kapat
Üye OlÜye Girişi
Bugünkü SABAH Gazetesi
  |  Benim şehrim | 20 Ocak 2008, Pazar
Son Dakika
ARAYIN
Google
Google Arama
atv
ABC
Alışveriş merkezinde nachos'tan suşiye, fajitadan pizzaya kadar pek çok yemek alternatifi var.

Alışveriş bahane restoranlar şahane

BURCU ALDİNÇ
Büyük bir alışveriş merkezi, cadde alışverişi ile bütünleşmiş Nişantaşı'nın ruhuna aykırı mı değil mi tartışmaları arasında, City's Alışveriş Merkezi gösterişli bir açılışla hizmete girdi. Biz de sizin için gezdik ve şehrin ortasındaki bu merkezde nelerle karşılaşacağınızı araştırdık..
İstanbul'da neredeyse her ay yeni bir alışveriş merkezi açılıyor. Önce üzeri açık alışveriş merkezi Kanyon'la tanıştık, ardından semt pazarını lüks markalarla bir arada sunan İstinye Park'a alışmaya çalıştık. Son olarak geçtiğimiz cuma günü de Nişantaşı City's Alışveriş Merkezi kapılarını açtı. Üstelik öyle sıradan bir açılıştan bahsetmiyoruz. Çünkü verdiği VIP hizmetlerle fark yaratmayı amaçlayan City's'de size kapıyı, özel üniformalı doorman'ler (kapı görevlileri) açıyor ve "Hoş geldiniz," diyerek mekânla ile ilgili bilgi veriyorlar. City's Nişantaşı projesi, 2006 yılında hayata geçti ve o andan itibaren birçok tartışmaya konu oldu. Nişantaşı gibi kaldırım kafeleri ve cadde alışverişi ile bütünleşmiş bir semtte, koca bir beton yığınının yapılacak olması birçok kişinin hoşuna gitmemişti. 10'u yerin altında, toplam 17 katlı bir alışveriş merkezinin Nişantaşı'nın göbeğinde işi yoktu. Bu durum semtin ruhuna aykırıydı. Nişantaşı tıpkı bir açık hava alışveriş merkeziydi ve bu özelliğinin değişecek olması kimyasını bozabilirdi. Fakat City's, gerek sıcak iç dekorasyonu, gerek sunduğu VIP kalitesindeki hizmetlerle ve en çok da birbirinden iddialı kafeleriyle tüm bu eleştirilere yanıt vermeye çalışacak.

'İLK'LER
Birbiri ardına açılan alışveriş merkezlerinin iş yapabilmesi için farklı bir şeyler sunması şart oldu. City's de bu prensipten yola çıkarak ve İstanbul'un en lüks alışveriş semtlerinden birinde olmanın avantajlarını da kullanarak, birçok VIP hizmeti sunuyor. Burada İstanbulluları birçok 'ilk' bekliyor. Örneğin alışveriş merkezinde çalışan personellerin hepsi modacı Canan Göknil'in hazırladığı özel üniformaları giyiyor. Kapıda doorman'lerin sizi karşıladığından zaten bahsetmiştik. Bu uygulama asansörlerde de devam ediyor ve tıpkı dünyaca ünlü lüks mağaza zinciri Saks Fifth Avenue'da olduğu gibi asansörlerde de özel üniformalı personel bekliyor. Siz gitmek istediğiniz restoranın ya da butiğin adını söylüyorsunuz, o sizin yerinize düğmeye basıyor. City's'in her katında dokunmatik ekranlı bilgi merkezleri yer alıyor. Bu ekranlarda; 'Restoran', 'Dükkân', 'Kafe' gibi kategoriler var. Bir restoran mı arıyorsunuz? Seçiyorsunuz kategorinizi, peş peşe tüm restoranların adı listeleniyor. Gitmek istediğiniz restoranın üzerine dokunur dokunmaz, sizin olduğunuz yer ve gitmek istediğiniz yer harita üzerinde işaretlenmiş olarak çıkıyor. City's ile ilgili kafalardaki en büyük sorun, trafik ve otoparktı. Yerin 10 kat altında yer alan otoparkla sorun çözülmüş gibi gözüküyor. Günlük bin 600 araç kapasiteli bir otopark yapılmış. Alışveriş merkezinin en dikkat çekici yanlarından biri dış cephesi. Çünkü buraya dev LED ekran yerleştirilmiş. Bu ekrandan da şimdilik yurtdışı defileleri ve moda şovları gösteriliyor. Ancak ileriki günlerde bu ekran lüks markalar için bir tür reklam panosuna dönüşecekmiş.

HANGİ MARKALAR VAR?
Alışveriş merkezinde toplam 126 mağaza var. En alt kat olan -3, çocuk katı. Burada sadece Mothercare, Nezih gibi çocuk markaları var. -2. katta daha çok ev dekorasyon mağazaları var. Şık bir kristal vazo ya da yemek takımı almak isteyenler için Prestige, mutfak araç gereci almak isteyenleri içinse Esse gibi markalar hep bu katta yer alıyor. Bir üst katta ise dünyaca ünlü markalar var. Jean Paul Gaultier, Gianfranco Ferre, D&G, Baldinini, DKNY, aynı zamanda Teşvikiye giriş katı olan zemin katta bulunuyor. Üçüncü kat ise sporseverlere hitap ediyor.
Haberin fotoğrafları