kapat
Üye OlÜye Girişi
Bugünkü SABAH Gazetesi
  |  Benim şehrim | 28 Nisan 2007, Cumartesi
Son Dakika
ARAYIN
atv
Kanal 1
ABC
Kemal Unakıtan Mong Koo Chung

Masa üstü teşvikimiz var masa altını da konuşuruz

UFUK SANDIK
UFUK SANDIK
Bakan Unakıtan, 80 milyon dolarlık yatırımla üretimine başlanan Matrix'in banttan indiriliş töreninde, 'Hyundai'nin Babası' diye hitap ettiği Chung'dan daha fazla yatırım istedi..
Hyundai Assan 80 milyon dolarlık yatırımla, Türkiye'de üretimini gerçekleştirdiği modellerin arasına Matrix'i de ekledi. Hyundai Matrix, Accent Era ve Starex ticari araç grubu ile birlikte Türkiye'de üretilerek 60'tan fazla ülkeye ihraç edilecek. Hyundai Assan, 40 bin adetlik Matrix üretimiyle birlikte fabrikasının üretim kapasitesini 100 bin adede, yeni eklenen 500 kişiyle birlikte de istihdamını 2 bin 500 kişiye çıkardı. İzmit'te üretilen Matrix'lerin yüzde 95'lik bölümü ihraç edilecek. Matrix'in İzmit'teki fabrikada banttan indirilişi nedeniyle düzenlenen törene Maliye Bakanı Kemal Unakıtan da katıldı. Törendeki konuşmasında iki ülke arasındaki tarihi dostluğa değinen Unakıtan, Hyunda Motor Company Başkanı Mong Koo Chung'a yatırım çağrısı yaptı. Başkan Chung'a 'Hyundai'nin babası' diye hitap eden Unakıtan, "Yüzüm seninkine benziyor. Benim de gözlerim çekik. Biz birbirimizi iyi anlarız. Hükümet olarak yatırımcılara büyük kolaylıklar sağlıyoruz. Bunlar masa üstü teşvikler, ama masa altı teşvikleri de konuşuruz" dedi. Türkiye'nin hem iç pazar potansiyeli, hem de kaliteli üretimiyle otomotiv firmaları için cazip olduğunu söyleyen Unakıtan, Hyundai Başkanı'ndan Türkiye'deki üretim kapasitesini 250 bin adete çıkarmasını istedi.

TÜRKİYE VARKEN, ÇEK CUMHURİYETİ'NDE İŞİNİZ NE?
Hyundai geçen yıl yeni yatırım yeri için Çek Cumhuriyeti'ni Türkiye'ye tercih etti. Bu kararda Çek Cumhuriyeti hükümetinin verdiği teşvikler etkili olmuştu. Bakan Unakıtan yaptığı konuşmada Hyundai'nin tercihine de bir gönderme yaptı. Unakıtan, sözlerini şöyle sürdürdü: "Türkiye'deki otomobil sayısı, dünya ortalamasının çok altında. Türkiye'nin genç nüfusu gözönüne alındığında büyük bir potansiyel var. Gayri Safi Milli Hasılamızı önümüzdeki dönemde iki katına çıkartacağız. Türkiye kısa sürede motorlu araçta dünya ortalamasının üzerine çıkacak. Böyle büyük bir pazar varken, pazarı doymuş Polonya, Çek Cumhuriyeti gibi ülkelerde yatırım yapmaya ne gerek var. Ayrıca biz hükümet olarak yatırımcılara büyük kolaylıklar sağlıyoruz. Şimdi yeni bir teşvik çıkarıyoruz."

OTOMOTİVDE AR-GE'YE TEŞVİK UYGULANACAK
AR-GE çalışmalarında masraflar iki katı gösterilebileceğine değinen Unakıtan, "Hyundai'nin 10 bin ARGE çalışanı var. Bu çalışmaları Türkiye'de yapın. Çünkü Türkiye en ucuz yer. Artık katma değeri yüksek ürünleri Türkiye'de üretmemiz gerekiyor. Bunu gerçekleştirdiğimiz takdirde ihracatımız çok daha fazla olacak. Türkiye sadece Avrupa değil, Rusya ve Ortadoğu pazarına da yakın bir ülke." diye konuştu. Üretime 10 yıl önce Accent ve H100 Grace modelleriyle başladıklarını söyleyen Hyundai Assan Yönetim Kurulu Başkanı Ali Kibar ise 2002 yılının ekim ayında Starex modelinin üretimine ve ardından da bölgedeki tek üretici olarak tüm Avrupa, Orta Doğu ve Afrika'ya ihracatına başladıklarını söyledi. Kibar, yeni yatırımları Matrix modelinin üretimine başlamanın gurur ve sevincini yaşadıklarını ifade ederek, ''Pilot üretimlerimizi yaptık hem de yeni istihdamımızı sağlayıp eğitimlerini tamamladık. Böylece Matrix'in seri üretimine de mart ayında başladık. Türkiye'de Türk işçisinin emeğiyle ürettiğimiz Matrix'lerin ihracatına da nisan ayı itibariyle başladık'' dedi.
Haberin fotoğrafları