kapat
Üye OlÜye Girişi
Bugünkü SABAH Gazetesi
  |  Benim şehrim | 1 Mayıs 2007, Salı
Son Dakika
ARAYIN
atv
Kanal 1
ABC

Medion, tüketiciyi ucuz satarak tavlayacak

FATİH ATALAY
Alman Medion, Türkiye pazarına 'tüketim alışkanlıklarını değiştireceğiz' sloganı ile giriyor. Şirket, tüketici elektroniğini yüzde 40 daha ucuza satma iddiasında..
İLİŞKİLİ HABERLER
Medion, tüketiciyi ucuz satarak tavlayacak
Dünya çapında 25 ülkede faaliyet gösteren, merkezi Almanya'da 'satış adetleri' açısından ilk üçte yer alan Medion, 2006'daki 'deneme' satışlarındaki başarının ardından Türkiye pazarına adım attı. Şirket 'tüketim alışkanlıklarını değiştereceğiz' sloganıyla girdiği Türk pazarında 2007 yılını 50 milyon dolar ciroya kapatmayı hedefliyor. Tüketici elektroniğinde yüzde 40, PC ve multimedya ürünlerinde ise yüzde 10-15 daha ucuz satma iddiasıyla Türkiye pazarına giren Medion, 4-5 yıl içinde ilk 3'e oynamaya hedefliyor. Dünyada, tüm perakende ve teknoloji zincirlerine özel ürün gamıyla yüklü siparişleri, yüksek konfigürasyona makul fiyatlara sunan Medion, Türkiye'de bu sistemle, başta Teknosa, Migros, Carrefour, Bim, Tesco- Kipa gibi perakende zincirlerinde kuyruk oluşturmayı hedefliyor.

SIRADA IRAK, SURİYE VAR
Almanya'da 2006 yılında bilişim pazarının yüzde 4-5 büyüme gerçekleştirdiğini, bu rakamın Türkiye'de yüzde 21 olduğuna dikkat çeken Medion'un Türkiye çözüm ortağı Anatech Dış Ticaret Genel Müdürü Selman Yılmaz, "Türkiye'de tüketici alışkanlıklarını değiştirmeye geldik. İnsanlar, tekno marketlerden alışveriş yaparken daha çok güveniyor. Ancak biz Medion olarak, bu ürünleri coffeeshop, eczane, benzin istasyonları, spor salonları ve gıda perakende zincirlerinde satmayı hedefliyoruz. Amacımız müşterilerimizi şaşırtmak ve tüketim alışkanlıklarını değiştirmek. Türkiye'de 2006 yılında bilişim sektörünün tahmini 3.5- 4 milyar dolarla kapattı. Bu rakam 2010 yılında 8 milyar dolara çıkacak. Biz de bu pastadan önemli bir pay almak istiyoruz. Türkiye'de başarılı olduğumuz taktirde Irak, İran ve Suriye'de Medion Türkiye'ye bağlanabilir. Ama bu 2010'dan önce gerçekleşmeyecek." diye konuştu.

LCD'DE UCUZ OLACAĞIZ
Özellikle LCD pazarında rakiplerden daha ucuz olacaklarını ifade eden Yılmaz, "A kalite bir ürünü, B fiyatına satacağız. Yüksek teknolojiyi rakiplerimizin daha düşük teknoloji ile ürettikleri ürün fiyatına satacağız. Bu da demek oluyor ki müşteri marketten 1 kilo elmaya x birime alırken biz ona 2 kilo elmayı aynı fiyata sunacağız. Tüketici elektroniğinde d e ğ i l ama PC ve multimedya kategorilerinde iddialıyız" dedi.
Haberin fotoğrafları