kapat
Üye OlÜye Girişi
Bugünkü SABAH Gazetesi
  |  Benim şehrim | 7 Ocak 2008, Pazartesi
Son Dakika
ARAYIN
Google
Google Arama
atv
Kanal 1
ABC

Bir milyon YTL'lik Bentley Türkiye'nin en pahalısı oldu

Fiyatı 582 bin Euro (1 milyon YTL) olan Bentley Arnage, geçen yıl aralık ayında sessiz sedasız müşteri buldu. Böylece Arnage, Türkiye'de satılan en pahalı oto unvanını aldı..
İLİŞKİLİ HABERLER
Bir milyon YTL'lik Bentley Türkiye'nin en pahalısı oldu
Türkiye Cumhuriyeti tarihinin en pahalı otomobili geçen yıl aralık ayında sessiz sedasız müşteri buldu. Doğuş Otomotiv'in temsilciliğini üstlendiği Bentley'in Arnage modeli 582 bin Euro'ya (855 bin dolar) bir iş adamına satıldı. İşadamının ismi gizli tutulurken, Bentley Arnage bugüne kadar Türkiye'de satılan en pahalı otomobil olarak tarihe geçti. Doğuş Otomotiv, geçen yıl bünyesine kattığı Bentley markasıyla beklentilerin üzerinde satış performansı elde etti. Bugüne kadar Türkiye'den 19 kişi Bentley alırken, Doğuş Otomotiv bu yıl 25, 2009'da da 30 adet Bentley satmayı planlıyor. Volkswagen Binek, Volkswagen Ticari, Audi, Porsche, Bentley, Lamborghini, Seat, Skoda, Scania, Krone, Meiller, Volkswagen Marine, Scania Marine'den sonra geçtiğimiz ay Bugatti'nin de Türkiye temsilciliğini alan Doğuş Otomotiv, Alman Volkswagen Grubu'na bağlı tüm markaları bünyesinde bulunduran dünyadaki tek şirket konumuna yükseldi.

HEDEF ABD
Doğuş Otomotiv CEO'su Ali Bilaloğlu, temsil ettikleri marka sayısını 14'e çıkardıklarını belirterek, yeni markaların da desteğiyle 2006 yılında 1.76 milyar dolar olan cirolarını 2007 yılında 1.9 milyar dolara çıkardıklarını belirtti. Bilaloğlu, "Bizim hedefimiz dünya liginde oynayarak bölgesel güç olmak. Bu doğrultuda Mısır ve Lozan'dan sonra yurtdışında 5 alternatif yerle ilgili daha çalışmalar yapıyoruz" dedi. Bu pazarlar ise Batı Avrupa, gelişmekte olan ülkeler, Kuzey Afrika ve Amerika. ABD pazarıyla ciddi şekilde ilgilenen ve fizibilite çalışmaları yapan şirket, bu ülkenin bir eyaletinde Audi markasının satış ve satış sonrası temsilciliğini üstlenmek istiyor. Bununla ilgili olara daha önce açıklama yapan Doğuş Otomotiv Yönetim Kurulu Başkanı Aclan Acar, "Doğuş Otomotiv olarak ABD'de olmayı istiyoruz. Amacımız Audi markasının temsilciliğini yapmak" demişti. Acar, ABD pazarında Audi ile yer almayı istemelerinin nedenini, lüks markanın önümüzdeki dönemde yükselişe geçecek bir stratejiye sahip olmasına bağladı. Audi ABD'deki satışlarını katlayarak 2015'te 200 bin adetlik rakama ulaşmayı planlıyor.