kapat
Üye OlÜye Girişi
Bugünkü SABAH Gazetesi
  |  Benim şehrim | 13 Ağustos 2007, Pazartesi
Son Dakika
ARAYIN
Google
Google Arama
atv
Kanal 1
ABC
Gloria Jeans Global Zincir Direktörü Chris Muir, "Mağazaya her zaman diliminde farklı müşteri geliyor. Gençleri tavlamak yetmez" diyor.

Türkler bu kahve tutkusuyla daha çok yabancı oyuncu çeker

MELTEM ERSOY
Avustralya'dan sonra dünyada en fazla mağazayı Türkiye'de açan Gloria Jean's'ın zincir direktörü Muir, "Yerleşik kahve kültürü nedeniyle Türkiye önümüzdeki dönemde heyecan vermeye devam eder" diyor..
Toplam büyüklüğü 150 milyon doları aşan Türkiye'deki kahve pazarından 125 milyon dolarla en büyük payı alan hazır kahve pazarı son 5 yılda 15 kat büyüyünce, dünya devleri peş peşe Türk tüketicilere koştu. Merkezi Avustralya'da olan Gloria Jean's, Türkiye'deki kahveseverleri hedefleyerek pazara hızlı bir giriş yapan kahve mağaza zincirlerinden biri. İlk mağazasını 1996'da açan Gloria Jean's'in bugün 26 ülkede 750 mağazası bulunuyor. Türkiye, şirketin merkezi Avusturalya'dan sonra en çok mağazaya sahip olduğu ülke. Gloria Jean's Global Zincir Direktörü Chris Muir, öncelikle şirketin global büyüme hedeflerini 300 milyon dolarlık cirolarını 3 yılda 2'ye katlamak olarak açıklarken, Türkiye'nin de bu büyüme hedefindeki önemine işaret ediyor. "Sonraki 3 senede de tekrar ciroyu 2'ye katlamayı hedefliyoruz" diye devam eden Muir, bu çerçevede daha önce sadece Avustralya'dan yürütülen dağıtımın artık Rotterdam ve Dubai'ye de kaydırılacağını dile getiriyor. Amaçlarının büyüyen pazarlara daha yakın olmak ve daha kısa sürede ürün sağlayabilmek olduğunu söyleyen Muir, Türkiye'de 41 olan mağaza sayılarını yıl sonuna kadar 60'a ulaştıracaklarını belirtiyor ve kısa sürede elde ettikleri büyüme grafiğini ise şöyle değerlendiriyor:

GENÇLERİ TAVLAMAK YETMEZ
"Demografik olarak baktığımızda Türkiye'nin genç nüfusunun avantajını görüyoruz. Ama tek neden bu değil, çünkü mağazalara gelenlere baktığımızda değişik zaman dilimlerinden değişik kitlelerin geldiğini görüyoruz. Mesela öğleden sonra 2 ile 4 arasında daha çok orta yaş ve üstü kadınlar çocuklarıyla geliyor. Demek ki, konu sadece genç nüfusu tavlamak değil. Kahve kültürünün yerleşik olması çok önemli bir faktör." Muir, bulundukları ülke sayısın 2 sene içinde 60'a, mağaza sayısını da bine çıkarmayı istediklerini belirtirken, kahve sektörünün dünyada çok hızlı bir büyüme sürecine girdiğini sözlerine ekliyor ve şöyle devam ediyor: "Özellikle Türkiye gibi kahve kültürü zaten olan ama hızlı kahve tüketimi konusunda daha eksik olan ülkelerde biz ve bizim gibi mağaza zincirleri hızlı büyüme rakamları yakaladı. Bunun böyle devam edeceğine inanıyoruz. Yakın gelecekte, Türkiye, İspanya, Meksika gibi ülkelerde kahvecilerin iştahını açacak gelişmeler yaşanacak."