kapat
Üye OlÜye Girişi
Bugünkü SABAH Gazetesi
  |  Benim şehrim | 7 Mayıs 2007, Pazartesi
Son Dakika
ARAYIN
atv
Kanal 1
ABC

Çukur yollar işe yaradı Türk lastiği Rusların gözdesi oldu

ÖZHAN TEZEL
30.04.2007
Brisa, Türkiye'nin yolları için geliştirdiği lastikleri, Rusya ve Ukrayna gibi bozuk yolları olan Doğu Avrupa ülkelerine ihraç etmeye başladı..
İLİŞKİLİ HABERLER
Çukur yollar işe yaradı Türk lastiği Rusların gözdesi oldu
Türkiye'de otomobil sahiplerinin şikayet ettiği ve araçların lastiklerinin patlamasına, amortisörlerinin bozulmasına neden olan çukur yollar ilk kez işe yaradı. Brisa, çukur yollarda kazandığı deneyimle Türkiye'ye özel geliştirdiği lastikleri, Doğu Avrupa pazarlarına ihraç etmeye başladı. Brisa İş Geliştirme ve Pazarlama Direktörü Gökhan Cüceloğlu, 2007'de bir önceki yıla göre ihracat adetini en az yüzde 10 artırmayı hedeflediklerini belirtti. Rusya, Ukrayna, Polonya, Makedonya, Beyaz Rusya, Kazakistan, Norveç olmak üzere yeni pazarlara girdiklerini söyleyen Cüceloğlu, ilk etapta hedeflerinin bu pazarlara yılda 400 bin adet lastik ihracatı olduğunu kaydetti. Cüceloğlu, şöyle devam etti: "2006 yılında 4 milyon adete yakın lastik ihraç ettik. Fakat bu rakamı yeterli görmedik. Bu yüzden özellikle Lassa markası ile yeni gelişmekte olan Doğu Avrupa pazarlara girdik. Çünkü bu ülkelerin yollarında da Türkiye gibi çok çukur var. Yani yolları bizimkisi gibi bozuk. Türkiye yollarında edindiğimiz birikim ve ürettiğimiz sağlam lastikler Doğu Avrupa pazarlarında ilgiyle karşılandı. Bu ülkelerdeki müşterilerinin çoğu balon yapmayan, bozulmayan uzun ömürlü lastikleri tercih ediyor. Bu bizim için bir avantaj. Bu fırsatı iyi değerlendirip sadece Rusya'da iki yıl içinde 300 bin lastik satmayı hedefliyoruz. Böylece lastik ihracatımızı 4 milyon adetlerin üzerine çıkaracağız."

HEDEF 11 MİLYON LASTİK
49 ülkede fabrikası olan Bridgestone'un yerel ortak ile üretim yaptığı tek ülke Türkiye. 1988 yılında Bridgestone ve Lassa'nın birleşmesiyle kurulan Brisa bu ortaklığın neticesinde bugün Türkiye'nin en büyük, Avrupa'nın 6'ıncı büyük lastik üreticisi. 2006'da gerçekleştirdikleri 500 milyon dolar cironun 150 milyon dolarını ihracattan elde ettiklerini belirten Cüceloğlu yıllık 8 milyon adetlik lastik üretim kapasitesini 2008'de 11 milyona çıkarmayı hedeflediklerinin altını çizdi.
Haberin fotoğrafları