kapat
Üye OlÜye Girişi
Bugünkü SABAH Gazetesi
  |  Benim şehrim | 18 Eylül 2007, Salı
Son Dakika
ARAYIN
Google
Google Arama
atv
Kanal 1
ABC

Öğrencilerin çoğunun kendi odası yok

Yeni Haber
Çukurova Üniversitesinde yapılan araştırmada, varoşlardaki dar gelirli ailelere mensup öğrencilerin yüzde 74'ünün kendisine ait odası bulunmadığı, sorunların başında kırtasiye ve harçlık geldiği bildirildi.

Çukurova Üniversitesi Eğitim Fakültesi Felsefe Grubu Eğitimi Ana Bilim Dalı Öğretim Üyesi Prof. Dr. Adnan Gümüş yaptığı açıklamada, bir grup öğretim görevlisi ile kentteki bazı okullarda bine yakın öğrenci ile yapılan araştırmada çarpıcı sonuçlara ulaşıldığını söyledi.

Çoğunlukla göç eden ailelerin çocuklarının, yaşam kalitesinde çektiği sıkıntının eğitime de yansıdığını belirten Gümüş, bu olumsuzluğun ise çocukları sokağa ittiğini ifade etti.

Bazı çocukların ayakkabı boyacılığı yaptıklarını, simit satıp kavşaklarda otomobil camı silerek para kazanmaya çalıştıklarını belirten Gümüş, ''Aile planlaması konusunda da hassas olmayan bu ailelerdeki çocuk sayısının ortalama 5 olduğu düşünülürse, sıkıntının boyutu daha net anlaşılır'' dedi.

Fakir aile çocuklarının ''doğuştan kadersiz'' olduklarını ifade eden Gümüş, büyük çoğunluğunun gelecekteki yaşamlarının da, ''genetik miras'' gibi değişmeden sürdüğüne dikkati çekti.

Çocuk sayısının fazla olmasının daha az beslenme, tedavi ve okul fırsatı anlamına geldiğini vurgulayan Gümüş, bu tarzdaki ailelerin, çocuklarının geleceğini hazırlamakta da zorlandığını anlattı.

ODASI VE ÇALIŞMA MASASI YOK

Gümüş, fakir düzeydeki öğrencilerin yüzde 74'ünün kendilerine ait bir odasının, yüzde 70'inin de çalışma masasının bulunmadığını, gelir düzeyi orta ve üst düzeydeki semtlerde ise bu oranın sırayla yüzde 30 ve 19 olduğunu söyledi. Gümüş, şöyle konuştu:

''Kültürel ve eğitsel kaliteyi yansıtan diğer göstergelerde de durum pek iç açıcı gözükmüyor. Yapılan araştırmada, öğrencilerin yüzde 45'i gerekli kırtasiyeyi, yüzde 53'ü de yardımcı kitap ve malzemelerin hiçbirini veya bir kısmını ailelerinin alamadığını ifade ediyor.

Sorunların en önemlilerinden biri ise fakir semtlerde hem harçlık verebilen aile sayısı, hem de harçlık miktarı oldukça düşüyor. Ailelerin yüzde 40'ı çocuklarını okula harçlıksız gönderiyor.''

Gümüş, fakir ailelerin çocuklarının, derslerinde anne ve babalarından yardım görememesi, okuma alışkanlığının düşük olması, sinema ve tiyatroya gidememesi ve sportif etkinliklere katılamaması gibi sorunlar yaşadığını da kaydetti.

AA