kapat
Üye OlÜye Girişi
Bugünkü SABAH Gazetesi
  |  Benim şehrim | 13 Ağustos 2007, Pazartesi
Son Dakika
ARAYIN
Google
Google Arama
atv
Kanal 1
ABC
Temsa Mısır fabrikasının temel atma törenine Sabancı Holding Yönetim Kurulu Başkanı Güler Sabancı katılmıştı.

Temsa, Mısır'ı dev markaların Türkiye modeliyle üs yapacak

İlk yurtdışı yatırımını Mısır'da yapan Temsa, global otomotiv markalarının Türkiye'de uyguladıkları modeli takip ediyor. Temsa, Mısır'ı otobüs ve midibüste bölgenin üretim ve ihracat üssü yapmaya hazırlanıyor..
İLİŞKİLİ HABERLER
Temsa, Mısır'ı dev markaların Türkiye modeliyle üs yapacak
Gelecek yıl mart ayında Mısır'da otobüs ve midibüs üretimine başlayacak olan Temsa, global otomotiv devlerinin yöntemiyle Mısır'ı üretim ve ihracat üssü yapmaya hazırlanıyor. Temsa Genel Müdürü Mehmet Buldurgan, Avrupalı otomotiv firmalarının Türkiye'de uyguladığı yöntemi Mısır'da uygulayacaklarını açıkladı. Mısır'ın bölge ülkeleriyle Avrupa Birliği'ne benzer serbest ticaret anlaşmaları olduğunu söyleyen Buldurgan, Mısır'ın bu anlamda avantajlı bir konuma sahip olduğunu kaydetti. Buldurgan, "Global otomotiv üreticileri nasıl Türkiye'yi üretim ve ihracat üssü yaptıysa, bizde Mısır'ı üretim ve ihracat üssü yapacağız" dedi. Buldurgan, geçen yıl kasım ayında temelleri atılan fabrikada üretilecek otobüs ve midibüslerin Birleşik Arap Emirlikleri, Suriye, Ürdün, Lübnan, Sudan, Libya, Tunus, Cezayir ve Suudi Arabistan gibi Kuzey Afrika, Ortadoğu ve Körfez ülkelerine satılacağını belirtti. Geçen yıl kasım ayında Sabancı Holding Yönetim Kurulu Başkanı Güler Sabancı'nın katılımıyla temelleri atılan fabrikanın yatırımı 20 milyon Euro'yu bulacak. Mısır tesisiyle birlikte Temsa'nın üretim kapasitesi yüzde 50 artarken, otobüs üretimi bin adetten bin 500'e, midibüs üretimi ise 2 bin adetten 2 bin 500'e çıkacak. İlk etapta 30 bin metrekaresi kapalı olmak üzere 80 bin metrekare üzerine kurulacak olan Temsa Mısır fabrikası, bu etap tam faaliyete geçtiğinde yaklaşık 750 kişiye istihdam olanağı sağlayacak. Fabrika, 500 otobüs ve 500 midibüs üretim kapasitesine sahip olacak.

AVRUPA HEDEFİ
Mehmet Buldurgan, 2001 yılında başlattıkları global marka olma yolundaki hedeflerini adım adım gerçekleştirdiklerini söyledi. Buldurgan, şöyle konuştu: "Otobüs ve midibüste bir marka haline geldik. Avrupa otobüs pazarında global bir marka olmak istiyorduk. Bu hedefimize de ulaştık. Şu anda Fransa'da yüzde 10'un üzerinde bir pazar payımız var. Avrupa ortalamamız ise yüzde 7.5. Çok kısa bir sürede Avrupa'daki pazar payımızı yüzde 10'a çıkarmayı hedefliyoruz. Global bir marka yolunda bölgesel güç olmak gerektiğini gördük. Bu hedefle ilk yurtdışı yatırımımızı Mısır'da gerçekleştirdik."