kapat
Üye OlÜye Girişi
Bugünkü SABAH Gazetesi
  |  Benim şehrim | 8 Aralık 2007, Cumartesi
Son Dakika
ARAYIN
Google
Google Arama
atv
Kanal 1
ABC
İç giyim ürünleriyle adını duyuran marka, artık dış giyimde de iddialı.

İç çamaşırı parfüm gibidir

Esra ÇORUH
İstinyePark'ta dükkân açan markalar alışveriş dünyasını hareketlendiriyor. Bunlardan biri de iç çamaşırlarıyla ünlü bir markanın yeni mağazası..
50 yılı aşkın bir süredir iç çamaşırı üreten La Perla, seksi çamaşırlarıyla tüm dünya kadınlarının ilgisini çeken bir İtalyan markası. Sadece iç çamaşırı değil, mayo ve bikinileriyle de bilinen marka, dış giyim işine girdi. Yeni mağazasının İstinyePark'taki açılışı için İstanbul'a gelen markanın CEO'su Leonardo Massimo, sadece SABAH'a konuştu.

- Markanızı yıllardır iç çamaşırları ve plaj giysileriyle tanıyoruz. Ama şimdi koleksiyonda hazır giyim de görüyorum.
- La Perla, 1956 yılından beri iç giyimdeki tecrübesiyle bugünlere geldi. İç giyimde kullandığımız likra gibi malzemeleri spor giyime de uygulamaya başlamıştık. Kadın figürünü çok iyi tanıyoruz ve kullandığımız malzeme ve kuplarla kadınları daha da mükemmel göstermeye çalışıyoruz. Bu yıl, ortak bir çalışmaya girerek Milano Moda Haftası'nda da ilk hazır giyim defilemizi sunduk. Hazır giyim koleksiyonumuz; yıllardır iç giyim, plaj ve abiye giysilerde kullandığımız bedeni saran kumaşlarla, terzilik hünerinin birleşmesiyle ortaya çıktı.

- Markanızın kuruluşu oldukça eskiye dayanıyor.
- Evet, Bologna'da 1956 yılında doğdu. Ama markamızdan önce, korselerin doğuşundan bahsetmek istiyorum. 18. yüzyılda dar giysilerin moda olduğu dönemlerde, kadın vücuduna form verme ihtiyacından korse doğmuş. İtalya'nın tarihi kenti Bologna da kadın korseleri ekolünün doğmasına neden olmuş. Bu korselerin ünü o kadar yayılmış ki, 19. ve 20. yüzyıllarda iç çamaşırı kullanmak, sınıfsal üstünlük belirtisi haline gelmiş. Bu nedenle de Bologna korselerine büyük rağbet göstermiş. 1940'lı yıllarda iyice yerleşen iç çamaşırı geleneği, Bologna'da çok sayıda iç çamaşırı atölyesinin kurulmasına neden olmuş. İşte bizim markamız da o yıllarda dünya modasına yön veren bir marka haline geldi. Şu an dünya çapında 120 mağazamız var.

- İç giyimin dış giyime yansımalarını birçok hazır giyim markasında görüyoruz.
- Çok haklısınız. Birkaç senedir, hazır giyim firmaları, iç çamaşır efektlerini koleksiyonlarına taşıyor. Bu sezon da çok feminen, dapdar kuplar, dantel kumaşlar dikkat çekiyor. Bizim için de hazır giyimde, iç çamaşırındaki tecrübemizi sergilemek için güzel bir fısat oldu. Ne de olsa, kadın figürünü çok iyi biliyoruz.

- Ürün yelpazenizde neler var?
- La Perla iç çamaşırından yola çıksa da; bugün kadın, erkek, çocuk çamaşırı, pijama, plaj giysileri, abiye ve günlük giyim ve blue jean koleksiyonlarıyla her ortam için koleksiyon sunuyoruz.
Haberin fotoğrafları