kapat
Üye OlÜye Girişi
Bugünkü SABAH Gazetesi
  |  Benim şehrim | 24 Mayıs 2007, Perşembe
Son Dakika
ARAYIN
Google
Google Arama
atv
Kanal 1
ABC

Gözünü Rusya pazarına diken Migros'u almak için yarışacak

İLİŞKİLİ HABERLER
Gözünü Rusya pazarına diken Migros'u almak için yarışacak
* MİGROS CEPHESİ: Migros, Wal-Mart, Carrefour ve Tesco'ya karşı bir taşla iki kuş vurmak istiyor. Satışı sürüncemede bırakarak, bu üç büyük oyuncunun kendi bulunduğu bölgeye yatırım yapmasını da geciktiriyor. Migros'un pazar lideri olmasının avantajının üzerine, Türkiye'nin ve TL'nin güçlenmesiyle ilave değerler eklendi. Bu ortamda Migros'un fiyatı da sürekli yukarı çıkıyor. Piyasa değeri 2.5 milyar dolar olan bir şirketin satış fiyatı bu ortamda 4 milyar dolara bile çıkabilir. Koç Grubu da yüzde yüzde 50 hissesi olan Migros'tan 2 milyar dolar kazanmış olur. Her üç oyuncu da "Nasılsa Migros'u satın alacağız" diyerek mağaza açma telaşına girmiyor. Örneğin Tesco İstanbul pazarına girme konusunda acele etmiyormesinin nedeni bu, boşuna para harcamak istemiyor.

* CARREFOUR CEPHESİ: Carrefour mutlaka Migros'u almak isteyecek, çünkü dünyadaki en büyük rakibi Fransız Aauchan, Rusya pazarında güçlendi. Ancak Carrefour Moskova'daki ilk mağazasını daha yeni açtı. Nasılsa Ramstore'u alırım diye bu konuda acele etmiyor. Carrefour Migros'u alırsa, bölgedeki ve Türkiye'deki tartışmasız liderliğini sürdürür. Rusya'da bile liderliğe ortak olur, üstelik Aauchan'a rağmen. Türkiye'de önümüzdeki 10 yılın tartışmasız lideri olur.acak.

* TESCO CEPHESİ: Bu operasyonla ancak "Bu bölgede ben de varım diyebilir. Carrefour'a ciddi bir rakip olur, Metro'ya da.

* WAL-MART: Aslında Migros'un Wal-Mart'a çok uyan bir yapısı yok. Wal- Mart daha büyük metrekarelerde faaliyet gösteriyor. Dünya devi Migros'u alarak "Ben bu bölgede de varım" mesajı vermek isteyebilir. Ama özellikle Rusya pazarı için Migros'a talip olabilir. Sonra da küçük mağazaları elden çıkarabilir.

* BİM: Migros'u BİM'in alması, sadece Türkiye'de değil, tüm dünyada büyük bir sürpriz olur ve bu satınalma BİM'i uluslararası bir platforma taşır.

* SEKTÖR: Özellikle üreticilerden ve küçük esnaftan itirazlar ve tepkiler gelebilir. Ama Türkiye pazarı büyük, birleşme, hukuki ya da teknik açıdan bir sorun çıkarmaz.

CİROLAR (2006)
Migros: 3 milyar dolar
Carrefour: 1 milyar 331 milyon dolar
Tesco: 360 milyon dolar
BİM: 1.5 milyar dolar
Metro:1.3 milyar dolar