kapat
Üye OlÜye Girişi
Bugünkü SABAH Gazetesi
  |  Benim şehrim | 2 Aralık 2007, Pazar
Son Dakika
ARAYIN
Google
Google Arama
atv
Kanal 1
ABC
ERGUN BABAHAN

Uçmak ve kurallar

Geçen hafta pazar akşamı THY pilotu, sis görüş mesafesini azalttığı için Ankara'ya inmedi ve kent üzerinde yarım saat turladıktan sonra geri döndü.
O uçağın içinde ben de vardım.
Bir saat sonra Cumhurbaşkanı Gül ile Paris'e uçacaktım ve pilot inmeyi hiç denemeyince açıkça kimseye itiraf etmesem de bozuldum, biraz da kızdım.
Sonra pilotun anonsu bana gerçeği hatırlattı, "Hiçbir şey canınızdan önemli değildir, üzülmeyin" dedi pilotumuz.

Birkaç gün sonra İzmir'den Trabzon'a giden özel bir havayolunun pilotu da arka rüzgarlarının sert esmesi nedeniyle iniş yapmadı, geri döndü.
O uçağın yolcuları daha öfkeliydi.
Şimdi Isparta'da parçalanmış uçağın enkazına ve torbalardaki insan cesetlerine bakınca pilotlarına hak veriyorlardır eminim.
Üç-dört yıl önce Diyarbakır'da da pilotaj hatasına dayandığı ileri sürülen bir kaza yaşamıştık.
Ulaştırma Bakanlığı yetkililerinin verdiği bilgiye göre, Isparta'da da benzer bir olayın bedeli 57 canla ödenmiş.
Kazaya, gece geç noktalanacak bir uçuşu 5 dakika daha erken bitirme hevesinin neden olduğu iddia ediliyor.
Uçağın rotasından çıkmış olmasının nedeni de bu herhalde.
Oysa havacılık kesin kurallara bağlı bir sistem.
Uçağın kalkışında bütün cihazlar tek tek kontrol ediliyor.
Pilotların kesin talimatları var.
Hiçbir şey şansa bıraktırılmıyor.
Yine de işin içine insan unsuru girince böyle felaketler yaşanabiliyor demek ki.
Elbette henüz kara kutu çözülmemiş, kazanın nedeni tam olarak ortaya çıkmamış durumda, ama Sivil Havacılık uzmanları ellerindeki bilgiyle böyle bir sonuca varmış.
O nedenle yolculuğunuz ne kadar uzarsa uzasın, kalktığınız yere dönmek zorunda kalsanız da, itiraz etmeyin, pilotu risk alma mecburiyetinde hissettirmeyin.
Çünkü havada yapılan en küçük bir hatanın bedeli çok ağır oluyor.
Bin bir emekle yetiştirilmiş onlarca insan, yaşama yeni merhaba demiş, henüz güzelliklerini tadamamış bir bebek, bir hata sonucu ölebiliyor.