kapat
Üye OlÜye Girişi
Bugünkü SABAH Gazetesi
  |  Benim şehrim | 6 Ekim 2007, Cumartesi
Son Dakika
ARAYIN
Google
Google Arama
atv
Kanal 1
ABC
Giles Deacon'un bu devasa atkısı belki Güney Kutbu'nda giyilebilir!

Modanın havayla imtihanı

Yaprak Aras ŞAHİNBAŞ
Mevsimler birbirine karışıyor, havalar tam anlamıyla soğumuyor. Geçtiğimiz yıllardan ders alan hazır giyimcilere ise 'küresel ısınma' önlemlerini artırmak düşüyor..
Küresel ısınma, mevsim değişikliklerini de beraberinde getiriyor... İlkbahar daha erken geliyor, sonbahar daha geç başlıyor. Mevsimler arasındaki farklılıklar da yavaş yavaş ortadan kalkıyor. Bu durumdan en çok etkilenen sektörlerin başında da moda sektörü geliyor. Geçtiğimiz yıl hayli 'sonbahar tadında' geçen ve paltoların, kalın kazakların neredeyse hiç giyilmediği kıştan ağzı yanan firmalar, bu sezona daha akıllıca giriyor. Örneğin, Derimod geçtiğimiz günlerde her türlü hava koşulunda giyilebilmek üzere, sıradan deri montlara kıyasla çok daha hafif (690 gr.) ceketler ürettiğini açıkladı. Silk&Cashmere ve Matraş da küresel ısınmayı göz önünde bulunduran firmalardan.

METEOROLOJİ DANIŞMANI!
Yurtdışında da durum pek farklı değil. Theory, J.Crew ve Eileen Fisher gibi markalar, koleksiyonlarını iklim değişikliklerine göre hazırlıyor. Mevsimlerin iç içe geçtiğini gören JC Penney ve Target, yıl boyunca bikini satışına devam edecek. Liz Caliborne firması geçtiğimiz aylarda bir klimatolog (iklim bilimci) ile görüşerek kumaş seçimlerini ve mevsimsel koleksiyonlarını gözden geçirdi. Kohl markasının ise daha da ileriye gidip, özel bir meteoroloji uzmanıyla beraber hareket ettiği iddia ediliyor ve bu trendin daha da yayılacağı tahmin ediliyor. Bu nedenle, yapacağınız en doğru hareket, sezonun moda trendleri olan yün ceketler, bereler, uzun eldivenler, kalın atkılar ve trikoları satın almadan önce bir süre ağır kış şartlarını beklemek olacak. Genelde taşıtlarda ve kapalı mekânlarda vakit geçirdiğimizi de düşünürsek, hafif, kolay çıkarılabilen kıyafetler seçmeliyiz. 'Layering' de denilen kat kat giyinme trendinin neden iki yıldır devam ettiğini de böylece daha iyi anlamış bulunuyoruz. E peki podyumlar niçin devasa atkılar, kürkler ve trikolardan geçilmiyor diye soracak olursanız, yanıtını The Wall Street Journal gazetesi veriyor: Karının büyük kısmını aksesuarlardan kazanan moda devleri, defilelerde sadece göz boyuyor. Gucci, Prada ve Louis Vuitton gibi kıyafetten çok ayakkabı-çantadan para kazanan markalar için rahatlık değil, yaratıcılık ön planda!