kapat
Üye OlÜye Girişi
Bugünkü SABAH Gazetesi
  |  Benim şehrim | 7 Temmuz 2007, Cumartesi
Son Dakika
ARAYIN
Google
Google Arama
atv
Kanal 1
ABC

Turizmde "seçim" kampanyaları

Yeni Haber
Turistik merkezlerdeki Milletvekili Genel Seçimlerinin yapılacağı 22 Temmuz haftasının rezervasyon kayıtlarına bakıldığında doluluk oranlarında düşme olduğu gözlendi. İzmir'in Çeşme ilçesindeki otel yetkilileri, bu durumun 15 Temmuza kadar değişebileceğini belirterek, yerli turistlerin gelecekleri tarihin bir hafta öncesine kadar rezervasyon yaptırabildiklerini hatırlattılar. Yetkililer, mevcut doluluk oranlarının değişebileceğini, bunun içinde yabancı turist sayısının da bulunduğunu kaydettiler.

Alınan bilgiye göre, Çeşme'de bulunan bazı otellerin 22 Temmuz haftası için rezervasyon durumları şöyle:

Otel Adı Rezervasyon Oranı
-------- ------------------

Çeşme Altınyunus Yüzde 49
Grand Ontur Otel Yüzde 10
Ilıca Otel Yüzde 10
Pırıl Otel Yüzde 45
Sheraton Çeşme Yüzde 30
Sisus Otel Yüzde 10
Süzer Çeşme Yüzde 25

Öte yandan Aydın'ın Kuşadası ilçesinde bulunan otellere bakıldığında, Çeşme'ye göre daha yüksek oranda rezervasyon yaptırıldığı gözlendi. Otel yetkilileri, 22 Temmuz haftasında rezervasyonların çoğunluğunun yabancı turistler tarafından yaptırıldığını belirttiler. Kuşadası'ndaki otellerin rezervasyon durumunun ise şöyle oluştuğu gözlendi:

Otel Adı Rezervasyon Oranı
-------- ------------------

Adakule Otel Yüzde 89
İmbat Otel Yüzde 30
Otel Fantasia De Luxe Yüzde 42
Pine Bay Yüzde 57
Korumar Otel Yüzde 65

Seçim dönemi doluluk oranları hakkında açıklama yapan Ege Turistik İşletmeciler Derneği Başkanı Haluk Nişlioğlu, 22 Temmuz haftası için yerli turist talebinde düşme olduğunu doğrulayarak, ''Seçim dönemi için bir talep azalmasını normal olarak değerlendirmek gerekir. Ancak o haftadan sonra doluluk oranları yine aynı seviyelere dönecektir'' dedi.

HAVA VE KARA YOLU ŞİRKETLERİNDEN KAMPANYALAR

Seçimde oy kullanmak isteyen seçmenler için bazı kara yolu ve hava yolu şirketleri çeşitli kampanyalar düzenledi.

Nilüfer Turizm yetkilileri, ''Bahar Kampanyası'' adıyla düzenledikleri kampanyayı 23 Temmuza kadar uzattıklarını ve o hafta için internet üzerinden yapılan satışlara yoğun talep yüzünden erken satışa başladıklarını bildirdi.

Kamil Koç yetkilileriyse seçim dönemine ilişkin rezervasyon taleplerinin yoğun olduğunu, 20 Temmuzdan başlamak üzere ek seferler düzenleyeceklerini belirttiler.

Pegasus Havayolları da 27 Mayısta başlattığı kampanyayla seçmen bilgi kartını gösteren yolcuların tüm iç hat seferlerinde özel fiyatlarla uçacağını duyurmuştu.

(AA)