kapat
Üye OlÜye Girişi
Bugünkü SABAH Gazetesi
  |  Benim şehrim | 6 Ocak 2008, Pazar
Son Dakika
ARAYIN
Google
Google Arama
atv
Kanal 1
ABC
Esen EVRAN
HABERİNİZ OLSUN

En çok iç çamaşırı harcamasını sosyetikler ve varoşlar yapıyor

İç giyim markası La Senza'yı üç yıl önce Türkiye'ye getiren Park Bravo'nun Yönetim Kurulu Başkanı Kamil Özçoban, en çok satış yapılan yılbaşı öncesi "Herkes La Senza giyecek" sloganıyla, ürünlerinin hijyenik, antibakteriyel ve organik oluşuna vurgu yaptı. Ve de Türkiye'deki 15 La Senza mağazasındaki çamaşırlar 'yok sattı". Özçoban, "Türk kadınının parası olmayanı da sosyetiği de pazardan iç çamaşırı alır. Ben de onlara 'pazardan almayın, gelin temiz temiz, üstelik de koleksiyon ürününü benden alın' dedim. Yılbaşı öncesi kasaların önünde kuyruk oldu" dedi.

Kadın her yerde aynı
Özçoban dünyaca ünlü iç giyim markası Victoria's Secret'ın satın aldığı Kanadalı La Senza ile Türkiye'de büyük başarı yakalayınca Victoria's Secret'ı da Türkiye'de temsil etmeyi garantilemiş oldu. Victoria's Secret'ın CEO'su "Sakın bir yere kıpırdama" diye tembihlediği Özçoban ile görüşmek için bu ay içinde Türkiye'ye geliyor. Ve La Senza'dan sonra Victoria's Secret'ın da Türkiye'de var olma stratejisini Kamil Özçoban ile kurmaya hazırlanıyor.
Türkiye'de iç çamaşırı pazarının ilginç bir yapısı var. KMG İpsos'un 20062007 Hazır Giyim Raporu'na göre tüm hazır giyim pazarı içinde iç giyimin payı yüzde 2.4. Bu da 225 milyon YTL'ye denk geliyor. En büyük oranı yüzde 34 ile atlet alırken onu yüzde 24 ile külot, yüzde 22 ile sutyen, yüzde 12 ile atletkülot takımlar, yüzde 6.5 ile boxer izliyor.
En çok alışverişi yüzde 32 ile A sosyoekonomik grubu yapıyor. İlginçtir, bu grubu yüzde 26.4 ile DE izliyor. C1'in payı yüzde 25, C2'nin ise yüzde 16.2. Birbirinden gelir ve yaşam şekliyle çok farklı olan A ve DE sosyoekonomik grubu iç giyime düşkünlük yanında, satış kanallarında da farklılık göstermiyor. Her iki grup da yüzde 64.9 ile tekil mağazadan iç çamaşırı alırken, hemen arkasından yüzde 30 ile semt pazarını seçiyor. Departman store'lardan alanların oranı yüzde 3.2, hipermarketten alanların ise yüzde 1.9.
İç giyim pazarında mağazalara baktığımızda Türk markalarını görüyoruz. Ayyıldız, Ten, Kom, Dagi sadece iç giyim yaparken İngiliz mağaza zinciri Marks&Spencer da pazarın etkin oyuncularından.

Fantastik ürünler
Bu arada La Senza'nın Marka Müdürü Ceyda Öntuna ilginç bir bilgi daha verdi. Mağazanın lüks ürünler bölümündeki esprili aksesuvarlar da özel günlerde yok satıyormuş. Kış sezonunda adedi 49 YTL'den satışa sunulan kırbaçların 100 tanesi gelir gelmez bitmiş. 19 YTL fiyatlı fantastik zar da aynı derecede ilgi gören ürünlerden biriymiş.

Sosyo ekonomik sınıf - Alışverişteki payı (%)
AB - 32
DE - 26.4
C1 - 25
C2 - 16.2