Kapıkule Sınır Kapısına yönelik yapılan "Gizligöz" operasyonunun ardından gümrük sahası içinde faaliyet gösteren Free Shop mağazaları tek tek kapanmaya başladı.
Kapıkule'ye yönelik yapılan operasyon öncesinde ortalama 40-50 bin Euro ciro yapan free shopların satışları 2-3 bin Euro'ya kadar düştü. 20 yaş üstü araçların gümrüklerden geçişine izin verilmemesinin ve günübirlikçilerle getirilen giriş çıkış yasağı, hem kent ekonomisini hem de Kapıkule Karayolu üzerindeki dinlenme tesislerini olumsuz yönde etkiledi.
Free Shop işletmecileri, mevcut cirolarla kiralarını ödemenin mümkün olmadığını belirterek, gümrük sahası içinde faaliyet gösteren sözkonusu mağazaların tek tek kepenk kapatmaya başladığını söyledi.
Edirne
Ticaret ve Sanayi Odası (ETSO) Meclis Başkanı Serdar Yalçıner, Kapıkule Sınır Kapısının eski cazibesini kaybettiğini belirterek, para kazanmayan bir sınır kapısına TOBB'un trilyonluk bir yatırım yapmasının imkansız olduğunu söylüyor. Kapıkule Sınır Kapısı'na yönelik yapılan 'rüşvet ve kaçakçılık' operasyonlarının ardından söz konusu gümrük kapısının eski özelliğini ve cazibesini kaybettiğini dikkat çeken Yalçıner, şunları söyledi:
"Kapıkule Sınır Kapısına yönelik yapılan operasyon öncesinde free shop'lar günlük 40-50 bin Euro ciro yaparken şuan maalesef 2-3 bin Euro ciroyla ayakta kalmaya çalışıyorlar."
Son yıllarda yaşanan sıkıntılardan dolayı Kapıkule Sınır Kapısı güzergahında bulunan 17 tesis ve akaryakıt istasyonundan 10 tanesinin kapandığını hatırlatan ETSO Meclis Başkanı Yalçıner, "Kapıkule gümrük sahasında bulunan Free shoplardan 5 tanesi kapanmış durumda. Ulaştırma Bakanlığı Kara Ulaştırma Genel Müdürlüğü 20 yaş üstü araçların, daha ziyade motorin kaçakçılığında kullanıldığı gerekçesiyle günübirlik geçişe yasak getirerek, ayda 4 defadan fazla çıkışlara da sınırlama getirmişti.
Bu sınırlama en çok free shop ve kent ekonomisini etkiledi. Uygulama öncesinde Kapıkule'den günde ortalama 3 bin2in üzerinde günübirlikçi dediğimiz araç giriş çıkış yaparken bu rakam şuan 400'lere düştü" şeklinde konuştu.