kapat
Üye OlÜye Girişi
Bugünkü SABAH Gazetesi
  |  Benim şehrim | 2 Aralık 2007, Pazar
Son Dakika
ARAYIN
Google
Google Arama
atv
Kanal 1
ABC
Fuarın partisine Güllü Aybar da katıldı.

Fuar dedikoduları

Adalet Cingöz
2. Contemporary İstanbul Çağdaş Sanat Fuarı'na ilgi yoğundu. Ancak soyut ressam Adem Genç'in 'çağdaş' bulunmayıp reddedilmesi, sanatta kimin çağdaş olduğu, kimin olmadığı sorusunu sordurdu..
Fuarın en güzel sürprizi, geçtiğimiz günlerde rahatsızlanan Galeri Nev İstanbul'un sahibi sevgili Haldun Dostoğlu'nu ayakta eskisinden daha da sağlıklı, enerjik ve mutlu görmekti... Açılışta yerini aldığı gibi standına gelenlerle dans etti. Dostoğlu'na hastalık yaramış. Her zaman çalıştığı sanatçıların yerine bu yıl fuara yepyeni ama aslında çok iyi tanıdığımız genç bir sanatçıyla katılıyor: Bashir Borlakov...

GALERİ NEV'İN 'NEW' İSMİ
Özellikle 1950 sonrası çağdaş Türk ressamlarıyla çalışan Nev'in böyle genç enerjilere açık olması sevindirici. Galeri Nev bir an önce, neredeyse yarım yüzyıldır hep aynı sanatçılarla çalışan galerilere örnek olmalı... Galeri x-ist, fuarın en atak ve hiperaktif standına sahip. Bunun nedeni de sahibi Kerimcan Güleryüz ve Dario Beskinazi'nin sadece gençleri destekliyor olmaları... Güleryüz, çalıştığı sanatçıların bu hiperaktifliğini güzel bir şekilde sergilemeye soyunmuş. Dört günlük fuar boyunca, standdaki resimler değişiyor. Böylelikle galeri, dört günde dört ayrı sergiyle izleyicilerin karşısına çıkmış oluyor. Nuri Kuzucan'ın ve güney sahilinde bir kasabada bütün yaz boyunca ocakta açacağı solo sergisine hazırlanan Ansen Atilla'nın taze bitmiş tüm yapıtlarını bu sayede görmüş olduk. Atilla'nın hi-tech görünümlü, Hayrünnisa Gül'ü sırtı bize dönük olarak betimlediği Köşkte Temizlik isimli resmi ise şimdiden dillere destan. Muzip ama duyarlı Ekin Saçlıoğlu'nun son bitirdiği duvar/tuvali de Galeri x-ist'te temiz işçiliğiyle ve her zamanki ironikliğiyle göz dolduruyor. Bu yıl ikincisi gerçekleşen Contemporary İstanbul'da bir kötü sürpriz de Galerist'in fuara katılmamayı seçmesiydi. Murat Pilevneli, bir dünya rekoru kırmamak için bu yılki fuara katılmamayı tercih etmiş. Pilevneli, Miami'de gerçekleşen Basel Fuarı'na Haluk Akakçe, Taner Ceylan ve Can/Jorgen ikilisiyle katılıyor. Miami Basel, Galerist'in bu sezon katıldığı altıncı uluslararası fuar. Fuarın ikinci günü, Beyoğlu Galerist'te Güçlü Öztekin solo sergisinin açılışı da gerçekleşti. Sergi, olağanüstü özgür bir ruhun sıradışı yüzeylerinden oluşuyor. Serginin açılışında bütün resimler satıldı. Güçlü Öztekin'in koleksiyoneri Saruhan Doğan'ın çoğunu satın aldığı sergiden Vasıf Kortun da bir resim aldı. Selma Gürbüz Japonya'dan döner dönmez yaptığı Japon etkisi ve esintileri taşıyan obje ve resimleriyle Galeri Apel'deki yerini aldı. Gürbüz'ün kırmızı güneşi, küresi, topu, insan bu kadar mı çabuk Japon etkisini içselleştirebilir dedirtiyor. Ömer Uluç'u, genç bir ressama, fuarın açılış günü öğüt verirken duydum. "Bak evlat", diyordu: "Bir resim kendini sana bir buçuk dakika baktırıyorsa, işte o resim iyi bir resimdir... Kriter budur..." Ne kadar doğru... Fuara bugün gidecekler bu tüyoyu sakın unutmayın... Fuara katılan Alman galericiler, genç Türk ressamlarının peşine düştü... Birçok genci ellerinde portfolyaları bu galericilerle buluşmaya giderken gördüm. Ne güzel... Ne güzel... Fuarın açılış günü, Santralİstanbul'daki Otto'daki partiye alternatif bir parti daha gerçekleşti. Tekfen Loft'ta suşilerin yağmur gibi yağdığı, Smirnoff votkalı taze böğürtlen ve ananas sularının, sepet sepet tatlılı ekşili jumbo karideslerin tüketildiği partide kimler yoktu ki... Ali Akay, Ömer Uluç, Güllü Aybar, Sıtkı Kösemen, Karaca Mestçi, Zeynep- Metin Fadıllıoğlu, Hasan Çalışlar, Tuba Ünsal... Herkes tercihi Otto'daki partiden değil, bu partiden yana kullanmıştı. Faruk ve Füsun Eczacıbaşı çifti fuarı her zamanki gibi birlikte ve en sanat dostu yüzleriyle gezerken David Elliott'un eşi Rachel, eşi Hong Kong'da olduğu için tek başına geziyordu. Meraklıları için öğrendim. Bu yılki Contemporary İstanbul'a katılmak için galeriler, 100 metrekareye 10 bin dolar ödediler! Bu arada fuarın açılmasına yakın bir tarihte, Kare Sanat Galerisi sahibesi Fatoş Saka, fuara katıldığı sanatçının çağdaş olmadığı gerekçesiyle alınmadı. Fuarın yöneticisi Orhan Taner'in asistanı, telefonda Kare Sanat Galerisi'nin fuara katılmayı planladığı Adem Genç'i çağdaş bir sanatçı bulmadıkları için fuara kabul etmeyeceklerini belirtmiş. Eğer karma bir sergiyle fuara katılmak istiyorlarsa kabul edebileceklerini ama kişisel bir Adem Genç sergisini istemediklerini eklemiş. Saka, bu reddi yazılı bir belgeyle ona yazmalarını istediğinde ise fuar yetkilileri telefonda söylediklerinin aksine yabancı galerilerin yoğunluk nedeniyle fuara katılımlarının söz konusu olmadığını ifade ettikleri bir yazı hazırlanmış. Fuarda kimin çağdaş sanatçı olduğuna, kimin olmadığına kim karar veriyor? Bu galiba önümüzdeki günlerde konuşup tartışmamız gereken önemli ve skandal bir soru...
Haberin fotoğrafları