kapat
Üye OlÜye Girişi
Bugünkü SABAH Gazetesi
  |  Benim şehrim | 30 Ağustos 2007, Perşembe
Son Dakika
ARAYIN
Google
Google Arama
atv
Kanal 1
ABC
Günaydın 
YÜKSEL AYTUĞ

Ve şimdi kısa bir reklam arası!..

ZAMAN zaman olduğu gibi bugün de televizyon reklamları arasında kısa bir gezinti yapacağız. Dikkatimi çeken ilk reklam, İş Bankası'nın 83. yılını kutlayan kampanya. İlk kez bir banka reklamı kendisini "rakamlardan" kurtarıp, insana bu denli inandırıcı şekilde odaklanmış. Dış ses "Sadece kârlı değil, karlı yerlere de ulaştık" diyor, Doğu'nun buz tutmuş bir beldesine hizmet götürürlerken... Son slogan ise çok çarpıcı:" İş, Türkiye'nin bankası olmakta..." Gerçekten de son derece akıllıca hazırlanmış enfes bir metin. Zafer Suat Dursun adlı okurumuz ise Bonus'un yeni "çipli bileklik" reklamına takılmış. Diyor ki: "Hani kız, kulağında telefonla gelip yeni çipli kartını kullanıyor ya, işte o sırada kasadaki kız niye olayı hayretle izliyor, onu anlamıyorum. Sormazlar mı hiç kasiyer kıza, o yeni çıkan çipli kartı okutmak için ona uygun da bir post makinesi lazım. Ee? O da senin önünde mevcut. Öyleyse, niye bu kadar şaşırıyorsun ki? Madem bilmiyorsun, o halde kasanın başında ne arıyorsun?" Bu tespite bir katkı da benden: Kimlik sorulmadığı, slip çekilmediği ve fiş verilmediğine göre, bu sticker şeklindeki kartları kapkaççılarımız da büyük bir sevinçle karşılamış olmalılar! Bir tespitim de Vodafone için. İki hafta önce Sarayburnu rıhtımında son derece talihsiz bir kaza yaşandı. Ankara feribotunun kopan halatı, bir güvenlik görevlisinin ölümüne, çok sayıda vatandaşın da yaralanmasına neden oldu. Mutlaka dikkatinizi çekmiştir. Ankara feribotunun gövdesi kırmızıya boyanmış, üzerine de kocaman harflerle Vodafone yazılmış. GSM operatörünün denizlerde bayrak göstermek, kıyıdan ufka doğru ba kanların önünden nazlı nazlı markasını ge çirmek için tasarladığı reklam kampanyası, bu talihsiz olayla ne yazık ki geri tepti. Zira ben kazanın yaşandığı günden bu yana nerede Vodafone logosunu görsem, rıhtımda kanlar içinde yere yığılmış insanları hatırlıyorum. Ulaşım araçlarına reklam vermenin işte böyle ciddi bir riski vardır. Allah korusun, diyelim ki Ankara feribotu kaza geçirip, batsaydı, suya gömülürken çekilen son görüntülerinde yine beynimize Vodafone logosu kazınacaktı. Markayı ister istemez Titanic ile özdeşleştirecektik. Yaşamını yitiren kahraman güvenlik görevlisine rahmet, ailesine sabır, yaralananlara acil şifa diliyor, Deniz Yolları ile beraber, Vodafone'a da "Geçmiş olsun" diyorum.