kapat
Üye OlÜye Girişi
Bugünkü SABAH Gazetesi
  |  Benim şehrim | 11 Eylül 2007, Salı
Son Dakika
ARAYIN
Google
Google Arama
atv
Kanal 1
ABC

Yalnız iftar ve sahur için gıdaya yüzde 20 daha fazla harcadık

ESEN EVRAN
Ipsos-KMG'nin 2006 Ramazan Raporu'na göre Türkiye'deki gıda ve içecek harcamaları geçtiğimiz ramazan ayında yüzde 20 oranında arttı. En fazla artış, yüzde 42 ile Doğu ve Güneydoğu'da yaşandı..
Ipsos-KMG'nin hazırladığı Ramazan Raporu'na göre geçtiğimiz yıl ramazan ayında hanelerin gıda ve içecek harcamaları, diğer ayların ortalamasına göre yüzde 20 oranında arttı. 2006 yılında aylık ortalama Hane Tüketim Harcaması toplam 2 milyar 788 milyon YTL olan haneler, aynı yılın ramazan ayında harcamalarını 3 milyar 265 milyon YTL'ye çıkardı. Aynı dönemde aylık ortalama gıda-içecek harcaması da 2 milyar 392 milyon YTL'den 2 milyar 861 milyon YTL'ye çıktı. Gıda kategorisindeki en büyük harcama artışı yüzde 50 ile et ve işlenmiş et ürünlerinde oldu.

BÜFELER BOŞ KALDI
2004 yılından bu yana ramazan dönemlerinde hızlı tüketim ürünleri (HTÜ) harcamalarını ölçen İpsos- KMG'nin bu yılki raporu da önceki gün açıklandı. Buna göre ramazan ayındaki harcama artışı 2004 yılında yüzde 25, 2006'te yüzde 19, 2006'da ise yüzde 17 oldu. Sadece gıda kategorisindeki artış ise yüzde 20 olarak gerçekleşti. Ramazan aylarında kuruyemişçi- büfeler hariç tüm perakendeci kanallarında daha fazla para harcanırken, en büyük harcama artışı et ve işlenmiş et ürünlerindeki büyümeden dolayı kasaplarda gerçekleşti.

MAHALLE MARKETLERİ CANLI
2005'ten farklı olarak zincir dışı marketlerin HTÜ harcamasından aldığı pay arttı. Tüm kanallarda yaşanan yüzde 20 artışa karşın zincir marketlerdeki artış yüzde 14 olurken, mahalle marketlerindeki artış yüzde 27'ye çıktı. Artış, indirim marketlerinde yüzde 8, bakkallarda yüzde 10, pazar yerlerinde yüzde 29, kasaplarda ise yüzde 41 oldu. Kuruyemiş ve büfeler ise yüzde 10 iş kaybı yaşadı. 2006 yılında C2 ve DE sosyoekonomik statü grupları ortalama gıda-içecek harcama miktarlarını ramazan ayında yüzde 21 ve yüzde 23 artırırken, Türkiye'deki ortalama harcama artışı yüzde 20 oldu.