kapat
Üye OlÜye Girişi
Bugünkü SABAH Gazetesi
  |  Benim şehrim | 17 Ağustos 2007, Cuma
Son Dakika
ARAYIN
Google
Google Arama
atv
Kanal 1
ABC

''Faturam kabarık geldi ne yapacağım?''

Yeni Haber
Büyük şehirlerde içme suyu bedeli olarak fazla ücret tahakkuk ettirildiği gerekçesiyle ''Faturam kabarık geldi ne yapacağım?'' kaygısına düşen abonelerin Sanayi ve Ticaret İl Müdürlüklerine başvurmaları gerektiği bildirildi.

Özellikle İstanbul, Ankara, İzmir ve Adana gibi büyük şehirlerde, sayaçlardaki endeksler değerlendirilerek kullanılan içme suyunun metreküp hesabının yanlış yapıldığından şikayet eden abonelerin sayısı artmaya başladı.

Faturalardan şikayet eden içme suyu abonelerinin öncelikle Sanayi ve Ticaret İl Müdürlüklerine başvurmaları gerekiyor. Abonelerin Ölçü ve Ayarlar Şubesindeki matbu kağıtlara sayaç numaraları ile adreslerini yazmalarının ardından alınan şikayet başvurusu Su ve Kanalizasyon İdarelerine gönderiliyor.

Görevliler tarafından sökülen sayaçlar, daha sonra aralarında Sanayi ve Ticaret Müdürlüğünden bir görevlinin de yer aldığı 3 kişilik komisyon tarafından kontrol ediliyor. Yapılan değerlendirme sonucu şikayetlerin, sonucu en geç bir ay içerisinde abonelere bildiriliyor.

Adana Sanayi ve Ticaret İl Müdürlüğüne bu yılın 7 aylık döneminde 506 şikayet yapıldı. Yapılan değerlendirme sonucunda bu şikayetlerden 192'si tüketici lehine sonuçlandı. Şikayetler arasında sayacına 30 ile bin YTL'nin üzerinde ücret tahakkuk ettirilen abonelerin bulunduğu belirtildi.

Komisyonun değerlendirmesi sonucu lehine karar verilen abonelerden, fazla tahakkuk ettirilen ücretlerin bir sonraki ayın faturasından düşülerek iade edildiği kaydedildi.

SU KAYBINA NEDEN OLAN ETKENLER

Abonelere ulaştırılan ihbarnamelerde 0,55 mm çapındaki deliğin bir ayda 14,3 metreküp, 1,0 mm çapındaki delikten bir ayda 41,6 metreküp, 1,5 mm çapındaki delikten bir ayda 79 metreküp, 2,0 mm çapındaki delikten bir ayda 136 metreküp, 3,0 mm çapındaki delikten bir alda 351 metreküp, 4,0 mm çapındaki delikten ise bir ayda 640 metreküp su kaybının olduğu, tüketici lehine sonuçlanan başvurularda ise ağırlıklı etkeni sayaçtaki arızanın oluşturduğu belirtildi.

Ayrıca, bir aydan fazla su kullanılmayacak durumlarda abonelerin ASKİ'ye yazılı müracaatta bulunmaları durumunda ücret tahakkuk ettirilmediği kaydedildi.

(AA)