kapat
Üye OlÜye Girişi
Bugünkü SABAH Gazetesi
  |  Benim şehrim | 18 Aralık 2007, Salı
Son Dakika
ARAYIN
Google
Google Arama
atv
Kanal 1
ABC

Krizde gözde olan market markaları yeniden revaçta

Meltem ERSOY-EKONOMİ
Market markalarına yapılan harcama 2007'de yüzde 41 arttı. En hızlı büyüyen kategori yine gıda olurken, temizlik ve kişisel bakım ürünleri sürpriz atakla sırasıyla yüzde 38 ve 28 büyüdü..
Türk tüketicisinin market markalarına yaptığı harcama 2007 yılında önceki yıla göre yüzde 41 arttı ve toplam hızlı tüketici harcamaları içindeki payı yüzde 4.7'ye yükseldi. Market markalarında kategori olarak gıda büyüme lideri olmayı sürdürdü. Bunda tarım kaynaklı gıda fiyatlarındaki artışın ortalama enflasyon rakamlarından yüksek olması etkili oldu. Gıdayı, bu yıl gıdayı sürpriz bir atakla temizlik ve kişisel bakım ürünleri kategorileri takip etti.

PAYI 4 YILDIR ARTIYOR
Ipsos KMG'nin Market Markaları Raporu'na göre, yüzde 42 ile en fazla büyüme gıda ürünlerinde görülürken, temizlik ürünleri kategorisi ikinci sırada yer alıyor. Geçtiğimiz yıl büyük oranda pay kaybeden temizlik ürünleri kategorisi bu yıl yüzde 38.3'lük bir büyüme gösterek ikinci sırada büyüme gösteren kategori oldu. Market markalı ürün harcamalarının pay kaybettiği tek kategori ise 'diğer ürünler' oldu. Market markalarının hızlı tüketim ürünlerindeki payı son dört yıldır artan bir trend gösteriyor. Bu oran, Eylül 06 - Ağustos 07 döneminde geçen yıla göre yüzde 21 artarak yüzde 4.7'ye yükseldi. Bu dönemde kendi kategorisindeki toplam harcamalardan en yüksek payı alan market markalı ürün kategorisi yüzde 4.8 ile gıda ürünleri oldu. Kişisel bakım ürünleri 4.5 ile ikinci sırada yer alırken geçtiğimiz yıl düşüş yaşayan temizlik ürünleri kategorisi 4.2'lik pay alarak üçüncü sırada yer aldı. Geçen yıla göre market markalı ürünler yüzde 7.7 daha fazla haneye ulaşırken, Eylül 06-Ağustos 07 döneminde hanelerin yaklaşık yüzde 80'i en az bir kere market markalı ürün satın aldı. Eylül 06-Ağustos 07 döneminde market markalı ürünlerin tüm ürün kategorilerinde önceki döneme göre yaygınlaştığı görülüyor. Gıda ürünleri son beş yıldır olduğu gibi en yüksek penetrasyon oranı ile en fazla sayıda haneye giren kategori olmaya devam ediyor.
Haberin fotoğrafları