kapat
Üye OlÜye Girişi
Bugünkü SABAH Gazetesi
  |  Benim şehrim | 24 Haziran 2007, Pazar
Son Dakika
ARAYIN
Google
Google Arama
atv
Kanal 1
ABC
Dünyada 18 bin 200 uçak 4.2 milyar yolcu taşıyor. 2020'de 30 bin uçak yaklaşık 9 milyar yolcuyu taşıyacak. Bin havalimanı özelleştirme bekliyor.

Pilot olmayan uçak kullanmasın!

YAVUZ BARLAS
TAV'IN CEO'su Sani Şener, havalimanı ihalelerinde yeterlilik şartlarının ağır olduğuna ilişkin, "Türkiye'de bizden başka kimse tek başına ihale yeterliliği alamaz. Pilot olmayan uçmasın" dedi

FRAPORT-ÇEÇEN Grubu'na Antalya Havalimanı'nı kaptırmaları konusunda da Şener, ihalede fiyatın geldiği nokta için "Biz tünelin ucunda tren farı, onlar ışık gördü. Hayırlı olsun" diye konuştu

9 Temmuz'daki Sabiha Gökçen Havalimanı ihalesi öncesinde TAV'ın CEO'su Sani Şener, yeterlilik şartlarının çok ağır olduğu eleştirilerine ilişkin, "Pilot olmayanın uçak kullanması mümkün değilse, yeterli deneyimi ve bilgisi olmayana da havalimanı işletmesi vermek doğru olmaz. Biz baraj ihalesine giriyor muyuz? Gururla söylüyoruz, Türkiye'de bizden başka tek başına ihale yeterliliği alabilecek kimse yok. Çok isteyen Türk firmaları da dünya arenasından bu işi iyi bilen yabancılarla gelsinler" dedi. Şener, "Biz Atatürk Havalimanı'nı yaparken birçok kişi bize 'Buraya 400 milyon dolar yatıracaksınız, sonra da gelen yolcu başına 15 dolar toplayıp para mı kazanacaksınız? Bırakın bu işleri' diyorlardı. Bunu diyenler şimdi havalimanı ihalelerine katılıyor" sözleriyle yıllar önce doğru karar verdiklerinin altını çizdi.

BİR İKİ İHALE ALIRIZ

2000 yılında önlerine, "10 yılda 10 havalimanı" hedefi koyduklarını kaydeden Şener, Türkiye'nin havalimanı özelleştirmesinde, son dönemde ön plana çıktığını belirtti. Sani Şener, şöyle konuştu: "Bu hedefe uygun yol alıyoruz. 7 yılda 7 havalimanına ulaştık. 2010 için koyduğumuz hedefe de ulaşacağız. Dünyada yılda ortalama 10 havalimanı özelleştirme ihalesi gerçekleşiyor. Bizim hedefimiz bunların 3-5'ine girmek, 1-2'sini de almak. TAV, Türkiye'de havalimanı ihaleleri için tek başına yeterlilik alabilecek güçte tek kuruluş. Dünyada da zaten bu güçte toplam 15 kuruluş var." 2020 yılında yolcu sayısının 9 milyara uçak sayısının ise 30 bine çıkacağını belirten Şener, "Dünyadaki havalimanları bu yoğunluğu kaldıracak durumda değil. Ayrıca mevcut 2 bin havalimanının bugüne kadar yüzde 2'si özelleşmiş durumda. Uçak ve yolcu sayısındaki artış trendi, havalimanı özelleştirmeleri, bizim sektörün önünün açık olduğunu ortaya koyuyor" dedi.

İKİ LİMANI BAĞLARIZ
Sabiha Gökçen Havalimanı'na Esas Holding'le birlikte teklif vereceklerini belirten Şener, "İhaleyi kazanırsak bizim için 'bir artı bir üç eder' fırsatı yakalanabilir. Atatürk Havalimanı'yla birlikte bir sinerji yaratabiliriz. Atatürk Havalimanı'nda bugün gereksiz kargo yükü var. Ayrıca 'ucuz taşıyıcı' olarak bilinen bazı havayolu şirketlerine Atatürk Havalimanı pahalı geliyor. O zaman bunları Sabiha Gökçen'e kaydırabiliriz. Ayrıca, Sabiha Gökçen'e gelecek yolcuyu, Avrupa yakasına İDO'yla anlaşarak deniz yoluyla taşımak da mümkün. Mesela ucuz uçun Rus uçakları oraya yönlendirilebilir. Ama eğer biz almaz da başka bir grup alırsa onlarla da masaya oturur konuşuruz" şeklinde konuştu.