kapat
Üye OlÜye Girişi
Bugünkü SABAH Gazetesi
  |  Benim şehrim | 17 Aralık 2007, Pazartesi
Son Dakika
ARAYIN
Google
Google Arama
atv
Kanal 1
ABC
UFUK SANDIK

Yanlış anlaşılan otomotiv sektörü yeni imaj peşinde

Türkiye ihracatının, istihdamının, üretiminin lokomotifi otomotiv sanayi, yeni bir imaj arayışı içinde. Sektörün imajını tazelemesi gerekliliği, Uludağ İhracatçılar Birliği'nin yaptırdığı araştırmada ortaya çıkmış. Çünkü kamuoyu Türk otomotiv sektörünü yanlış tanıyormuş.
Bunun üzerine geçen hafta sektörün önemli oyuncuları ihracatçı firmalar, Otomotiv Sanayi Derneği (OSD), Taşıt Araçları Yan Sanayicileri Derneği (TAYSAD) ve Uludağ İhracatçılar Birliği bir araya gelerek stratejik bir toplantı gerçekleştirdi. Toplantıya OSD ve TAYSAD'ın eski başkanları da katılmış. Basına kapalı olarak yapılan bu toplantıda alınan kararların ne olduğu bilinmiyor . Uludağ İhracatçılar Birliği'nin yaptırdığı araştırmanın sonuçları da gizli tutuluyor.

İşte yanlış bilinenler
Ancak araştırmaya gerek yok, ben kamuoyunun otomotiv sektörü hakkında neler düşündüğünü söyleyeyim. Öncelikle kamuoyu, otomotivin Türkiye'nin en büyük ihracatçı sektörü olduğunu bilmiyor . Hâlâ tekstili bir numaralı ihracatçı sanıyor. Tekstili bir numaralı sektör zannedenler arasında hükümetten de önemli isimler var.
Kamuoyu, otomotiv sektörünü dış açığın günah keçisi olarak görüyor. Kimse ihracatın ithalatı karşıladığını, hatta fazla verdiğinden haberdar değil . Otomotivin Türkiye'de kendi kendine yeten tek sektör olduğu bilinmiyor.
Otomotiv firmalarının hala fason üretim yaptığını düşünen insanların sayısı da az değil. Yerli üreticilerin, yabancı ortaklarıyla birlikte araç geliştirdikleri, yapılan ArGe çalışmaları, Türk mühendislerin yurtdışında üretim bantları kurdukları, Ruslara otomobil üretmeyi öğrettikleri de bilinmiyor.
Üretimde kullanılan yerli ve ithal parçalar konusunda da yanlış bilgiler var. Kamuoyu üretimde ithal parça oranının yüksek olduğunu zannediyor . Yerli parça oranının yüzde 80'lere kadar çıktığı bilinmiyor.

Çözüm iyi iletişimde
Gelelim yan sanayiye. Yan sanayicilerin hem ihraç edilen araçlar için hem de yurtdışındaki fabrikalar için parça ürettiklerini bilen yok. Otomotiv ihracatı içinde yan sanayicilerin payını kimse düşünmüyor .
Sanırım Uludağ İhracatçılar Birliği'nin yaptırdığı araştırmada buna benzer sonuçlar ortaya çıkmıştır. Bütün yanlış algılama, sektörün kendini doğru anlatamamasından kaynaklanıyor .
Stratejik bir iletişim yürütülmüyor. Her dernek tek başına hareket ediyor. Bunun sonucunda hem vatandaş hem de Ankara, otomotivi yanlış algılıyor .

Otomotiv çok önemli
Otomotiv sektörünün oyuncuları şapkalarını önlerine koyup neyi yanlış yaptıklarını artık konuşmaya başladılar. Umarım bundan sonra yanlışlar tekrarlanmaz. Otomotiv tek vücut olup, kamuoyu gözünde hak ettiği yeri alır .
Çünkü Türkiye'nin geleceğinde otomotivin yeri çok önemli.