kapat
Üye OlÜye Girişi
Bugünkü SABAH Gazetesi
  |  Benim şehrim | 11 Haziran 2007, Pazartesi
Son Dakika
ARAYIN
Google
Google Arama
atv
Kanal 1
ABC
Günaydın 
DİLEK HANİF
Dilek Hanif'in Tarzı

Gençlerin başarısı

Hepimiz yoğun yaşam temposu içinde olsak da zaman zaman geriye dönüp yaşadıklarımıza bakarız. Zaman içinde yaşananların bir bilançosunu çıkarırız. Bunu meslek hayatımda çok yapıyorum. Geçen zamanın ülkemizdeki moda sektörüne kısa zamanda çok değerler kattığını görmek mümkün. Gençler, her geçen gün daha bilinçli adımlarla ilerliyor. Gençlerin, sektörün gelişmesini kendine amaç edinen kurumlarla birleşerek büyüyen bir halka oluşturduğunu görüyorum.

DOĞRU HEDEFLER
Bu düşünceyi destekleyen örneklerden biri 1992'den beri düzenlenen İTKİB Genç Tasarımcılar Yarışması. İTKİB'in 16'ncısı geçtiğimiz hafta gerçekleşti. Bu yarışma, sektöre adım atmak isteyen gençleri destekliyor. Bunun Türk moda sektörünün gelişmesi ve ilerlemesi için önemli olduğunu düşünüyorum. Bu tip yarışmalara katılan veya katılmayan, katılsa da ödül almayan gençlerin de enerjilerinin ve isteklerinin kırılmadığını umuyorum. Moda tasarımcısı olmak isteyen ya da sektörde çalışan ancak kendi işini yapmak isteyen kişilerden e-mail'ler alıyorum. Her şeyden önce herkesin kendi hedefini doğru belirlemesi ve bunun için sabırla çalışması gerekiyor. Ayrıca herkesin yaşadığı tecrübelerden dersler çıkarabilmesi de çok önemli... İnsan önce kendi kapasitesini ve limitlerini bilmelidir. Ardından kendisi için en doğru olan hedefleri belirlemelidir. Moda sektörü dendiğinde akıllara sadece ünlü markaları yaratan tasarımcılar gelir. Moda; pazarlama ve halkla ilişkilerin yanı sıra fotoğrafçılar, desinatörler, asistanlar, modelistler ve stilisler tarafından da desteklenerek gelişen bir sektör...

GÜÇLÜ BİR EKİP GEREKLİ
Markalar, her biri işini en iyi şekilde yapan insanlar sayesinde oluşur. Bu şekilde büyürler. Ülkemizde de zamanla daha da bilinçli genç tasarımcılar yetişiyor. Sektörün gelişmesiyle daha iyi şartlarda sektöre giriş yapan gençlerin, sadece moda tasarımcısı olmayı değil, ciddi olarak kendi markalarını da yaratmayı düşünmeleri gerekiyor. Yeni bir markanın hayata geçirilmesi ve başarılı olabilmesi için yaptığı işe inanarak çalışan her yönden güçlü bir ekibe ihtiyaç var. Bu işe gönül veren tüm gençler, umarım amaçlarına ulaşır. Türk modasını daha da ilerletecek dünya çapında tanınan pek çok markalar yaratırlar.