kapat
Üye OlÜye Girişi
Bugünkü SABAH Gazetesi
  |  Benim şehrim | 11 Nisan 2007, Çarşamba
Son Dakika
arama
atv
Kanal 1
ABC
Gülsüm Azeri
Şişecam Uzakdoğu'ya uzanacak
Şişecam Grup Başkanı Gülsüm Azeri, Rusya'da yeni bir fabrika yatırımı içinde olduklarını ve Uzakdoğu'da şirket satın alma gerçekleştirebileceklerini açıkladı..
Şişecam Cam Ev Eşyası Grup Başkanı Gülsüm Azeri, bütün katma değeri yüksek yatırımları Türkiye'de yaptıklarını söyledi. Rusya'da 6070 milyon dolarlık yeni bir fabrika yatırımı içinde olduklarını bildiren Azeri, şarap zevkini yakından takip ettikleri Uzakdoğu'da yatırım planları bulunduğunu, bir şirket satın alabileceklerini açıkladı. Şişecam kuruluşu Paşabahçe, cam ev eşyası sektörüne "fine&durable'' (f&d) markasıyla yeni bir ürün sundu. Gülsüm Azeri, "Camın efendisi" olarak tanıttığı markanın 30 milyon dolarlık yatırımla gerçekleştirildiğini ve ağırlıkla yurtdışına ihraç edileceğini söyledi. Her yıl yüzde 2025'ler düzeyinde büyüyen Şişecam'ın, cam ev eşyası alanında Avrupa'da 2'nci, dünyada 3'üncü sırada yer aldığına değinen Azeri, en son Bursa Yenişehir'de 370 milyon dolar yatırımla bir cam üretim kompleksi oluşturduklarını belirtti. Şişecam olarak yurtdışında 12 fabrika ile uygun bölgelerde üretim yaptıklarını belirten Azeri, Rusya'da şu ana kadar 300 milyon doları aşan yatırım gerçekleştirdiklerini, 200 milyon dolara varan bir yatırımın planlandığını ve bu bölgelerdeki yatırımların 350 milyon doları aşan ciroyu 2 katına çıkarmasını hedeflediklerini bildirdi. Kuzey ve Güney Amerika gibi pazarlarda da var olmayı düşündüklerini dile getiren Azeri, "Navlunlar ve gümrükler bütün kâr marjlarını götürüyorsa, o zaman potansiyeli yüksek pazarda, maliyet de ehvense, bir miktar üretimi belli ürünlerde gidip orada yapmak lazım. Ancak biz bütün katma değeri yüksek yatırımları Türkiye'de yapıyoruz'' dedi.

ULUSLARARASI OLUYORUZ

2007 yılında 1,6 milyar adet cam ev eşyası satarak 600 milyon dolar ciroyu aşmayı hedeflediklerini bildiren Azeri, önümüzdeki 3 yılda ağırlıklı otomatik cam ev eşyasında yüzde 35-40 büyüme ve 250 milyon doların üzerinde yatırım planladıklarını ve bunu uygulamaya geçirdiklerini söyledi. Azeri, "Paşabahçe, Uzakdoğu ve Avrupa'dan, Ortadoğu ve Güney Asya'ya bir bölgesel odaklanma ile tüm iş süreçlerini, yapısını, lojistik ağını geliştiriyor ve uluslararası bir şirkete dönüşüyor. Bir noktada üretip çeşitli yerlere satmaktan çok farklı bir olgudan bahsediyorum. 6 ayrı lokasyonda yer alan üretim merkezlerinde üretim yaparak, 10 bin 500 çeşit ürünü dünyada 20'ye yakın noktada stokluyoruz ve 1.200 noktaya dağıtım yapıyoruz'' şeklinde konuştu.

2 BİN YIKAMAYA DAYANIYOR

Gülsüm Azeri, bu ay Paşabahçe'nin yurtdışı satışlarında rekor kırdıklarını ve ilk defa bu ay 31,6 milyon dolar yurtdışı satış gerçekleştirdiklerini bildirdi. F&D markası hakkında da bilgi veren Azeri, 2 yıl süren Ar-Ge çalışmaları sonucunda geliştirildiğini, 95 çeşitle piyasaya sunulan serinin üretimi için 30 milyon dolarlık yatırım ile otomatik kristal üretimi tesisinin devreye alındığını söyledi. Azeri, parlaklık, şeffaflık gibi özellikleriyle 2 bin defa makinede yıkanmaya uygun dayanıklılıkta bir ürün yarattıklarını belirtti.