kapat
Üye OlÜye Girişi
Bugünkü SABAH Gazetesi
  |  Benim şehrim | 7 Temmuz 2007, Cumartesi
Son Dakika
ARAYIN
Google
Google Arama
atv
Kanal 1
ABC
Norman Jaskolka, Türkiye’deki satışlardan da çok umutlu.

'Erkeğin ayakkabısına da kadın karar veriyor'

Esra ÇORUH
30.06.2007
Dünyaca ünlü bir ayakkabı markası daha Türkiye'ye geldi. Markanın yöneticisi Norman Jaskolka başarılarını, önce kadınları fethetmek olarak açıklıyor..
Geçtiğimiz ay, yurtdışında büyük ilgi gören ayakkabı ve aksesuar markası Aldo, İstanbullularla tanıştı. Erkek ve kadın ayakkabılarıyla tanınan markanın dünya çapında 700'den fazla mağazası var. Kanadalı markanın başkan yardımcısı Norman Jaskolka, ile markayı ve hedeflerini konuştuk

- İstanbul'u nasıl buldunuz?
- İstanbul'a dördüncü gelişim ve her gelişimde daha da güzelleşiyor. Bana soranlara İstanbul'un gerçekten dünyanın en güzel şehirlerinden biri olduğunu söylüyorum. Çok şanslısınız.

- Peki moda konusunda zevkimizi nasıl buldunuz?
- Bir ülkeye girmeye karar verdiğimizde, ilk önce internetten o ülke hakkındaki yazıları okuyoruz. Ancak bu yazılar kimi zaman orayı görene kadar maalesef fikir vermiyor. İstanbul'a gelip Bağdat Caddesi ya da Nişantaşı'nda yürüdüğünüzde, şehrin ne kadar Avrupalı olduğunu, modayı takip ettiğini görüyorsunuz.

- Türkiye'ye giriş kararını buna göre mi verdiniz?
- Birçok şey etkili oldu aslında. Türkiye büyüyen bir pazar bizim için. Kazançları giderek artan genç bir nüfus, her geçen gün açılan yeni alışveriş merkezleri, kararımızı kolaylaştırdı.

- Kanadalı bir markanın Amerika'yı fethetmesi nasıl oldu peki? Sırrınız nedir?
- Kanada küçük bir ülke, sadece 32 milyon insan yaşıyor. Amerika pazarı, çok zor bir pazar, rekabet inanılmaz. Sırrımıza gelince; Amerika'da 300 milyon insan yaşıyor ve her eyalette yaşayan insanların zevki çok farklı. Eğer siz New York'ta yaşayan insanla Ohio'dakini bir tutarsanız, başarılı olamazsınız. Biz her eyalet için ayrı koleksiyon hazırlıyoruz.

- Bu arada hem erkek hem de kadın koleksiyonunuz var...
- Erkek giyiminde de aslında önemli kararları veren kadındır. Erkek ve kadın mağazaya geldiğinde, kadın kendine ayakkabı alırken, eşine ya da erkek arkadaşına da ayakkabı bakıyor. Ya da erkek, eşi alışveriş yaparken, kendine de bir şeyler deniyor.

- Fiyatlarınız da oldukça uygun birçok markaya göre...
- 20 yaşındaki bir genç de, 70 yaşında biri de bizden alışveriş yapabilir. Biz trend olan modelleri anında müşterilerimize sunuyoruz. Ve bunun için 700-800 dolar vermek yerine, modayı 70-80 dolara satıp insanları mutlu ediyoruz.

- Bağdat Caddesi dışında başka yerde mağazalarınız olacak mı?
- Olmaz mı! Şimdi Beyoğlu'nda yeni bir mağaza açıyoruz ve beş sene içinde Türkiye genelinde 25- 30 mağazaya ulaşmayı hedefliyoruz.

- Bu arada sosyal sorumluluk projelerinde de marka olarak yer aldığınızı biliyorum.
- Evet, firma olarak bu tür projelere çok sıcak bakıyoruz. Her ne kadar bir firmanın bu tür projelerde yer alması, kimi zaman tartışmalara yol açsa da biz her zaman varız. AIDS'den insanların ölmesine engel olabilmek ve gençleri de bilinçlendirmek için Hollywood yıldızlarıyla işbirliği yaptık. Yaptığımız kolyeleri mağazalarda satışa sunduk. Ve gelir 'YouthAids'e bağışlandı.