SABAH - 03/04/2007 - 20 yıllık rüya gerçekleşiyor
kapat
   
03 Nisan 2007 Salı
 
SABAH Gazetesi
 
Servislerimiz
Bizimcity
Sizinkiler
emedya.sabah.com.tr
Google
Google Arama
 
20 yıllık rüya gerçekleşiyor

İlk büyük ihalesi 1987 yılında yapılan, süreçte bir çok hükümet ve bakanın görev aldığı Karadeniz Sahil Yolu, 7 Nisan Cumartesi günü Başbakan Recep Tayyip Erdoğan'ın da katılacağı törenle resmen açılacak.

Yaklaşık 4,2 milyar dolara mal olan 542 kilometrelik Karadeniz sahil yolunda, 27 kilometre uzunluğunda 263 adet köprü, 41 kilometre uzunluğunda 12 adet tek tüp tünel, 18.5 kilometre uzunluğunda 20 adet çift tüp tünel yer alıyorKaradeniz sahil yolu, Samsun'dan Sarp'a kadar, 6 il, 63 ilçe, 17 bucak merkezi, 9 liman, 2 havaalanı ve bir çok yerleşim birimine hizmet verecek.

Samsun'dan Sarp Sınır Kapısına kadar uzanan Karadeniz Salih Yoluyla ilgili ilk büyük ihale, 1987 yılında, trafiğin en yoğun olduğu Çarşıbaşı-Trabzon-Araklı kesimi için yapıldı. Bu ve takip eden ihalelerde milli bütçeden yeterli ödenek ayrılamadığı için çalışmalar istenildiği gibi gitmedi.

Projenin planlanan sürede tamamlanabilmesi ve yolun hizmete açılabilmesi için 1997 yılından itibaren ihale edilen kesimlerin, dış kredili olarak yapılması kararlaştırıldı. 16 ayrı bölümden 12 kesimde dış kredi, 4 kesim ise bütçeden finanse edilerek çalışmalara başlandı.Bu noktadan itibaren süreçte birçok hükümet ve bakanın görev aldığı yolun yapımında, son yıllarda önemli mesafe kaydedildi.

Yaklaşık 4.2 milyar dolara mal olan Karadeniz Sahil Yolu'nun inşasında, 138 milyon metreküp kazı-dolgu, 180 milyon ton tahkimat, 3 milyon metreküp beton imalatı gerçekleştirildi.

Yolun 559 kilometre olan uzunluğu, yapılan 17 kilometrelik kazıyla, 542 kilometreye düşürülürken, bu kazıların 15 kilometresi Bolaman-Perşembe yolunda, 2 kilometresi de Samsun çevre yolunda yapıldı.Karadeniz Sahil Yolunda, 27 kilometre uzunluğunda 263 adet köprü, 41 kilometre uzunluğunda 12 adet tek tüplü ve 18.5 kilometre uzunluğunda 20 adet çift tüplü tünel yer alıyor.

Yol yapımı sırasında bozulan kıyı şeridinde çevre sorunlarının oluşmaması, kumsalların ve koyların korunması için de 350 adet mahmuz yapıldı.Ayrıca yol yapımından etkilenen balıkçı barınakları yeniden düzenlenerek, kapasiteleri daha büyük olan 60 adet balıkçı barınağı ve çekek yeri inşa edildi.

Bazı şehir geçişlerinde hukuk mücadelesi de verilen Karadeniz Sahil Yolu, birkaç nokta haricinde tamamlanarak, resmi açılışa hazır hale getirildi.Karadeniz Sahil Yolu, Samsun'dan Sarp'a kadar 6 il, 63 ilçe, 17 bucak merkezi, 9 liman, 2 havaalanı ve sahil boyunca kesintisiz devam eden sayısız küçük yerleşim birimine hizmet verecek.

YOLUN SAĞLAYACAĞI EKONOMİK FAYDALAR

Yolun yapılmasıyla, yerleşimin yüzde 80'i sahil şeridinde yer alan Karadeniz bölgesindeki şehir geçişlerinde, şehirler arası trafik ile şehir içi trafiğin tecrit edilmesi sonucu sinyalizasyon sistemisin devre dışı kalmasıyla, taşıt işletme giderlerinden tasarruf edileceği belirtiliyor.
Karadeniz Sahil Yolunun, seyahat süresinin kısaltması, trafik kazaları sonucunda ortaya çıkan ölüm, yaralanma ve maddi hasarları azaltacağı öngörülerek, maddi kayıpları büyük oranda azaltacağı ifade ediliyor.
Yol güzergahında kigeometrik ve üstyapı standardının yükselmesi, kesintisiz trafik akışı sağlayan çevre yollarının yapılarak mevcut Karadeniz Sahil Yolu'nun bölünmüş yol haline getirilmesi ile ülke ekonomisine 2007 yılı vergisiz fiyatlarıyla yıllık toplam 552 milyon 299 bin 112 YTL katkı sağlanacağı bildiriliyor

BAYINDIRLIK VE İSKAN BAKANI ÖZAK

Bayındırlık ve İskan Bakanı Faruk Özak, AA muhabirine yaptığı açıklamada, ulusal ve uluslararası ekonomik ve ticari ilişkilerin, ancak taşımacılık sayesinde gerçekleşebileceğini söyledi.
Özak, bu kapsamda, ülkemiz ile Karadeniz'e komşu ülkeler arasındaki taşımacılık faaliyetlerine makro açıdan bakıldığında, geçmişte tüm taşımaların deniz yolu ile çok az miktarda da demiryolu ile yapıldığının görüldüğünü ifade ederek, Sarp Sınır Kapısı'nın açılmasıyla, bölge ülkelerinin Türkiye ile yaptığı ekonomik ve ticari ilişkilerin artması sonucu, kara, deniz hava ve demiryolu taşımacılığının kapasite ve altyapısının yeterli hale getirilmesinin zorunluluk arz ettiğini kaydetti.

