kapat
Üye OlÜye Girişi
Bugünkü SABAH Gazetesi
  |  Benim şehrim | 27 Mayıs 2007, Pazar
Son Dakika
ARAYIN
Google
Google Arama
atv
Kanal 1
ABC

Nokia ve Motorola lider diye piyasayı manipüle ediyor'

FATİH ATALAY
LG GSM Başkanı James Lew, Nokia ve Motorola'nın cep telefonu pazarını tüketiciler aleyhine manipüle ettiğini iki şirketin bazı ülkelerde % 70'e varan pazar paylarıyla tekel olmanın gücünü fiyatlara yansıttıklarını söylüyor..
İLİŞKİLİ HABERLER
Nokia ve Motorola lider diye piyasayı manipüle ediyor'
LG olarak Türkiye pazarında yüzde 3.3 pazar payıyla dördüncü sırada olduklarını belirten LG GSM Başkanı James Lew, Nokia'nın yüzde 45 ile birinci, Samsung'un yüzde 27 ile ikinci SonyEricsson'un ise yüzde 5 ile üçüncü olduğunu kaydetti. Nokia'nın dünya pazarlarında yaptığı gibi Türkiye pazarını da manipüle ettiğini söyleyen Lew, "Tamam pastadan herkesin eşit pay alması mümkün değil. Fakat birisi yüzde 45 alıyorsa bu olmaz . Nokia pazarda resmen monopoly oynuyor. Herşeyi kontrol ediyorlar. Bazı ülkelerde yüzde 70 pazar payına sahipler. Bu hiç de adil değil. Bizim hedefimiz 2010 yılında dünyada üçüncü olmak. Birinci olacağız demiyorum. Zaten birinci ile ikinci arasında büyük fark var. Biz Nokia ve Motorola gibi pazarı baskı altında tutmak istemiyoruz. Biz talebi karşılamaya yönelik hizmet vermek istiyoruz. Nokia 25 dolara telefon satarak pazarı manipüle ediyor. Benzin istasyonunda telefon satıyorlar. Müşteriler buna nasıl güveniyor ben anlamıyorum. İlk cep telefonu çıktığında bin dolara satılıyordu. Üç sene sonra fiyatlar 300 dolara düştü. Bu müşterileri kandırmaya giriyor. Nokia ve Motorola'nın kârlılıklarında son yıllarda ciddi düşüşler var. Cep telefonu pazarı 2010 yılında 1 milyar adete ulaşacak" dedi.

7 MİLYON $ YATIRIM

15 yaşın altındaki kitleye ciddi satışlar yaptıklarının altını çizen Lew, bu pazarın ciddi bir hal aldığını, aileler açısından sıkıntı yaratmaya başlayan bu akımın, kendileri açsından aynı derecede sıkıntı yaratmadığını söyledi. Lew, "Dünya haritasını açtığınızda Türkiye tam ortada yer alıyor. Avrupa, Asya, Ortadoğu ve Afrika'nın tam ortasında. Türkiye bir bakıma dünyanın umudu. Cep telefonu içinde bunu söylemek mümkün. Buzdolabı aldığınızda mutfağa koyarsanız. Görmek isteyen misafirleriniz mutfağa girip bakar ama cep telefonu böyle değil. 800 dolar verdiğiniz telefonu bir yere gittiğiniz de masanın üzerine koyarsanız. Bu da sizin farkınızı ortaya çıkarır. Bu bir bakıma tüketici açısında prestijdir. Kendinizi ifade ediş şeklinizdir. Bu sizin ne kadar modayı takip ettiğiniz gösterir" dedi. Lew, Türkiye pazarının 2007 sonunu 10 milyon satışla kapatacağını, 2010 sonunda ise 12-13 milyon satış rakamına erişileceğini belirtti. Lew sözlerine şöyle devam etti: "Cep telefonu satışlarındaki değişiklik ekonomiyle doğru orantılıdır. Geçen sene Türkiye'de 300 bin adet telefon sattık. Bu seneki hedefimiz 700 bin adet. Hedefimizdeki bu değişikliğin nedeni burada bir merkemiz yoktu. Şimdi bunu geliştirdik. Bu sene 6-7 milyon dolar Türkiye'ye yatırım yapacağız. Shine ve Prada modellerimizle önemli bir pay alacağımızı düşünüyorum. İlk başta cep telefonu getirdiğimizde belli bir kitle ben buzdolabı üreticisinden telefon almam diyordu. Biz bunu yenmeye çalışıyoruz."