kapat
Üye OlÜye Girişi
Bugünkü SABAH Gazetesi
  |  Benim şehrim | 3 Ekim 2007, Çarşamba
Son Dakika
ARAYIN
Google
Google Arama
atv
Kanal 1
ABC
Ali Sabancı

'Pegasus, EasyJet olmaya bir fırt yakın'

Pegasus Başkanı Ali Sabancı, "Türkiye'nin daha bir EasyJet'i yok. Ama biz bir fırt yakınız. Daha tasarruflu büyüyüp EasyJet olmak istiyoruz" dedi..
Pegasus Yönetim Kurulu Başkanı Ali Sabancı, gazetecilerin "Türkiye'de siz bir EasyJet olur musunuz?" şeklindeki sorusuna, "Türkiye'nin daha EasyJet'i yok. Ama biz bir fırt yakınız. Büyüyünce Easy- Jet olmak istiyoruz'' dedi. EasyJet'in merkezini gezdiğini ve şirketin çok tasarruflu bir yapısı bulunduğunu anlatan Sabancı sözlerine şöyle devam etti: "Biz ona kıyasla 5 milyar dolarlık şirketiz. Benim odamda plazma TV bile var. Onlarda abartı sıfır.'' Hilton'da acentelerin de katılımı ile bir iftar yemeği veren Pegasus Havayolları Yönetim Kurulu Başkanı Sabancı, Onur Air ile Pegasus'un bir araya gelmesi ile birlikte, Avrupa ve Türkiye'den çok olumlu tepki alacaklarını söyledi. Sabancı, "Bir hesap yaptık, böyle birşey olursa 3 sene evvelki THY hacminde bir şirket oluruz'' dedi. Ucuz fiyat politikaları sayesinde Pegasus'un girdiği pazarlarda rekabetin arttığını, fiyatların yüzde 25 düştüğünü ifade eden Sabancı, bunu fiyat kırarak yaptıklarını dile getirdi. Sabancı, Pegasus'un iki yılda yüzde 64 büyüdüğünü, sektörün ise yüzde 36 büyüme kaydettiğini söyledi.

288 BİN YOLCU UCUZA UÇTU
Ali Sabancı, Türkiye'yi 25 YTL'den başlayan fiyatlarla tanıştırdıklarını, 28 Ekim 2007'den sonra da iç hatlarda 20 YTL, dış hatlarda ise 15 Euro'dan başlayan fiyatlarla uçma imkânı sunacaklarını belirtti. Sabancı, Pegasus'ta 288 bin 838 yolcunun en düşük fiyatlardan uçtuğunu, 1 Kasım 2005-1 Ekim 2007 tarihleri arasında iç ve dış hat tarifeli seferlerde toplam 4 milyon 100 bin kişiyi taşıdıklarını, bu yıl sonuna kadar ise taşıdıkları yolcu sayısının 3 milyon 200 bini bulmasını beklediklerini bildirdi. Ali Sabancı, kârlılık ile ilgili bir soru üzerine ise geçen yıl kâr edemediklerini, şimdi ise kâr elde ettiklerini söyledi. Zamanında kalkış oranlarının yüzde 93 olduğunu belirten Sabancı, "2007'nin ilk 6 ayında THY'nin mali performansı anlatılırken zamanında kalkış oranı da verildi. Neden? Çünkü delinin biri bu verileri vermeye başladı'' dedi.