'DOĞAL VE TARİHİ DOKUNUN KORUNMASINI ÖZEL GÖSTERİLDİ'

Bakan Özak, Karadeniz Sahil Yolu ile yöre halkının ekonomik ve sosyal ihtiyaçlarını da karşılayacak ulaşım hizmeti sunmanın amaçlandığını belirterek, ''Aynı zamanda bölgenin arazi yapısı ve yol yapım maliyetlerinin elverdiği ölçüde doğal ve tarihi dokunun da korunmasına özen gösterilmiştir'' dedi.Karadeniz'i dünyaya, dünyayı da Karadeniz'e bağlayan sahil yolunun birçok
hizmeti bölgeye taşıyacağını ifade eden Bakan Özak, şunları kaydetti:
''Bu eşsiz güzellikler beldesini tüm insanlığa sunan ve Karadenizliyi dünyaya, dünyayı da Karadeniz'e ulaştıran Karadeniz Sahil Yolu, Karadeniz Bölgesi'nin ülkemizin diğer yörelere bağlayarak, ülke içi ulaşımı sağladığı gibi ülkemizi Kafkas ülkelerine, Türk cumhuriyetlerine, Rusya Cumhuriyeti'ne ve Orta ve Güney Asya ülkelerine bağlayan önemli bir ulaşım arterimiz olup, aynı zamanda bu ülkelerinde Avrupa'ya açılan en önemli bağlantısıdır.''

1 2 3 4 5
 
DİĞER GÜNDEM HABERLERİ
 Otoyol ve köprü zammına iptal kararı
 Yarın yağmur var! HARİTALI
 Kuran kursu binasında yıkım gerginliği
 Kaçırılan 3 genç 23 aydır kayıp
 Nisan şakası gibi kar
 Fatih ve Kanuni, New York'ta
 Cezaevleri "alarm" veriyor
 Katil kapkaççılara müebbet artı 30 yıl
 Türkiye Kâbil'de komutayı alıyor
 Türk milliyetçiliğinin tohumları okulda atılıyor
 'Kırmızı sokak' genelgesi Danıştay'dan geri döndü
 Genelkurmay'dan "Bazı teröristler" açıklaması
 Alaçatı'ya mülteci kampı açılacak...
 'Biz milliyetçiyiz, adayı yabancılara satmayız'
 Pentagon'dan Ankara'da İran kulisi
 Ömer İzgi: Darbe görüşmelerine katılmadım
 Güzel Sanatlar Genel Müdürü'ne taciz iddiası
 Cihan'ın oğlu: Erhan Yeşil'in adamıydı
 'Gizli yönetmelik' savunması
 Birdal hükümlüsü çeteden gözaltında
 Akdamar'a haç için 'özel gün' formülü
 300 kişiyle el sıkışıp işe başladı
 "Dilerim ki bu olaydan beraat etsin"
 Koç 'İhbar etti' dedi, Şimşek küplere bindi
 Roma'dan ABD'ye mesaj
YILMAZ ÖZDİL
Bugün git yarın gel...
Herşeyi satıyorlar.
Bizi...
ERGUN BABAHAN
Basında 1 Nisan
Bazı tarihler önemlidir.
Bazen...
MEHMET BARLAS
Gazeteler haber de yapar haber de olur...
Dünyada...
FATİH ALTAYLI
Yayına devam
Sevgili okurlar, TMSF, SABAH ve atv'yi de...
UMUR TALU
Diyojen demişti ki!
"İktidar gölgesinde...
ERDAL ŞAFAK
Tarih yazmak
Bir ulusun kimliği, o...
Blair yumuşattı ama Bush gerdi
Askerlerinin tutuklanması sonrası İran'a sert çıkan İngiltere,...
Filistinli gazetecilerden BBC muhabiri için grev
Gazze'de 23 gün önce silahlı kişiler tarafından kaçırılan İngiliz BBC...
Beşiktaş'ta bahar havası
Beşiktaş'ta bahar havası
Siyah-beyazlılar Gençlerbirliği önünde perdeyi Nobre ile açtı.
 
    Günün İçinden | Yazarlar | Ekonomi | Gündem | Siyaset | Dünya | Televizyon | Hava Durumu
Spor | Günaydın | Kapak Güzeli | Astroloji | Magazin | Sağlık | Bizim City | Çizerler
Cumartesi | Pazar Sabah | Sarı Sayfalar | Otomobil | Dosyalar | Arşiv | Künye | Ana Sayfa
Bize Ulaşın
   
    Copyright © 2003, 2007 - Tüm hakları saklıdır.
MERKEZ GAZETE DERGİ BASIM YAYINCILIK SANAYİ VE TİCARET A.Ş.
Üretim ve Tasarım   Merkez Bilgi Grubu