kapat
Üye OlÜye Girişi
Bugünkü SABAH Gazetesi
  |  Benim şehrim | 24 Kasım 2007, Cumartesi
Son Dakika
ARAYIN
Google
Google Arama
atv
Kanal 1
ABC
Modelleriyle genç kalmak isteyen ve rahatlığına önem verenlere hitap eden marka, zengin çocuk koleksiyonuyla da anne babaların ilk durağı olacak gibi.

Alışverişin yeni adresi

BURCU ALDİNÇ
10.11.2007
3 binin üzerinde mağazası ve 150 binden fazla çalışanıyla dünyanın en büyük mağaza zincirlerinden biri, Türkiye'ye geldi. Açıldığı gün çocuk reyonunda neredeyse her şeyin tükendiği mağazayı, iki günde tam 16 bin kişi ziyaret etti..
İLİŞKİLİ HABERLER
Alışverişin yeni adresi
Amerikan giyim stilinin öncü markası GAP, sonunda Türkiye pazarına girdi. Uzun zamandır tutkunlarının dört gözle açılmasını beklediği mağaza, daha ilk gününde büyük bir müşteri akınına uğradı. Satışlar yetkililerin beklentisinin çok çok üzerindeydi... Çocuk bölümünde, yetişkin reyonundan daha fazla satış gerçekleşti. Şimdilik İstanbul'da çocuk ve kadın-erkek koleksiyonlarının yer aldığı sadece iki mağaza açıldı. Ancak bu yıl sonuna kadar farklı il ve semtlerde, toplam yedi GAP mağazası açılacak. 2008 sonunda ise bu rakam 15'e tamamlanacak. Marka Amerika'da sadece ürün yelpazesiyle değil, ucuz fiyat politikasıyla da büyük rağbet görüyor. Kadın, erkek, çocuk, bebek ve hamile koleksiyonu bulunan markanın iç giyim ürünleri de var. Ama tüm dünyada en iddialı olduğu ürünlerin başında hiç kuşkusuz tişörtleri ve jeanleri geliyor.

HER ŞEY JEAN ARARKEN BAŞLADI
Markanın sahibi Donald Fisher, bugün 3.3 milyar dolarlık servetiyle dünyanın sayılı zenginleri arasında gösteriliyor. 2006 yılında 15.9 milyar dolar kâr eden GAP, Donald ve Doris Fisher çiftinin bir türlü aradıkları gibi jean'i bulamamaları üzerine kurulmuş. Çift, jean mağazalarında sunulan hizmet ve modellerin yetersiz olduğunu, her bedene göre jean bulunamadığını görünce, bu ihtiyaçlara cevap verecek bir mağaza açmaya karar vermiş. 1969'da Kaliforniya'da açılan mağazanın adını ise kuşaklar arası farkı simgelemek üzere 'THE GAP' koymuşlar. Kısa sürede mağazanın ünü ülke çapında yayılınca, Fisher çifti de ürün yelpazesini genişletme kararı almış. Amerikanlıların vazgeçilmez markası haline dönüşmesinde ise rahat ve özgün modelleri kadar, reklam kampanyaları da oldukça etkili olmuş. Türkiye'deki fiyat politikası Avrupa'ya göre ayarlanıyor. Amerika'daki etiket fiyatlarıyla Türkiye arasında vergi sisteminden dolayı fiyat farklılıkları olacak. Türkiye mağazalarında yer alacak koleksiyonunun yüzde 80'i Amerika, yüzde 20'si ise Avrupa için hazırlanan ürünlerden oluşacak. Türk müşteriler için rahat ve gündelik kıyafet grubunda Amerikan tarzı, şık kıyafetler grubunda ise stillerinin çok yakın olduğu düşünülen İtalya'yla benzer koleksiyonlar Türkiye'ye getirilecek. Bunun dışında bazı exclusive (özel) koleksiyonlar da burada satışa sunulacak. Markanın kişisel bakım ürünleri ilk etapta Türkiye'de satışa sunulmayacak. İnternet sitesi üzerinden sipariş de kısa vadede düşünülmüyor. Ülkemizdeki mağazalarda nasıl bir müzik yayını yapılacağına Amerikan GAP karar verecek. Böylece tüm dünyadaki mağazalarda aynı müzik çalınma kuralı bozulmamış olacak. San Francisco, New York, Paris ve Londra gibi her şehrin adına hazırlanan GAP tişörtlerinden, kısa zamanda İstanbul için de özel tasarımlar hazırlanıp aralık ayında satışa sunulacak. Bugüne dek reklam filmlerinde Madonna, Demi Moore, Queen Latifah gibi ünlü isimlerin rol aldığı markanın Türkiye ayağı için, şimdilik bir reklam filmi çekilmesi düşünülmüyor. Ancak uzun vadede bir Türk starla bir reklam kampanyası düzenlenmesine de sıcak bakılıyor.
Haberin fotoğrafları