kapat
Üye OlÜye Girişi
Bugünkü SABAH Gazetesi
  |  Benim şehrim | 28 Ekim 2007, Pazar
Son Dakika
ARAYIN
Google
Google Arama
atv
Kanal 1
ABC

Nero: Kahve ve marka tutkusu büyük, haftada 400 bin kişiye kahve içireceğiz

MELTEM ERSOY
İngiltere'de 7 yıldır en iyi kahve seçilen Caffe Nero, Türkiye'ye İstinye Park mağazasıyla girdi. Caffe Nero Başkanı Gerry Ford, "Türkiye'de haftada 400 bin kişiye kahve içirmek istiyoruz" dedi..
İngiltere'de son 7 yıldır kahveseverler tarafından 'en iyi kahve' olarak seçilen Caffe Nero, İngiltere dışındaki ilk mağazasını İstanbul İstinye Park'ta açtı. Perakende dünyasının yakından tanıdığı isim ve Al Shaya Grubu'nun eski Türkiye Genel Müdürü Işık Keçeci Aşur ile yüzde 50-50 ortaklıkla Türkiye'ye gelen Caffe Nero'nun Yönetim Kurulu Başkanı ve CEO'su Gerry Ford, yurtdışına açılmak için Türkiye'yi seçmelerinin nedenini genç nüfusun kahve ve markaya olan düşkünlükleri olduğunu söyledi. Ford, son birkaç yıldır kahve zincirlerinin peş peşe Türkiye'ye gelmesinin kendilerini korkutmadığını belirtirken, "Bence bu süreç devam edecek. Pek çok markanın daha geldiğini göreceğiz, ama sektör birkaç yıl içinde konsolidasyon yaşayacak. Gelen markaların büyük kısmı ya işini devredecek ya da kapatıp gidecek" dedi.

'ÇAYDAN PAY ALMAYACAĞIZ'
Türkiye'deki çay tutkusunu bildiklerine işaret eden Ford, hedeflerinin çaydan pay almak olmadığını, çayın tüketimini azaltmadan kahvenin tüketimini artırmayı amaçladıklarını vurguladı. "Çay ülkesi olan İngiltere'de de bize aynı şeyi söylediler, ama biz aynı stratejiyle başarılı olduk" diye devam eden Ford, kahvenin tüm dünyada gıda ve içecek sektöründe en hızlı büyüyen kategorilerden biri olduğunu ifade ederek, şöyle konuştu: "İngiltere'de haftada 1 milyon müşteriye kahve satıyoruz. Türkiye'de de hedefimiz haftada 400 bin müşteriye kahve satabilmek. Önümüzdeki dönemde 10 tane şube açmayı planlıyoruz. Türkiye'den sonra Ortadoğu, Kuzey Avrupa ve Doğu Avrupa bölgelerine girmeyi düşünüyoruz."
Haberin fotoğrafları