kapat
Üye OlÜye Girişi
Bugünkü SABAH Gazetesi
  |  Benim şehrim | 25 Ağustos 2007, Cumartesi
Son Dakika
ARAYIN
Google
Google Arama
atv
Kanal 1
ABC

Gemiyi durduramasaydık daha kötüsü de olabilirdi

Turgay NOYAN
Ankara feribotunun kaptanı Işık Koşal halatların kopma anını SABAH'a anlattı: Cama koştuğumda gemi Sarayburnu'na gidiyordu. Her şey iki üç dakika içinde gerçekleşti. Yaşadıklarımı hâlâ anlayabilmiş değilim..
Bodrum-İzmir-İstanbul seferini yapan Ankara feribotunun halatlarının koparak sahildeki güvenlik görevlisi Zekeriya Timur'un ölümüne yol açmasının ardından, geminin Süvarisi Işık Koşal ve Cruise & Ferry Lines Genel Müdürü Cem Gündeş ve İşletme Müdürü Ufuk Tuncer ilk kez SABAH'ın sorularını yanıtladı.

* Kaptan, olay nasıl oldu? Olay anına kadar en ufak bir anormallik yaşamadık. Gayet rahat bir şekilde Sarayburnu 1 numaraya yanaşıp bağlandık. Halatlar verilip, tekne sabitlendikten sonra makine kontrolu aşağıya, makine dairesine verildi. İskele verildi. Ben de kılavuz kaptanı yolcu ettim. Bir sarsıntı oldu ve çığlıklar, bağrışmalar duydum. Cama doğru koştuğumda geminin palamarları kopartıp, hızla yürüdüğünü gördüm. Makine kumandası aşağıda, kaybedecek vaktiniz yok, yapabileceğiniz şeyi en büyük hızla yapmanız gerekiyor. Hemen sancak demirinin atılması emrini verdim. Demirin bırakılmasından biraz sonra da gemi durdu. Her şey 2-3 dakika arasında oldu bitti. Gemiyi durduramasaydık, Sarayburnu açığına doğru gidip, seperasyonun ortasına da dalabilirdik. Daha büyük olaylar olabilirdi. Bu hengame içinde kılavuz kaptan da koştu geldi. Aşağıda yaralılar var, gemide yakınları var... Bir süre bekledikten sonra izin geldi ve tekrar hareket ederek 2 numaralı rıhtıma yanaştık.

* Neden iskeleyi motorların tamamen durmasından sonra vermediniz? Motorların tamamen durması bir kural değil. Pek çok gemi boşaltma işlemini makinesi çalışarak yapar.

* Pekiyi ne oldu da gemi yürüdü? Onun cevabını İşletme Müdürümüz Ufuk Tuncer versin. Onlar araştırıyor.