kapat
Üye OlÜye Girişi
Bugünkü SABAH Gazetesi
  |  Benim şehrim | 21 Nisan 2007, Cumartesi
Son Dakika
ARAYIN
atv
Kanal 1
ABC

Türkiye kart kullanımında Avrupa dördüncüsü

Yeni Haber
Yapı Kredi Bankası Kredi Kartları ve Tüketici Kredileri Yönetimi Üye İş Yeri Pazarlama Grup Başkanı Hakan Kaplan, Türkiye'nin, kredi kartı kullanımında son 10 yılda adeta çağ atladığını belirterek, ''Kredi kartı cirosu bakımından Avrupa'da Fransa, İspanya ve İtalya'nın ardından dördüncü sıraya yükseldik'' dedi.

Bankalararası Kart Merkezi Yönetim Kurulu Üyesi de olan Hakan Kaplan, Türkiye'de kredi kartı işinin, tüm dünyaya kıyasla çok daha yaratıcı bir şekilde yönetildiğini bildirdi. Pek çok ülkeye göre, Türkiye'de başarılı bir sistem oluşturulduğuna değinen Kaplan, bu başarıda kredi kartı ve perakende sektörünün yakın işbirliğinin etkili olduğunu ifade etti.

Türkiye pazarında, yetişkin nüfusun yaklaşık yüzde 35'ine tekabül eden 17 milyon kişide 32 milyon civarında kredi kartı bulunduğunu belirten Kaplan, şu bilgileri verdi:

''Kayıt dışı ekonomiyle mücadelede önemli katkı sağlayan kartlı ödemeler,
ülkemiz ekonomisi içinde de büyük paya sahip olup, kredi kartlı cironun, 2006 verilerine göre, yüzde 27 gibi bir orana sahip olduğu görünmektedir. 2006 yılında 60,6 milyar dolarlık bir hacim Türkiye'de kredi kartları üzerinden geçti. Kredi kartlı alışverişlerin yüzde 25'i, Yapı Kredi World Kartlar ile gerçekleştirildi.''

Kredi kartıyla yapılan harcamalar sayesinde vergi kaçağının azaldığına
işaret eden Kaplan, ''Avrupa, Türkiye'nin kredi kartları konusunda başarısını hayranlıkla izliyor'' diye konuştu.

Türkiye'de son yollarda büyük alışveriş merkezleri kurulması konusunda da önemli bir atak geliştirildiğine değinen Kaplan, 10-15 yıl önce yurt dışına giden Türkler'in, alışveriş merkezlerine heyecan ve ilgiyle girdiklerini hatırlattı.

Şimdiyse, Avrupalılar'ın Türkiye'deki alışveriş merkezlerine hayran olduklarına işaret eden Kaplan, bu nedenle Avrupa'daki büyük alışveriş merkezleri zincirlerinin Türkiye'de yatırım yapmak, alışveriş merkezleri kurmak için sıraya girdiklerini bildirdi. İtalya'da dahi, Türkiye'deki gibi çok katlı, modern alışveriş merkezleri bulunmadığına dikkati çeken Kaplan, perakende sektörü geliştikçe kredi kartı pazarının da genişlediğinin altını çizdi.

AA