kapat
Üye OlÜye Girişi
Bugünkü SABAH Gazetesi
  |  Benim şehrim | 26 Ekim 2007, Cuma
Son Dakika
ARAYIN
Google
Google Arama
atv
Kanal 1
ABC

Elektronik market izdihamı reklamın raconunu değiştirtti

Sanayi Bakanlığı, Mediamarkt ve Electroworld izdihamlarından sonra, indirim ilanlarına el koydu. Marketler, indirimli üründen elinde kaç adet olduğunu ilanda bildirmek zorunda..
Sanayi ve Ticaret Bakanlığı'nın Ticari Reklam ve İlanlara İlişkin İlkeler ve Uygulama Esaslarına Dair Yönetmelikte Değişiklik Yapılması Hakkındaki yönetmeliği, Resmi Gazete'nin dünkü sayısında yayımlanarak yürürlüğe girdi. Yönetmelikteki ''İndirimli satışlar'' başlıklı değişikliğe göre, herhangi bir ticari işletmenin ''açılışı, tasfiyesi, başka bir yere taşınması, mevsimin sona ermesi'' gibi nedenlerle yapılacak indirimli satışlara ilişkin reklam ve ilanlarında, indirim miktarı veya oranı ile indirim döneminin başlama ve bitiş tarihlerinin belirtilmesi zorunlu olacak. Bakanlık bu yönetmelikle ilgili çalışmayı Alman elektronik marketi Mediamarkt'ın açılışında yaşanan izdihamın ardından gelen şikâyetler üzerine başlattı. Çalışma sonucu bu tür satışlarla ilgili spesifik bir düzenleme olmadığını gören bakanlık iki ana bölümde düzenleme yaptı. Birinci bölümde tasfiye ya da mevsim sonunda yapılan ve iki haftadan uzun süren indirimlerin başlama ve bitiş tarihlerinin belirtilmesi istendi.

HANGİ MARKANIN KAÇ ÜRÜNÜ
İkinci bölümde de "Şok indirim" şeklinde duyurulan indirimlerde hangi ürünün kaç adet satılacağının belirtilmesi istendi. Buna göre örneğin bir market "Televizyonlarda yüzde 60 indirim" şeklinde bir ilan verdiğinde hangi markanın kaç tane ürününü bu fiyattan satacağını bildirecek. Böylece topu topu 3-5 tane indirimli ürün için binlerce kişi mağaza kapısında birikmeyecek.

MİKTAR BELİRTİLECEK
'İki haftayı geçmeyecek' indirimli satışlara ilişkin reklam ve ilanlarda ise satışa sunulan mal ve hizmetlerin miktarı, markası, modeli ve diğer özellikleri yanında indirim öncesi fiyatı ile indirimli fiyatının belirtilmesi ve söz konusu fiyatların yazılı reklam ve ilanlarda aynı büyüklükte gösterilmesi zorunlu hale getirildi. Yönetmelikle ilgili bir açıklama yapan Sanayi ve Ticaret Bakanı Zafer Çağlayan, indirimli satışlara ilişkin reklam ve ilanlarda çoğu zaman tüketicilere yeterli bilgi verilmediğini belirterek, "Reklamlarda tüketicileri cezbedecek unsurların vurgulanmasıyla yetiniliyor, tüketici mağduriyetleri yaşanıyor" dedi.