YDK uzmanlarının hazırladığı rapora göre THY 2005'te 125 bin 100 sefer yaptı. Bunların 51 bin 820'si rötarlı gerçekleşti. 2005'te rötarların toplamı 22 bin 127 saati aştı. Tüm uçuşların yüzde 41.3'ü rötarlı yapıldı.
Meclis KİT Komisyonu, Cumhurbaşkanlığı seçimi takvimini gözeterek çalışmalarına hız verdi. KİT'lerin denetim raporları da TBMM'ye ulaştı. Başbakanlık Yüksek Denetleme Kurulu (YDK) uzmanlarınca hazırlanan raporda, THY yönetimi rötarlı uçuşlar konusunda uyarıldı. YDK uzmanları 2004'te 16 bin 983 saat olan rötarların, 2005'te 22 bin 127 saati aştığını belirterek özellikle THY içi sorunlar nedeni ile rötar sayısındaki artışa dikkat çekti. THY'nin doluluk oranı 2004-2005 döneminde 2 puan gerileyerek yüzde 74 olurken yolcu başına gelir performansı ise değişmedi. THY'yi mali olarak, İstanbul- Ankara, İstanbul-Adana, İstanbul-Antalya, İstanbul- Bordum, İstanbul-Dalaman, İstanbul-Kayseri, Ankara- Antalya hatları uçurdu. Diğer iç hatlar ise karlı olmadı. 2005'te tarifeli dış hatlarda ise 311.164
bin YTL zarar yazdı. Atina, Milano, Roma, Tahran, Kahire, Almaatı, Cezayir, Odesa, Amman THY'nin dış uçuşlarındaki karlı hatları oldu. YDK uzmanlarının tespitlerine göre THY, 2004'te 100 bin 577 olan sefer sayısını 2005'te 125 bin 100'e yükseltti. Ancak aynı dönemde rötarlı sefer sayısı da arttı. 2004'te 35 bin 510 olan gecikmeli uçuşlar, 2005'te 51 bin 820'ye tırmandı. THY, rötarlı uçuşların 24 bin 366'sında 1660 dakika arasında yolcularını bekletti. 22 bin 226 uçuş ise 415 dakika arasında rötarla yapılabildi. 5 bin 228 uçuşta yolcular 1 saatten fazla beklemek zorunda kaldı. Rötarlı uçuş oranı 2004-2005 döneminde yüzde 35.3'ten yüzde 41.3'e çıktı.