SABAH - 60 yıllık İtalyan efsanesi
kapat
   
SABAH Gazetesi
 
Bizimcity
Sizinkiler
emedya.sabah.com.tr
Google
Google Arama
 
60 yıllık İtalyan efsanesi
60 yıllık İtalyan efsanesi
Kutlamalar sürüyor

Ferrari'yi seven masrafına katlanır

Bir yarış arabası sürücüsü Enzo Ferrari tarafından kurulan Ferrari, 60 yıldır bir 'rüya otomobil' olarak hayalleri süslüyor. Üstelik bu lüks araca sahip olmak için sadece paralı olmak yetmiyor, müşteri kriterlerine uymak ve aylarca beklemek gerekiyor. Aldıktan sonra da 'gözünüz' gibi bakmak...


60 yıllık İtalyan efsanesi

Bir yarış arabası sürücüsü Enzo Ferrari tarafından kurulan Ferrari, 60 yıldır bir 'rüya otomobil' olarak hayalleri süslüyor. Üstelik bu lüks araca sahip olmak için sadece paralı olmak yetmiyor, müşteri kriterlerine uymak ve aylarca beklemek gerekiyor. Aldıktan sonra da 'gözünüz' gibi bakmak....

Yediden 70'e tüm erkeklerin hayalini süsleyen otomobillerden biri... Süratin, lüksün ve tutkunun simgesi... Lüks otomobil kavramına yeni bir boyut kazandıran ve tüm dünyada milyonlarca hayranı bulunan Ferrari konumuz. Bundan 60 yıl önce, ilk kez İtalya'nın Modena şehrinde üretilmeye başlanan ve bugün sahip olabilmek isteyenlerin aylarca hatta yıllarca sırada beklediği spor otomobiller... İlk kez 1929 yılında Alfa Romeo yarış takımı olarak kurulan Ferrari, 1946 yılında ise otomobil üretmeye başladı. İsmini, eski Alfa Romeo pilotu olan kurucusu Enzo Ferrari'den alıyor. I. Dünya Savaşı'nda tüm ailesini kaybeden Ferrari, 18 yaşındayken kendini yarış pistlerinde bulur. Hız tutkusu ve benzersiz araba kullanma yeteneği sayesinde, kısa sürede efsanevi yarış pilotları arasına giren Ferrari, arabanın ergonomisinden motoruna kadar her şeyi ile yakından ilgilenmeye başlar. 1932 yılında oğlunun doğumu ile de yarış pilotluğuna son vererek, otomobil fabrikasının başına geçer ve 1946 yılında ilk otomobilin üretilmesi için çalışmalara başlar. Ve muhteşem pilotun önderliğinde üretilen bu araç, herkesin sahip olmak isteyeceği bir efsaneye dönüşür.

MÜŞTERİ KRİTERLERİ

Yılda sadece 5 bin 600 adet üretilen otomobilin, toplam 50 ülkede bayiliği bulunuyor. Bu ülkelerin arasında Türkiye'de bulunuyor. Ancak Ferrari'ye sahip olabilmek için belirli kriterlere sahip olmak ve müşteri portföyüne uymak gerekiyor. Türkiye Ferrari Distribütörü Fer Mas'ın Genel Müdürü Orhan Ülgür, Ferrari kullanıcısının markanın imajına uyum sağlaması için özenle seçildiğini söylüyor: "Sportif, belli bir yaşın üstünde, işadamları bizim hedeflediğimiz kitle." Hedef kitleye uysanız da sınırlı sayıda üretilen otomobile sahip olmanız hiç de kolay değil. Çünkü önceliği her zaman Ferrari müşterisi alıyor. Yani Ferrari'ye sahip olanlar, hiç olmayanların daima bir adım önünde oluyor. Bazı özel üretilen modellere sahip olmak içinse Ferrari müşterisi olmanız şart. Ayrıca alırken bir de sözleşme imzalamak zorundasınız. Sözleşme kurallarına göre de aracı iki yıl boyunca satmak yasak. Aksi takdirde 'kara liste'ye alınıyorsunuz. Ayrıca iki yıl dolduğunda satmak isteyenler de, satacağı kişiyi Ferrari'ye onaylatmak zorunda.

