kapat
Üye OlÜye Girişi
Bugünkü SABAH Gazetesi
  |  Benim şehrim | 26 Mayıs 2007, Cumartesi
Son Dakika
ARAYIN
Google
Google Arama
atv
Kanal 1
ABC
Ali Pandır, Orhan Ülgür ve Stefano Canzio (soldan sağa) asayla objektiflere poz verdi. Ferrari 60. Yıl Yarışı’nın bir sonraki durağı Lübnan olacak.

Türkiye'deki Ferrari satışı İtalyanları bile şaşırttı!

ÖZHAN TEZEL
2005 yılında Tofaş-Fiat'ın kurduğu FerMas Oto ile el sıkışan Ferrari, Türkiye pazarında Eylül 2006'dan bu yana tam 42 adet Ferrari satarak İtalyanları bile şaşkına çevirdi..
İLİŞKİLİ HABERLER
Türkiye'deki Ferrari satışı İtalyanları bile şaşırttı!
Otomotiv pazarı 2006'da yüzde 15 küçülürken lüks otomobil satışları yüzde 30 arttı. Bu artıştan nasibini alanların başında 60'ıncı kuruluş yıldönümünü kutlayan ünlü İtalyan markası Ferrari geldi. 2005 yılında eski distribütörü ile yollarını ayırıp Tofaş-Fiat'ın kurduğu FerMas Oto ile el sıkışan Ferrari, Türkiye'de 12 yılda elde ettiği toplam satış adedini Fer- Mas ile anlaştıktan sonra 1.5 yılda yakalamayı hedefliyor. Pazara geç girdiği 2006 yılında 28 adet Ferrari satan Fer- Mas'ın, 2007 Mayıs ayı itibariyle toplam Ferrari satışları 42 adedi buldu. Ferrari'nin Türkiye'deki performansını 60'ıncı yıl kutlamalarının İstanbul ayağında değerlendiren FerMas Genel Müdürü Orhan Ülgür, "Bizden önceki 12 yılda yaklaşık 80 adet Ferrari satılmış. FerMas olarak satışta henüz birinci yılımızı doldurmadık. Fakat şimdiden 42 adet sattık. Ferrari'nin başkanı Montezemolo bizi tebrik etti ve "bunu ben de beklemiyordum!" dedi. Yılsonu itibariyle 80 Ferrari satacağımıza inanıyorum. İnsanlar Ferrari satın almak için sıradalar" şeklinde konuştu. Ortalama 250 bin Euro vererek Ferrari kullanıcısı olan müşterilerine çok kaliteli bir satış sonrası ve servis hizmeti sunduklarını da söyleyen Ülgür, bu hizmetteki FerMas farkının Türkiye'deki Ferrari satışlarını olumlu yönde etkilediğini belirtti.

BEŞ MARKA SATILIYOR
60'ıncı yıl kutlamalarının İstanbul ayağında FerMas'ı bünyesinde barındıran Tofaş'ın CEO'su Ali Pandır da konuşmacı olarak yer aldı. Tofaş'ın 2005 yılından bu yana köklü bir değişim projesi yaşadığını ifade eden Pandır, Ferrari'yi de bünyelerine katarak beş markalı bir otomotiv devi olduklarının altını çizdi. Artık her kesimden, her bütçeye hitap eden Türkiye'nin en büyük ürün yelpazesine sahip otomotiv şirketi olduklarını vurgulayan Pandır, saygın İtalyan markalarının kendilerine verilmesini Tofaş'a olan güvenin bir kanıtı olarak değerlendirdi. Pandır sözlerine şöyle devam etti: "İtalya'dan sonra Fiat Auto'nun beş markasının aynı şemsiye altında satıldığı tek pazar Türkiye. Hem Tofaş hem de FerMas'ın, bu efsane markaya yakışır bir distribütörlük yapmak için üzerine düşeni yaptığını vurgulamak isterim."
Haberin fotoğrafları