kapat
Üye OlÜye Girişi
Bugünkü SABAH Gazetesi
  |  Benim şehrim | 8 Ekim 2007, Pazartesi
Son Dakika
ARAYIN
Google
Google Arama
atv
Kanal 1
ABC

Hamburger ve pizza, 'Star Anne' sofrasının baş tacı!

Esen Evran
Bireysellikleri ve kendi mutlulukları ön planda olan Star Anneler, yüzde 29 ile ikinci en büyük grup. Çoğunluğu çalışan bu grupta hamburger ve pizza tüketimi de yüksek Bireysellikleri ve kendi mutlulukları ön planda olan Star Anneler, yüzde 29 ile ikinci en büyük grup. Çoğunluğu çalışan bu grupta hamburger ve pizza tüketimi de yüksek..
Nielsen'in Mother's-ID araştırmasında ikinci en büyük grubu, yüzde 29 oranla 'Star Anneler' oluşturuyor. Çalışan annelerin bu segmentte daha fazla olmasına paralel olarak çocuğunu kreşe, anaokuluna gönderme veya anneden düzenli yardım alma 'Star'larda daha fazla görülüyor. Bu gruptaki anneler çocuklarına sevgi göstermekte zorlanmıyor, onları sık sık eleştirmiyor, sinirlenmiyor ve çocuğundan karşılık beklemiyor. Çocuk odaklı bir hayatları yok. Hayattaki en önemli görevlerinin anne olmak olduğunu düşünmüyorlar ve her şartta çocuğa öncelik tanımaya çalışmıyorlar. Yani akılları hep çocuklarında değil. Eşlerine ve kendilerine de vakit ayırıyorlar ve sadece çocuğa özel aktiviteler yapmak veya sadece kendi çocuklarının yaşında çocukları olan arkadaşlarla görüşmek gibi bir eğilimleri yok. Kendi istekleri çocuğun isteklerinden önde.

ANNELERİMİZDEN FARKLI
Nielsen ekibinden Ebru Usta, Ece Tarhan ve Eda Çetin'in en çok aklında kalan grup, Star Anneler olmuş. Hayatlarını anlatırken çocuklarından çok hobilerini, eşleriyle ilişkilerini veya arkadaşlarını anlatmayı tercih etmeleri, araştırma ekibinin dikkatini çeken farklılıklardan. Hepsi, "Bizim annelerimiz böyle değildi" diyor. Asıl çarpıcı olan da şu, tüm annelerden "Bize aile fotoğraflarınızdan getirir misiniz?" talebinde bulunan ekibe bir tek Star Anneler, ağırlıklı olarak çocuk doğmadan önceki ya da çocuksuz fotoğraflarını getirmişler. Arkadaşlarıyla bir gece kulübünde eğlenirken, annesi ve kız kardeşiyle sohbet ederken, ya da eşiyle dans ederken. "Çocuğunuz neredeydi bu esnada?" diye sorulunca yanıtlar, "Daha doğmamıştı", "Evde uyuyordu" ya da "Anneannesine bırakmıştık" şeklinde olmuş. Star'ların bireyselliğini ne kadar önemsediği, işte bu fotoğraf getirme sürecinde iyiden iyiye öne çıkmış. Bu gruptaki anneler, çocuklarından bağımsız olarak kendi hayatlarına daha odaklı oldukları için de çocukların karakteri diğerlerine göre daha dışa dönük olarak gelişmiş. Anne-çocuk ilişkisinde en çok hoşlarına giden nokta, çocuklarının kendilerini karşılıksız sevmesi ve sorgulamadan kabul etmesi.

FAST FOOD TÜKETİMİ YÜKSEK
Star'lar aslında son dönemde çocuğa özel ürün ve hizmet geliştiren endüstrinin en önemli müşterileri. Kendi hayatlarını önemsedikleri için çocukların beslenmesinde de daha pratik olmayı tercih ediyorlar. Sabah kahvaltısı ve akşam yemeğinde domates, salatalık gibi söğüş sebzeler, öğlen yemeğinde hazır hamburger, pizza, tavuk, patates kızartması gibi fast food yiyecekler ile meyve, ara öğünlerde ise ekmek tüketimi daha yüksek. Anneler, çocuklarının beslenme çantasına da yine pratik yiyecekler koyuyor.
Haberin fotoğrafları