ALDIK, YA SONRA?
Ferrari'ye aylarca hatta yıllarca bekledikten sonra sahip olmakla da iş bitmiyor. Çünkü bakımı ve kullanımı da ayrı bir özen gerektiriyor. Ülgür, "Bazı müşterilerimiz araçlarını yağmurda kullanmıyor. Otomobil zaten günlük kullanım için değil, daha çok özel durumlar için tasarlanmış bir araç," diyor. Ferrari sahipleri de genelde araçlarını garajlarında tutuyor. Ülgür, bu durum içinse: "Mücevherler kasada gizlenmelidir," diyor. Ferrari sahiplerine, araca özel üretilen yağları kullanmaları tavsiye ediliyor. Yani yağ değişme zamanı gelince mutlaka servise gitmesi gerekiyor. Benzin olarak ise Türkiye'de 100 oktan öneriyorlar. Ülgür, bazı hassas müşterilerin yoldan arayıp, hangi benzinciye girmeleri konusunda tavsiye istediklerini belirtiyor. Ayrıca aracın mutlaka Ferrari yetkili servisine götürülmesi gerekiyor. Ülgür, "Servisin başında 19 yıldır Ferrari'de çalışan İtalyan bir ustamız var. Bu arabalara herkes bakım yapamaz. Belli bir eğitim gerekiyor," diyor. LPG takılan Ferrrari içinse ekliyor: "Bu bir şehir efsanesi. Gerçek olsa Ferrari herhalde o aracı satın alırdı" Sarı ve kırmızı, Ferrari'nin patentli renkleri. Yani bu tonları markanın izni olmadan kimse kullanamıyor. Sarı, firma sahibinin yaşadığı Modena'yı ve yarışa olan sevgiyi simgeliyor. Kırmızı ise yarış otomobillerinden kalma. Zaten bugün de hâlâ en çok kırmızı renk satılıyor. Ama son yıların en revaç gören rengi gri. Amblemindeki at ise, İtalyan kontesinin 1923 yılında firma kurucusu Enzo Ferrari'ye hediye ettiği maskottan geliyor.

AKSESUVAR
Ferrari'nin tüm dünyada toplam 14 tane aksesuvar mağazası var. Her yıl iki farklı koleksiyon hazırlanıyor. Biri fanları, diğeri ise otomobil sahipleri için. Fanlar için tişört, şapka, anahtarlık gibi ürünler üretiliyor. Ferrari sahipleri için hazırlanan koleksiyonda ise golf topundan bilgisayara, vespadan eski bir yarış arabasının burnuna kadar birçok özel aksesuvar yer alıyor. Sınırlı sayıda otomobil üreten markanın reklam vermesi ve sponsor olması ise yasak. Ama en büyük reklamı Formula 1 yarışları ile yapıyor. Sigara firmalarının reklam veremediği yarışlarda Marlboro firması, Ferrari yarış arabasının önündeki beyazlık için 300 milyon avro ödüyor. Firma, bu beyazlığın sigara paketini anımsattığı kanısında. Ayrıca Shell de her yıl Ferrari'ye 70 milyon avro ödüyor ve benzin istasyonlarında maket arabalar satıyor.

BURCU ALDİNÇ

DİĞER HOBİ HABERLERİ
 Futbol kulüpleri en çok beyazı seviyor
 Ankaralılara sinema ziyafeti
 Kayıp Bagaj sendromu
 Kadınlar ve satranç (1)
 Modanın büyülü dünyasında çirkin ördek yavrusu
 Ünlülerin doğum koçu kitap yazdı
 Havada 'tek sınıf' dönemi
 Her türlü harita yapılır
 Fotoğraf-resim sanatında yenilik
 Korkunç Viktor'un kuduran veziri
 Artık önümüzdeki maçlara bakacağız
 Ahmet-Ertegün-bizineden-parlatmadıgiller
 Dağcılığın başkentinde bir hafta
 Küresel ısınma, 4X4'leri de vurdu
 Antalya Havalimanı ihalesinde rekor olur mu?
 Laptop'lar da modaya uydu
 İstanbul'u inekler işgal ediyor
 Reggae makamında Pink Floyd şarkıları
 Büyüklere oyuncak bebek
    Pazar Sabah Yazarlar
    Güncel
  » Hobi
    Röportaj
    Gurme
    İyi Yaşa
TURGAY NOYAN
Yüreğinin götürdüğü yere kadar
Deniz zengin işi mi?...
GÜNTAY ŞİMŞEK
Kayıp Bagaj sendromu
Kayıp bagajlar hem yolcu hem de...
Seks mi, alışveriş mi?
Seks mi, alışveriş mi?
Psikiyatrist Dr. Funda Güdücü ve Psikiyatrist Dr. Oğuz Tan, 'Seks mi,...
Tiroid kanserinde erken tanı çok önemli
Tiroid kanserinde erken tanı çok önemli
Her yıl nisan ayının ilk haftasına denk gelen 'Kanser Haftası'...
'Artık küfretme-yeceğim diyemem!'
İngiltere'de ırkçılık iddiasıyla yargılanıp beraat eden milli...
'Bankada 2000 dolarım bile yoktur'
P'Enis Roman'ın yayıncısı Cem Mumcu, Enis Batur'la girdiği polemik...
'Kalbimle çizmek isterdim'
Yüzme şampiyonu, yüksek atlama rekortmeni, arkeolog, ressam... 68 yıllık...
Savaşı çıkaran şirket
Paralı askerleri, eski generalleri, istihbarat uzmanlarını ve eski bakanları...
 
    Günün İçinden | Yazarlar | Ekonomi | Gündem | Siyaset | Dünya | Televizyon | Hava Durumu
Spor | Günaydın | Kapak Güzeli | Astroloji | Magazin | Sağlık | Bizim City | Çizerler
Cumartesi | Aktüel Pazar | Sarı Sayfalar | Otomobil | Dosyalar
   
    Copyright © 2003, 2004 - Tüm hakları saklıdır.
MERKEZ GAZETE DERGİ BASIM YAYINCILIK SANAYİ VE TİCARET A.Ş.