kapat
Üye OlÜye Girişi
Bugünkü SABAH Gazetesi
  |  Benim şehrim | 10 Kasım 2007, Cumartesi
Son Dakika
ARAYIN
Google
Google Arama
atv
Kanal 1
ABC
Tasarımlarda kullanılan şifon kumaşlar, 'hava kadar hafif'.

Zarif, romantik ve her zaman seksi

Esra Çoruh
27.10.2007
Fransa'nın ünlü markalarından Chloe, ilkbahar-yaz koleksiyonunu Paris Moda Haftası'nda tanıttı. Markanın CEO'su Ralph Toledano, defile sonrasında sadece Cumartesi SABAH'ın sorularını yanıtladı..
Takip ettiğiniz, beğendiğiniz bir markanın tasarımcısıyla ya da CEO'suyla tanışmak bu işin en keyifli kısmı. Chloe, sevdiğim markalardan biri. Paris Moda Haftası'ndaki son defilesinde markanın tutkunu birçok ünlü isme rastlamak hiç şaşırtıcı değil! Son dönemde yıldızı parlayan genç aktrist ve Miu Miu'nin yüzü Chloe Sevigny de bunlardan biri... Defilede ön sırada, Sevigny'yi baştan aşağıya markanın kıyafetleriyle görmek, sizi hemen bir Chole mağazasına gitmeye özendiriyor. Geçmişte Karl Lagerfeld, Martine Sitbon, Stella McCartney ve Phoebe Philo gibi önemli tasarımcılarla çalışan marka, şimdi ise Marni'nin bir önceki tasarımcısı İsveçli Paulo Melim Andersson'la çalışıyor. Markanın CEO'su Ralph Toledano, bize yeni koleksiyonlarını anlattı.

- İstanbul'da yeni bir butik açtınız. Görme fırsatı buldunuz mu?
- İstanbul'a defalarca geldim ancak yeni mağazayı henüz göremedim. Açılış partisinde mutlaka İstanbul'da olacağım. İstinye Park'ın çok hoş bir alışveriş merkezi olduğunu duydum. İstanbul'un popülaritesi her geçen gün artıyor ve gelişen bir pazar. Orada olmak bizim için çok önemli.

- Markanız Türkiye için yabancı değil. Daha önceden de Beymen mağazalarında satılıyordu. Türk müşterisi hakkında neler söyleyebilirsiniz?
- Bizim dünyadaki en iyi müşterilerimizden biri diyebilirim. Ne istediğini biliyor, modayı takip ediyor ve markamızı da çok iyi tanıyor.

- Dünyanın her yerinde mağazanız var. Müşterileriniz farklılık gösteriyor mu?
- Hayır. Bizim müşterimiz dünyanın her yerinde aynı, enternasyonel bir kimliği var. Zaten artık moda endüstrisi herkese açık olduğu için herkes nerede, ne var biliyor. Aynı ürünler, aynı markalar tüm dünyada aynı anda çıkıyor.

- Günümüzde giyim markalarının aksesuara çok yer verdiğini görüyorum. Özellikle çantalar koleksiyonlarında öne çıkıyor. Sizin için de durum böyle mi?
- Biz aksesuar markası değil, moda markasıyız. Önce, kıyafetlerimizle anılmak istiyoruz. Koleksiyonumuzda tabii ki çanta ve ayakkabı gibi aksesuarlar önemli bir yer tutuyor ama tamamlayıcı olarak. Günümüzde sizin de dediğiniz gibi markalar koleksiyonlarında aksesuarları ön planda tutuyor ama bu hiç sağlıklı değil. Çantalarımızın da çok tutulduğunu gözlemliyoruz ama bu başka bir başarı.

- Yeni bir tasarımcıyla çalışmaya başladınız. Paulo Melim Andersson'un ikinci koleksiyonu. Markanın ruhuna uygun mu?
- İlk yaptığı, şu an mağazalarda satışta olan koleksiyon ve şimdi de ikinci kolekisyonunu gördünüz. Paulo, Chloe'yi kendine göre yorumladı. Daha önceden çalıştığımız tasarımcılar da kendi yorumlarını katmışlardı.

- Çok tasarımcı değiştirdiğinizi düşünüyorum.
- Evet, farklı tasarımcılarla çalışma fırsatımız oldu ve hepsinin de markaya getirdiği ayrı bir yorum var.

- Peki Paulo'yu neden seçtiniz?
- İki nedeni var. Birincisi Paulo'nun çok yetenekli olması, ikincisi ise kimyamızın tutması. Bence yetenek kadar iyi elektrik almanız da çok önemli. Tıpkı kadın ve erkek ilişkisi gibi.

- CEO olarak tasarım ekibiyle birlikte mi hareket ediyorsunuz?
- Bütün enerjimi onlara veriyorum. Tabii ki işlerine karışmıyorum ama görevim neler yaptıklarına da göz atmak. Bir yönetici olarak, neler oluyor takip etmek zorundasınız. Aslında sessiz takip ediyorum diyebiliriz.

- Markanızı giyen çok sayıda ünlü isim var...
- Evet. 1970'lerde Grace Kelly, Jackie Kennedy, Brigitte Bardot, Maria Callas giyiyordu, şimdi de bu gelenek devam ediyor ve Kirsten Dunst, Natalie Portman, Lou Doillon, Chloe Sevigny gibi genç yıldızlar da bizi tercih ediyor.

- 50 yılı aşkın bir geçmişe sahip bir markayı yönetiyorsunuz. İlk kurucusu Gaby Aghion'un vizyonuna sadık kalıyor musunuz?
- Kesinlikle. Gaby Aghion'un o yıllarda hayal ettiği gibi, Chloe yine romantik, zarif ve ultra feminen.

- Bu yıl için sürprizleriniz var mı?
- Çocuk koleksiyonumuzu lanse ediyoruz, yeni parfümümüzün lansmanı yapıldı. Alt markamız olan See by Chloe'yi genişletmeyi planlıyoruz, mağazalar açacağız. See by Chloe'ye ayakkabı ve çanta koleksiyonları da ekliyoruz.
Haberin fotoğrafları