kapat
Üye OlÜye Girişi
Bugünkü SABAH Gazetesi
  |  Benim şehrim | 9 Aralık 2007, Pazar
Son Dakika
ARAYIN
Google
Google Arama
atv
Kanal 1
ABC
Esen EVRAN
HABERİNİZ OLSUN

Boş koltuklar, boş otel odaları şimdi promosyon ürünü oldu

İlk önce Beymen Club başlattı, 2 bin 500 YTL'lik alışveriş yapan herkes, 11 Avrupa ülkesinden birinde 2 gece konaklama+uçak biletine hak kazanıyordu. Çekilişsiz üstelik. Geçtiğimiz hafta da Okmeydanı'ndaki Adressistanbul'dan benzer bir kampanya duyurusu geldi. Adressistanbul'da, aralarında Habitat, Bakara, Modatek, Persan'ın da olduğu 12 mağazadan yapılacak bin 500 YTL' lik alışveriş yine Avrupa ülkelerinden birinde 2 gece konaklama kazandırıyordu.
Seyahat acentaları mı batıyor? Perakendede işler çok mu kesat? İki gece konaklama ve uçak biletiyle Avrupa seyahatini hediye eden bir mağaza, aslında ciddi bir indirim mi yapmış oluyor müşterisine?
Bu soruları sora sora ilerlerken, kampanyaların ardındaki şirkete ulaştım: TLC Marketing Worldwide. Aslında perakendecilere bu boş uçak koltuklarını, boş otel odalarını paket halinde satan, İngiltere merkezli TLC adlı şirketmiş. TLC'nin Türkiye'deki temsilcisi Ali Kiremitçioğlu'yla sohbet edince de müşterilere çok cazip gelen bu 'hediyelerin', aslında boş kapasiteleri değerlendirmekten başka bir şey olmadığı ortaya çıktı.
Kiremitçioğlu, yakında promosyonun kitabını yazacak ama bazı ipuçlarını şimdiden anlattı: Promosyonda ürünü 1 liraya alıp müşteride 3 liralık algı yaratmak esastır. Şimdi diyelim ki 500 dolarlık bir hafta sonu seyahatinin, bu kampanyayı düzenleyene maliyeti 150 doları geçmez. İşte bizim şirketimiz boş kapasiteleri topluyor, dolduruyor çantaya ve perakendecilerin kapısını çalıyor. Perakendeciler bu biletleri peşin alıyor. Bu, bir restoranın ölü saatlerinde yemek de olabiliyor, bir sinemanın hiç seyircisiz seansında bilet de. Artık müşteri çekilişle heyecanlanmıyor, net bir şey hediye etmek gerek. Enflasyonist ortamda ürünler fiyatla farklılaşırdı, şimdi o da kalmadı. Neyle öne çıkacak? Böyle kampanyalarla tabii.
Kiremitçioğlu, 2008'de perakendeden müşteriye gelecek cazip tekliflerin artacağını söylüyor. Bu bir sinerji, İngiltere'ye zaten uçacak, ama yarısı boş olacak uçak, bu yolla Beymen Club'dan gardrobunu zenginleştiren müşteriyi de taşımış oluyor. Kaybeden yok, aslında herkes kazanıyor.