kapat
Üye OlÜye Girişi
Bugünkü SABAH Gazetesi
  |  Benim şehrim | 26 Ağustos 2007, Pazar
Son Dakika
ARAYIN
Google
Google Arama
atv
Kanal 1
ABC
Büyük illerde ardarda açılan alışveriş merkezlerinin yemek katları Türk girişimcilerinin iştahını kabartıyor.

Türk fast food'çular alışveriş merkezlerinin yemek katını istila etti!

MELTEM ERSOY
Alışveriş merkezlerinin yemek katları Türk girişimcilerin akınına uğradı. Türk fast food'çuların ortak görüşü, 'en kârlı alışveriş yemek katında olur!' Ortak hedefleri ise mağaza sayısını artırıp zincir haline gelmek..
Başta İstanbul olmak üzere Türkiye'nin pek çok kentinde peşpeşe açılan alışveriş merkezlerinin yemek katları Türk girişimcilerin gözdesi haline geldi. Fast food mağazalarının yüzde 70'e yakınını oluşturan Türklerin yemek işine giriş hikayeleri birbirinden çok farklı. Kimi girişimciler, bu işe tekstil gibi faaliyet gösterdikleri başka sektörlerden çıkarak girmiş; kimileri emeklilik projesi olarak, kimileri ise bir üst kuşağın restoran tecrübesini farklı bir platforma taşıyarak. Ama bütün girişimciler, "Gıda, hiçbir zaman ölmeyen bir iş. İnsanlar yemekten hiçbir koşulda vazgeçemez. Ayrıca, alışveriş merkezlerinde fast food işi açık havadaki mağazalara göre kâr marjı çok daha yüksek olan bir alan" görüşünde birleşiyor. Şu an çoğunlukla 3-4 mağaza ile faaliyet gösteren Türk fast foodçuların hedefi ise öncelikle mağaza sayıların artırmak, ardından da franchising vererek daha da yaygınlaşmak. Alışveriş merkezlerinin bazı Türk fast foodçularının hikayeleri şöyle:

'Türk sermayesiyiz, yıl sonu hedefi 10 mağaza'
Stanley's Hot Dog Kurucu ortak Atilla Üstündağ:
GÜNGÖREN'DEKİ
Kale Alışveriş Merkezi'nde yüzde 100 Türk sermayesiyle kurulmuş bir şirket olarak hizmet vereceğiz. 2 kurucu ortağız. New York tarzı hot dog satacağız. Ben aynı zamanda GreenPart otellerinin Yönetim Kurulu Başkan Yardımcısı'yım. Fast food alanında açık olduğuna inanıyordum. Alışveriş merkezleri sürekli çoğalıyor. Bunun dışında alışveriş caddeleri de cazibesini artırıyor. Biz de bu açığa hizmet verecek bir şirket kurmaya karar verdik. Göngören'deki bizim İstanbul'daki ilk şubemiz olacak. Ama sadece İstanbul'da kalmayıp yayılacağız. 2007de mağaza sayımızı 10'a, 2008 sonunda da 30'a ulaştırmak istiyoruz.

'Kafe işletiyorduk, bu işin geleceği daha parlak'
Weekend Kurucu ortak: Kenan Aydın
2005
yılından bu yana fast food alanındayız. Daha önce açık hava kafe ve restoranları işletiyorduk. 7-8 tane şubemiz vardı. Şimdi fast food'a kayıyoruz. Çünkü alışveriş merkezleri giderek daha trend hale geliyor ve burada kâr marjları daha yüksek. Şu anda sadece tek bir alışveriş merkezindeyiz. Ama 4 alışveriş merkeziyle görüşmelerimiz sürüyor. Mağaza sayımızı çoğaltmak ve 6'ya ulaştıktan sonra da franchising vermek istiyoruz. Doğru lokasyon ve doğru işletmeyle ortalama 18 ay içinde bu yatırım kendini amorti ediyor.

'Tekstili bıraktık, gıdacı olduk'
Belinda's Canteen Kurucu ortak: Hayri Rodikli
BİZ burayı Inter Gıda olarak 2 ortak kurduk. 5 yılı aşkın süredir faaliyetteyiz. Bu markayı da biz yarattık. Daha önce tekstil işiyle uğraşıyorduk, ama artık tekstili tamamen bıraktık ve gıdacı olduk. Şu an sadece tek alışveriş merkezinde varız ama başka yerde açmayı düşünüyoruz.

'Yemek hobimdi, kendi işimi yapmak istedim'
Yami Kurucu: Fatoş Kutluay
EKİM
2005'te Yami olarak ilk yerimizi açtık. Ailemin işlettiği kafe-restoran tarzı yerimiz vardı. Ama fast food konseptinde değildi orası. Ben işletme okudum, mezun olduktan sonra tekstil ve emlak işiyle uğraştım. Yemek her zaman benim çok ciddi bir hobimdi. Bir de kendi işimi yapmak isteyince, ikisini birleştirdim ve burayı açtım. Daha fazla tecrübe kazanıp mağaza sayımızı artırmak istiyoruz.

'Emeklilikte para kazanalım diye kurduk'
Appetito Kurucu ortaklar: Selim ve Banu Germaner
FAST food pazarına 2002 yılında girdik. 2 kurucu ortağız, eşim ve ben. Daha önce ikimiz de gıda sektöründe değildik. Emekli olunca, 'para kazanılmayan yere girilmez' diyerek en doğru kararın gıda olacağına karar verdik. Şu an 4 şubemiz var. 2008'de 2 tane franchising vereceğiz. Lokasyona göre maliyet ve geri dönüş süresi değişiyor. Ama temel hedef 1.5 ila 3 senede yatırımı geri almak.