kapat
Üye OlÜye Girişi
Bugünkü SABAH Gazetesi
  |  Benim şehrim | 17 Eylül 2007, Pazartesi
Son Dakika
ARAYIN
Google
Google Arama
atv
Kanal 1
ABC

Ünlü olmak için ille çıplak kalmak gerekmez ki!

"İletişim danışmanı olmayı; bir sanatçının medya bağlantılarını yapmak sanıyorlar. Konuşmaktan aciz insanlar, kendini yönetmekten aciz insanlar nasıl kriz yönetebilir ki..." diyen Ercan Kaşıkçı ekliyor: Ünlü olmak için kriz yaşamak gerekmiyor ..
Ercan Kaşıkçı; lenf kanserini yendi, karaciğerhastalığını atlattı, iki hafta önce ses tellerindenameliyat oldu... İşinde çok başarılı. Uluslararasıbir şirkette Entegre Pazarlama Yöneticisi olarak çalışı-yor, "Bu pozisyonu ilk kez ben oluşturdum" diyor.Marmara Üniversitesi ve iki televizyon kanalı tarafın-dan yılın en başarılı iş adamı ödüllerini aldı. Beden dilive pazarlama üzerine 6 kitap yazdı. Yeni kitabı 'ŞimdiSen Zamanı' da kısa süre önce Resital Yayınları'ndançıktı. İnsanlara 'farkına varmalarına' ilişkin yardımcıolmaya çalışan bir kitap bu. "Ben ne kişisel gelişim uzmanıyım, ne de bu kitap bir kişisel gelişim kitabı" diyen Kaşıkçı aynı zamanda ünlülere iletişim danış-manlığı yapıyor. Yakında da kendi şirketini kurmayahazırlanıyor. Kısacası hayatında pek rahat durmuyor,tıpkı konuşurken yerinde duramadığı gibi...

* 'Kişisel gelişim uzmanı değilim' diyorsunuz, nedir uzmanlığınız? Belirli konularda uzmanlıklarım var. Biri beden dili konusunda; Kaliforniya Üniversitesi'ndeki tez konumdu ve Türkiye'de çok ciddi çalışmalar yaptım. Emniyet Teşkilatı'nda eğitimler verdim. Sorgulama tekniklerine de girdim. Polis akademilerinde eğitim veriyorum. Teröristlerin anatomisi; nasıl davranıyorlar, suç unsurları nedir gibi konularda çalışmalarım var. 13 yıldır uluslararası bir şirkette yönetici olarak çalışıyorum. Sanatçılara iletişim danışmanlığı yapıyorum. Başlarına büyük krizler gelmiş sanatçıların kriz yönetimini yaptım.

* Kimler? Bu bilgiyi veremem.

* Peki nasıl krizlerdi? Bildiğiniz şeyler...

MEDYA ALDATILMAZ

* Mesela bir sanatçının pornografik kaseti ortaya çıktı. Bu krizi nasıl yönetirsiniz? Öncelikle o kişiyle ilgili çıkmış tüm haberleri bilmem gerekiyor. Medyanın bildiğinden daha fazlasını... Diğer taraftan bu olayla ilgili duygusal faktörleri yakalamam çok önemli. Gerçekten pornografik bir amaca hitap edip etmediğini... Medyadaki arkadaşlar çok zeki insanlar, o yüzden onlara yalan söylememek lazım. Onları aldatmamak lazım. Bir ünlünün bir gönül ilişkisi sırasında farkında olmadan görüntüleri çekilmiş ve bu kötü niyetle kullanılmış olabilir.

* Yani siz bu görüntüleri izliyorsunuz? Evet.

* Ve pornografik mi, değil mi diye karar veriyorsunuz? Pornografik olup olmamasından öte, görüntünün ne kadar zarar vereceğini ve ne kadar bilinçli çekilip çekilmediğini irdeliyorum.

* Bunu nasıl anlıyorsunuz? Kişinin görüntünün çekildiğinden haberi olduğunda, açılar farklı olur. Saniyenin 24'te biri oranında görüntüleri analiz ediyoruz.

* Peki çekimden haberi varsa nasıl bir strateji oluşturuyorsunuz? Bu görüntüyü bilinçli vermişse o kişiyi bu krizden kurtarmak için, sonraki süreçte o insanın iyi, insancıl, sosyal taraflarını biraz parlatmak gerek. Ya da yeni bir sosyal sorumluluk yaratmak önemlidir. O kişiyi alıp direkt insan platformuna oturtacaksınız...

* Bu ne demek? Yaşamının herhangi bir alanında her insan hata yapabilir, pişmanlık duyabilir. Yaşadığı olaylar insanları olgunlaştırır. Onu bir sanatçı olarak değil, bir insan olarak göstermektir önemli olan. Yani hatalarını kabul eden, olgunlaşan biri pozisyonuna oturtmaktır.

* Yani toplum önünde onu aklıyorsunuz? Aklamaktan çok, eski hatalarındansa yeni yapmış olduğu değerleri ön plana çıkarıyoruz. Yeniyi güçlendiriyor ve daha baskın hale getiriyoruz... Görüntülerin çekildiğinden haberi yoksa da haksızlığa ve kötü bir niyete maruz kaldığı teması güçlendiriliyor.

* Türkiye'de sizin gibi ünlülere danışmanlık yapan kaç kişi var? Çok isim var ama benim gibi çok iyi eğitim almış, uluslararası marka deneyimi olmuş olup da bu işi yapan üçübeşi geçmez.