Reklam ödülleri dağıtıldı 5 ajans Altın Effie kazandı
Türkiye'de bu yıl ikincisi düzenlenen Effie Reklam Etkinliği Ödülleri Yarışması sonuçlandı. Toplam 99 kampanyanın yarıştığı etkinlikte 5 reklam Altın Effie ile ödüllendirildi.
Reklamcılar Derneği ve Reklamverenler Derneği tarafından bu yıl ikincisi düzenlenen Effie Reklam Etkinliği Ödülleri Yarışması sonuçlandı. 99 reklam kampanyasının başvurduğu yarışma sonucunda 17 dalda 5 altın, 15 gümüş ve 14 bronz olmak üzere toplam 34 reklam ödül almaya hak kazandı. Törende Altın Effie kazanan kampanya ve ajanslar şunlar oldu: Temel gıda dalında Pınar Süt-Alametifarika, diğer gıda dalında Eti Çikolata Keyfi- Güzel Sanatlar Saatchi&Saatchi, içecek dalında Ülker Cafe Crown-Alametifarika, finans dalında Akbank Axess-Rafineri ve bölgesel başarı dalında Beyaz Zambak-Çözüm. Temel gıda dalında Knorr Çorba- Medina Turgul DDB, diğer gıda alanında Rodeo-Manajans JWT, içecek dalında Sütaş ayran-Güzel Sanatlar Saatchi and Saatchi, finans dalında Banka Kartı-Ultra ve dayanıklı eşyalar dalında
Beko kombi buzdolabı- TBWA/İstanbul Gümüş Effie ödülü kazanan bazı kampanyalar ve ajansları oldu.
ANLAŞILIR KAMPANYA Ödül gecesinde Reklamverenler Derneği Başkanı Hakan Uyanık ve Reklamcılar Derneği Başkanı Cem Topçuoğlu, yaptıkları konuşmalarda Effie'nin sektöre sağladığı katma değerden söz ettiler. Jüri Başkanı Saffet Karpat (P&G Türkiye, Kafkasya ve Orta Asya Genel Müdürü) da başvuru dosyalarının anlaşılır bir biçimde yazılmış olmasının, hedef-sonuç arasındaki ilişkiyi kanıtlarıyla ortaya konmasının ve bunun yaratıcı bir yaklaşımla tamamlanmasının başarıyı getirdiğini belirtti. Karpat'ın başkanlığını yaptığı jürideki diğer bazı üyeler ise şöyle sıralandı: AGB Nielsen Genel Müdürü Arzu Eder, Y&R Reklamevi Ajans Başkanı Arzu Ünal, Merkez Gazete Dergi Pazarlama ve Kurumsal İletişim Başkanı Bahar Şamhili Tanju.