kapat
Üye OlÜye Girişi
Bugünkü SABAH Gazetesi
  |  Benim şehrim | 3 Aralık 2007, Pazartesi
Son Dakika
ARAYIN
Google
Google Arama
atv
Kanal 1
ABC
ÖZAY ŞENDİR

Enkaz araması nasıl yapılır?

Atlasjet uçağı düştükten 24 saat sonra herkes düşüş nedeninin açıklanmasını beklemeye başladı.
Bu acele aslında hepimizin hayatını tehlikeye atıyor zira uçak kazaları hemen her zaman yeni kurallar ve önlemler alınmasına vesile oluyor.
Şimdi 1992'ye, Hollanda'ya gidelim.
İsrail havayolları El Al'a ait dev bir Boeing 747 kargo uçağı Amsterdam'ın banliyölerindeki apartmanlardan birine çakıldı, kazada onlarca kişi öldü.
Görgü tanıkları havada patlama sesi duyduklarını söyledikleri için ilk akla gelen şey terör saldırısı oldu.
Apartman enkazında günler süren çalışmaların ardından hasar gören kara kutular bulundu ama uçağın düşüş sebebi anlaşılamadı.
Sonra o gün izinli olan bir polis memuru gölde balık avlarken havadan düşen parçalar gördüğünü söyledi.
Bu ifadeyle motorların uçaktan koptuğu kesinleşti ama kopmanın sebebi bir türlü bulunamadı.
Doğru teşhiste bulunmak için motorla kanat bağlantısını sağlayan ve yaklaşık 25 santim boyunda olan bir vidayı bulmak gerekiyordu.
Hollanda Kraliyet Donanması dalgıçları koca bir gölün dibini didik aradılar ve günler sonra vidayı buldular.
Uzmanlar bu kez ikinci motorun kopma sebebini araştırmaya başladılar.
Amsterdam Belediyesi enkazı çöplüğe kaldırdığı için 20 kişik bir ekip çöplüğe daldı. 3 gün sonra da diğer vida bulundu.
Sonra anlaşıldı ki sorunlu olan birinci vida nedeniyle sağdaki motorlardan biri kopmuş, kopan motor da ikinci motora çarparak onun da düşmesine neden olmuştu.
Uçak, motorların koptuktan sonra kanada çarparak zarar vermesi nedeniyle düşmüştü.
Bu rapordan sonra Boeing 747'lerdeki vidalar ve değiştirme sıklıklarıyla ilgili yeni düzenlemeler yapıldı.
24 saatte rapor isteyenlere duyurulur.