kapat
Üye OlÜye Girişi
Bugünkü SABAH Gazetesi
  |  Benim şehrim | 22 Temmuz 2007, Pazar
Son Dakika
ARAYIN
Google
Google Arama
atv
Kanal 1
ABC

Nişantaşı'nın yaşam tarzı Chill-out albüm oldu

ASLI ÖRNEK GÜNAYDIN
İstanbul'un en popüler semtlerinden Nişantaşı'nın da artık bir albümü var. Projenin sahibi Artist Music&Management'ın genel müdürü Hasan Ferit Giresunlu, "Nişantaşı'ndaki yaşam tarzını seven herkesin dinleyeceği bir albüm yaptık" diyor..
İLİŞKİLİ HABERLER
Nişantaşı'nın yaşam tarzı Chill-out albüm oldu
Nişantaşı günden güne popülerleşmeye devam ediyor. Önce dergisi yayın hayatına başladı, ardından semtteki yaşamı anlatan 'Avrupa Yakası' dizisi... Nişantaşı'nın şimdi de nur topu gibi bir albümü oldu. Nişantaşı sakinlerinin yaşam sitilini yansıtan 'The Ambiance Of Nişantaşı' albümünde 'Chill-out/Lounge' tarzı müzikler biraraya geliyor. 5 ayrı ambalaj alternatifiyle yayınlanan bu albümde dinleyicilere kendi rengini seçme özgürlüğü sunuluyor. Albümde 'Nip/Tuck', 'Grey's Anatomy' ve 'Sex & The City' gibi TV dizilerinin de şarkıları bulunuyor. 'The Ambiance Of Nişantaşı' albümünü yapımcı plak şirketi Artist Music & Management'ın genel müdürü Hasan Ferit Giresunlu anlattı.

HERKESİ HAYRAN BIRAKIYOR
* Öncelikle bu albüm projesi nasıl başladı?
Avrupa'da popüler olan bu tür konsept albümlerin, Türkiye'de de tasarlanması halinde başarılı olacağını gözlemledik. Son 20 yıl içerisinde, sektörün geldiği nokta analiz edilirse, bu tür projelerin başarıyla geliştirildiğini düşündük ve çalışmaya başladık.

* İlk projeniz Taksim'in ardından Nişantaşı albümünü çıkarmaya nasıl karar verdiniz?
İlk projemiz 'Taxim/Beyoğlu' beklediğimizin üzerinde ilgi gördü ve dört baskı yaptı. Biz de akabinde 'The Ambiance of Nişantaşı'nı geçtiğimiz hafta yayınladık. Bu projeyi Nişantaşı için yapmamızın nedeni son 10 yıl içinde, kafeleri, restoranları, sokakları ve alışveriş ortamıyla İstanbullular'ı ve turistleri kendine hayran bırakması... Nişantaşı popüler bir semt olmakla beraber, İstanbul içinde farklı yaşam tarzı ve kültürünün merkezi olmayı başardı. Tüm dünyada bu kültüre hizmet eden 'Chill-out/Lounge' müziğinin Nişantaşı yaşam tarzını benimseyenlere hitap eden en doğru müzik olduğuna kanaat getirdik ve proje doğdu.

BETÜL MARDİN DESTEĞİ
* Proje ne kadar zamanda hazırlandı?
Projenin hazırlıkları 3 ayı buldu. Albümdeki şarkıları gece hayatının yakından tanınan DJ'lerinden Volkan ile belirledik. En köklü Nişantaşlılardan Betül Mardin projenin başından beri bizi destekledi. Hatta albüme Nişantaşı'yla ilgili bir de önsöz yazdı. Bununla beraber, Nişantaşı'nın çok renkliliğinden yola çıkarak, albümün ambalajını 5 farklı renkte hazırladık ve müzik dinleyicilerine kendi Nişantaşı renklerini seçme fırsatını sunduk. 5 farklı renk için 5 farklı Nişantaşı portresine yer verdik. 'Turuncu' renk Abdi İpekçi, 'Mor' renk Bronz Sokak, 'Lacivert' renk Merkez, 'Bordo' renk Teşvikiye Caddesi, 'Yeşil' renk ise Maçka Caddesi'ni tasvir ediyor.

* Bu albümün tek hedef kitlesi Nişantaşı sakinleri mi?
Kesinlikle değil! Son yıllarda Anadolu yakasında yaşayan pek çok kişi de boş vakitlerini değerlendirmek, alışveriş yapmak ve eğlenmek için Nişantaşı'nı mesken tutuyor. Nişantaşı her geçen gün bir semt olmaktan çok, bir yaşam tarzı haline geliyor. Aslında bu yaşam tarzını seven ve benimseyen herkes bu albümün hedef kitlesi içinde yer alıyor.
Haberin fotoğrafları