kapat
Üye OlÜye Girişi
Bugünkü SABAH Gazetesi
  |  Benim şehrim | 29 Kasım 2007, Perşembe
Son Dakika
ARAYIN
Google
Google Arama
atv
Kanal 1
ABC

5.7 milyon metrekarelik yeni alışveriş alanı 2010'a hazır!

DTZ Pamir&Soyuer'in araştırmasına göre, şu anda sayısı 142 olan alışveriş merkezlerinde arz, gelecek 3 yılda iki kat civarında artarak 5.7 milyon metrekare büyüklüğe ulaşacak..
Türkiye'de alışveriş merkezi yatırımları, yabancıların da katılımıyla giderek artıyor. 142'ye ulaşan alışveriş merkezleri, Anadolu'nun ücra köşelerinde de birer birer hizmete açılıyor. DTZ Pamir&Soyuer'in "Türkiye Perakende Pazarı 2007" araştırmasına göre, 2010 yılında bugün 3 milyon metrekare olan alışveriş merkezi arzı, neredeyse iki katına çıkacak ve 5.7 milyon metrekareye ulaşacak. Anadolu'daki merkezlerde önemli yatırımların olduğu ifade edilen araştırmada, özellikle nüfusu 700 binin üzerinde olan Denizli, Manisa, Kütahya ve Erzurum gibi kentlerin, yatırımcıların dikkatini çektiği belirtildi.

Anadolu'da getiri oranı % 10-11
Perakende pazarı, yüksek tüketici harcamaları ve artan gelir seviyesi ile iyi bir performans sergiliyor. Hane halkı tüketici harcamaları, 2005'te yüzde 8.8 ve 2006 yılında yüzde 5.2 büyüme gösterdi. 2005-2006 yılları arasında ortalama aylık hane halkı tüketim harcamaları, 840 dolardan 860 dolara yükseldi. Tüm bunlar göz önüne alındığında yeni perakendecilerin, yeni markalarla Türkiye pazarına girdiği gözlenirken DTZ'nin araştırmasında, yatırımcılar için başlangıç getiri oranları açısından Anadolu kentlerinin daha verimli olduğu dile getirildi. Büyük şehirlerdeki başlangıç getiri oranları yüzde 7- oranında değişirken bu Anadolu'da yer alan şehirlerde yüzde 10-11 oranında gerçekleşiyor. Türkiye'de kişi başına düşen kiralanabilir alan 2007 Ekim ayı itibarıyla bin kişi başına 43 metrekareye erişirken, alışveriş merkezi olan 29 şehirde bu oran, bin kişi başına 68 metrekare olarak hesaplanıyor. Bu oran Avrupa ülkelerinde ise bin kişi başına 205 metrekare. DTZ'nin araştırmasına göre, Türkiye'deki toplam alışveriş merkezi arzının yaklaşık üçte ikisini İstanbul, Ankara ve İzmir gibi büyük metropoller oluşturuyor. Buna göre, alışveriş merkezlerinin yüzde 40'ı İstanbul'da, yüzde 16'sı ise Ankara'da bulunurken, bu kentleri, yüzde 8 ile İzmir, yüzde 6 ile Bursa ve yüzde 4'er oranlar ile Adana ve Konya takip ediyor.