kapat
Üye OlÜye Girişi
Bugünkü SABAH Gazetesi
  |  Benim şehrim | 14 Nisan 2007, Cumartesi
Son Dakika
arama
atv
Kanal 1
ABC
'Bizi Bolu Tüneli filan kesmez!'
Hacer GEMİCİ
THY Genel Müdürü Kotil, 2009 yılında Avrupa'nın 4. büyük havayolu şirketi olmayı hedeflediklerini ifade ederek, "Bu yıl taşıyacağımız yolcu sayısı 20 milyonun üzerine çıkar" dedi..
Türkiye'nin milli havayolu şirketi Türk Hava Yolları (THY), 2009 yılında Avrupa'nın dördüncü büyük havayolu şirketi olmaya kilitlendi. 2006 yılı sonunda 2.8 milyar dolarlık ciro ve 130 milyon dolar kâr rakamına ulaşan THY'nin Genel Müdürü Temel Kotil, 2006 yılında yolcu sayısının 17 milyona dayandığını ve bu rakamın bu yıl 20 milyonu aşacağını ifade ederek, "Havadaki talep büyümenin iki katı yukarıda gidiyor" dedi. Kotil, 'Ankara ile İstanbul arasını 3-3.5 saate indiren Bolu Tüneli talepte gerilemeye neden oldu mu?" sorusuna ise, "Bizi Bolu Tüneli filan kesmez. Uçaklar da, otobüsler de dolu" yanıtını verdi. Kotil, 2000'li yılların başında ekonomik kriz ve 11 Eylül olayları nedeniyle yolcu talebinde ciddi gerileme olduğunu anımsatarak, hizmet sektöründe bir talep birikmesi olduğuna işaret etti. Kotil, "Üç yıl boyunca büyüyen talebin arkasında bu var. Şu anda Avrupa'da yolcu sayısını en fazla artıran havayolu şirketiyiz. 2002 yılında 10 milyon 383 olan yolcu sayısı bugün 16 miylon 946'ya ulaştı ve bu dönemde yüzde 63.2'lik bir artış yaşandı. Bu yıl ise hedefimiz 20 milyon yolcu taşımak ama benim tahminim rakamın bunun da üzerinde olacağı" diye konuştu. THY'nin yurtdışında 103, yurtiçinde 28 hatta uçtuğunu dile giteren Kotil SABAH'a yaptığı ziyarette sektör ve THY ile ilgili şu değerlendirmelerde bulundu:

* 2006 yılında 24 yeni hat ile tarihi bir rekor kırdık. Dünyada bu rekorun bir daha zor kırılacağını tahmin ediyoruz. Avrupa'da 63 noktaya 5.3 milyon yolcu taşıdık. Her ne kadar biz Avrupa ağırlıklı çalışıyor olsak da Uzakdoğu pazarı bu dönemde büyük bir artış gösterdi. Bu hatlarda 1 milyon yolcuya yaklaştık. nZamanında kalkış oranı 2006'da yüzde 83.4 oldu. Bu rakam 2005'te 76.5'di. Rötar yüzünden eleştirilerin olduğu Yüksek Denetleme Kurulu'nun raporu bu yılı kapsıyor. Bunlar hızlı büyümenin sancılarıydı. Onlar aşıldı. Bugün bagaj kaybetme oranı en düşük şirketlerdeniz. Bu oran 1000 yolcu bagajında yüzde 4.7 civarında. Bu çok iyi bir oran ama, daha da iyisini istiyoruz.

'YAKITTA ARTIŞ BEKLEMİYORUZ'


* Avrupa'da 27 havayolu şirketi içinde pazar payımız yüzde 4.8 düzeyinde. Bu rakamı bu yıl yüzde 5.5'e çekmek istiyoruz. 2003 yılında dünya pazarının yüzde 0.59'una sahip olan THY pazar payını 2005'te yüzde 1.1'e taşıdı. Hedefimiz 2008'de bu rakamı yüzde 1.5'e çıkarmak.

* Bizim gözümüz yükseklerde. Dünya markası olma yolunda ilk hedef Avrupa dürdüncülüğü. Bunun için de kendimize koyduğumuz hedef 2009. Ben bu yıl için doluluk oranımız yüzde 74'leri bulur diye tahmin ediyoruz.

* 2006'da akaryakıt fiyatlarındaki artış 108 milyon dolar ilave bir masrafa neden oldu. Tüm giderler içinde akaryakıtın payı yüzde 28 ile ilk sırada. Onu yüzde 21 ile personel izliyor. Ancak bu yıl akaryakıtta artış beklemiyoruz.
Haberin fotoğrafları