kapat
Üye OlÜye Girişi
Bugünkü SABAH Gazetesi
  |  Benim şehrim | 14 Temmuz 2007, Cumartesi
Son Dakika
ARAYIN
Google
Google Arama
atv
Kanal 1
ABC

Parada erkek bankaya kadın kocaya güveniyor

MELTEM ERSOY
Türk tüketicilerin yüzde 36'sının çevresine borcu var, yüzde 40'ının ise hiç borcu bulunmuyor. Finansal hizmetlerde erkekler en çok bankaya, kadınlar ise eşlerine güveniyor..
İLİŞKİLİ HABERLER
Parada erkek bankaya kadın kocaya güveniyor
Türk tüketicilerin yüzde 36'sının arkadaş, akraba veya tanıdıklara borcunun bulunduğu, yüzde 40'ının ise hiç borcu bulunmadığı belirlendi. Finansal hizmet alırken erkeğin en güvendiği bilgi kaynağının banka, kadının ise eşi olduğu ortaya çıktı. İngiltere'nin en büyük, dünyanın beşinci büyük sigorta şirketi Aviva'nın 24 ülkede yaptığı "Tüketici Eğilimleri Araştırması"nın bin 45 kişi ile yapılan Türkiye ayağı sonuçlarına göre, tüketicilerin çevreden borç alma eğilimi 18- 24 ve 55+ yaş gruplarında yüzde 24 seviyesinde. Çevreden borç alma eğiliminin en düşük olduğu bölge yüzde 21 ile Ege. Bunu yüzde 25 ile Güneydoğu Anadolu Bölgesi takip etti.

EN GÜVENSİZ D. ANADOLU
Öte yandan, finansal ürün ve hizmetler için en çok aile bireylerinin tavsiyesine güven duyuluyor. Ancak, bu noktada kadın ve erkek tüketiciler arasında bir farklılık ortaya çıkıyor. Erkek tüketicilerin finansal hizmet alırken en çok güvendiği kaynak yüzde 21 ile banka iken, kadınlar ise en çok yüzde 24 ile eşlerine güveniyor. Aile bireylerinin tavsiyesine güvenme eğilimi yüzde 55 ile 18-24 yaş grubunda ve yüzde 64 ile Akdeniz Bölgesi'nde en yüksek seviyesinde. Eşinin tavsiyesine en az güvenen kadınlar ise Doğu Anadolu'da bulunuyor. Araştırma sonuçları, tüketicilerin yüzde 17'sinin 5 yıl önceye kıyasla finansal risk alma konusunda daha fazla istekli olduğunu, yüzde 62'lik bir kesimin bu konudaki eğiliminin değişmediğini, yüzde 21'lik bir kesimin de daha az istekli olduğunu ortaya koyuyor. Ayrıca, tüketicilerin 5'te 1'i para biriktirmektense harcamayı tercih ediyor.