kapat
Üye OlÜye Girişi
Bugünkü SABAH Gazetesi
  |  Benim şehrim | 4 Ocak 2008, Cuma
Son Dakika
ARAYIN
Google
Google Arama
atv
Kanal 1
ABC
Hüseyin Bahri Alptekin, yapımı 10 yılı aşan Heterotopya adlı eserinin önünde geçen eylülde böyle poz vermişti.

Yarım asıra dünyaları sığdırdı

Evrim ALTUĞ
İLİŞKİLİ HABERLER
Yarım asıra dünyaları sığdırdı
Hüseyin Bahri Alptekin hakkındaki bu yazıyı, kendisinin onayını almadan doğru dürüst yazmak, pek de mümkün görünmüyor. Üstelik üç gün önce geçici süreyle yerleştiği 'ölüm' tabelalı sonsuzluk otelinin penceresinden, elindeki bardağıyla bizi seyrederken... İçtiği minik İran sigaraları gibi, yeni yılı ve sevenlerinin ömrünü bir gecede tüketen 1957 doğumlu güncel sanatçı Hüseyin Bahri Alptekin, 31 Aralık 2007 gecesi aramızdan ayrıldı. Oysa, yaşam biçimi ve üretimiyle gerçek bir beynelmilel sanatçı olan Alptekin, evindeki dört bir yana saçılı enstelasyonlarıyla, hayatı sorgulamaya devam ediyordu.

HEM GEZDİ HEM İZLETTİ
2005 yılındaki 9. Uluslararası İstanbul Bienali'ne, H-Fact projesiyle Platform Garanti Güncel Sanat Merkezi'nde katılan Alptekin, son enstelasyonu Don't Complain (Şikâyet Etme) ile, 28 Kasım 2007'ye dek süren 52. Venedik Bienali Türkiye Pavyonu'nda, İstanbul Kültür Sanat Vakfı'nın desteği ve dostu Vasıf Kortun'un küratörlüğüyle boy göstermişti. Alptekin büyük kısmını Finlandiya'da tasarladığı bu eserinin yer aldığı Venedik Bienali'nden hemen sonra Haziran 2007'de 'Küresel Şehirler' adı altında Londra'daki Tate Modern'de gerçekleştirilen 'Global Cities' sergisiyle gündeme geldi. Ardından Moğolistan'da gerçekleştireceği bir proje üzerine çalışmaya koyuldu. Sanatçı, AB'nin Culture 2000 fonuyla yayımlanan Avrupa Kültür Politikaları: 2015 kitabında Türkiye'yi temsilen, güncel sanat ve kültür endüstrisinin geldiği nokta üzerine bir de dosya hazırlamıştı. Ayrıca sesi, ilgiyle takip ettiği filozof Slavoj Zizek'in İstanbul Bilgi Üniversitesi Dolapdere Kampusu'ndaki konferansında ona yönelttiği sorularıyla kayıt altına alınmıştı. Sanatçı ayrıca santralistanbul'da, şubat ayı sonuna dek izlenebilecek 'Modern ve Ötesi' sergisi ve 10. Uluslararası İstanbul Bienali çerçevesinde Kadıköy Halk Eğitim Merkezi'nde (KHEM) yer alan 'Çeçenistan'da Acil Durum' sergilerindeki işleriyle de adından söz ettirmişti. Alptekin'in küresel yoğunluğunu yansıtan bir başka sergi ise, Tophane'deki Tütün Deposu'nda yer alan, Sylvia Kouvalis yönetimindeki Rodeo Sanat Galerisi'nde devam eden 'This Then That' (Öyle İken Böyle) oldu. Alptekin 10. Bienal sırasında açılan bu sergiye olaylar, olgular, kazalar ve durumlar üzerinden kurguladığı yepyeni düzenlemesiyle katıldı. Sergide, dört farklı tarihe ait dört ayrı işini izlediğimiz sanatçının Kara Delik ve 1991'den bu yana gelen bir seri yapıt olan Heterotopya gibi dev çalışmalarını, bu anlamda ilk kez bir arada görmek mümkün oldu. Hüzünle geriye, gerçeklere bakalım... Hacettepe Üniversitesi'nde Felsefe, Paris-I Sorbonne'da Sanat Felsefesi üzerine yüksek lisans yaptı. Paris Sipa-Press'te çalıştı. Ankara Bilkent Üniversitesi ve İstanbul Bilgi Üniversitesi'nde dersler verdi. Habitat II-City Summit, İstanbul'da Sergi ve Kültürel Aktiviteler Yönetmenliği'nde bulundu. Alptekin'in santralistanbul'daki işi.
Haberin fotoğrafları