kapat
   
SABAH Gazetesi
 
Bizimcity
Sizinkiler
emedya.sabah.com.tr
Google
Google Arama
 
Alman destekli İspanyol aslanı
Alman destekli İspanyol aslanı


Hayatımda ilk kez Seat kullanmak heyecan vericiydi. Heyecanın nedeni 'Cupra' hakkında duyduğum efsanelerdi. Bakalım, Cupra'nın ay farkıyla küçük kardeşi Leon FR, heyecanımı korumama yardımcı olabilecek miydi?.

Daha önce hiç kullanmadığım ender markalardan birini kullanmak, doğrusunu isterseniz heyecan vericiydi. Heyecanın nedeni Seat'ın Leon'uyla ilgili duyduğum 'efsaneler'di. Özellikle de 240 beygirlik Leon Cupra için duyduklarım... Fakat ne yazık ki, Leon Cupra henüz Türkiye'ye gelmemişti ve bizim kullanacağımız otomobil, Leon Cupra'nın ay farkıyla küçük kardeşi diyebileceğimiz 200 beygirlik bir Leon FR'dı. Otomobili ilk gördüğümde biraz şaşırdım. Çünkü bir spor otomobili andırmakla beraber, hafif bir monospace havası da vardı. Öndeki hava delikleri ve etkileyici jantları 'gücü' konusunda tüyo veriyordu ama aklımda bir 'acaba' dolaşıyordu. Ama direksiyona oturup, gaza asılınca acabalar' buharlaşıp gitti. Leon FR'ın dış hatları son dönem Alfa Romeo'lardan izler taşıyor. Farların tarzı, arka stopların biçimi, arka kapıların kapı kolları ve bazı asimetrik ögeler Alfamsı. Ama yine Leon başka hiçbir otomobile benzemiyor. Kendine has çizgileri var. Yatık ve geniş ön cam, monospace otomobiller gibi açılan ön kapı, arkadaki gizli kapı kolları, ilginç arka tasarım çok 'tekil'. FR'a mahsus hava girişleri ve marşpiyerler de farklı. Otomobilin içi için aynı şeyleri söylemek çok mümkün değil. Sıradan. Otomobil havasına ve gücüne değil ama fiyatına uygun düşen malzeme kalitesi ve işçilik biraz daha özen istiyor. Göstergeler yarı sportif. Ama kilometre göstergesinin sonundaki 260 sayısı hayli sportif. Devir saatinde 7 bin devirden sonra başlayan kırmızı bölge de öyle. Koltuklar sporcu. Sert ama biraz daha aşağıda olabilirdi. Yan destekler yeterli. Vites kolu bayağı hoş. Aslında sözünü ettiğimiz otomobil dört kapılı ama ben nedense ona coupe muamelesi yapıyorum. Buraya kadar olan vaziyet vasatla, vasatın az üzerinde.

MOTOR ENFES, ETKİLEYİCİ

Ama kullanıma gelince iş değişiyor. Bir kere motor enfes, etkileyici. Turbo makine çok hızla devir kazanıyor ve devir tüketiyor. 200 beygirlik güç ve 280 nm'lik tork çok çok iyi. Hele torkun 1800 devirde maksimuma ulaşması şaşırtıcı. Ama yine de bu otomobili 4 bin ila 7 bin devir arasında kullanmak daha iyi sonuç veriyor. Otomobilin sıfırdan yüze çıkması 7 saniyenin az üzerinde bir zaman alıyor. Ama daha etkileyici olan bundan sonrası... 200 kms'ye kadar otomobilin ataklığı fazla azalmıyor. Kitabında son sürat olarak 229 yazmışlar ama ben 235 kms'yi bir ara gördüm. 6 ileri şanzımanın vites aralıkları başarılı. Güç kaybı hiç olmuyor. Frenler de gayet başarılı. Önde hava kanallı, arkada ise düz disk frenler var. Ancak üst üste sert frenlerde bayağı güç kaybı yaşadığını hissediyorsunuz. Sürüş keyfi veren bir otomobil. Yüksek süratlerde yol tutuş mükemmel. Viraj kabiliyeti de çok iyi. Kopma, savrulma minimumda. Yol tutuş özellikleri olarak Golf GTI ile bire bir aynı diyebilirim. Yüksek süratlerde viraj alırken iyi ama ortalama süratlerde sert köşe dönerken akıl almaz başarılı. Hafi ve derli toplu olması bunun en büyük nedeni. Yüksek süratli virajlarda önden biraz kaçmaya çalışıyor ama dengesi bozulmuyor. Sert viraj çıkışlarında ani gazlamayla arka arkayı hafif sallıyor ama bu sportif etkiyi artıran bir unsur. Otomobil yol tutuş konusunda gerçekten çok ama çok başarılı. Çok önem verdiğim özelliklerden biri olan farlar iyi aydınlatıyor. Tüketimde ise ölçüler makul. 2 litre turbo bir motora ve sürekli yüksek devirde kullanıma rağmen 100 kilometrede 15 litrenin çok az üzerinde bir tüketimle karşılaştık. Daha ne olsun dediğinizi duyar gibi oluyorum ama insan gibi kullanınca bu sayı yüzde 20-25 azalır gibime geliyor.

PARANIZ YETMİYORSA...

Bu otomobilin fiyatı 63 bin YTL. Az değil. Gücüne göre çok değil. Zaten bu kadar güçlü olmayanları neredeyse yarı fiyatına bulmak mümkün. Ama bu sürüş zevkinin de bir bedeli olmalı. Benden size bir tüyo. Bu otomobil, Volswagen Golf'le çok fazla benzeşiyor. "Yani bir Golf GTI alayım" diye düşünüp de parayı denkleştiremiyorsanız Leon FR'ı tavsiye ederim. Ama "Biraz daha parayı gözden çıkarırım," diyorsanız Leon Cupra'yı bekleyin.

Seat Leon FR

Motor Hacmi: 1984 cm3
Max Tork: 280 nm
0-100 km/sa hızlanma: 7.3 sn.
Fiyatı: 63,5 bin YTL
DİĞER HOBİ HABERLERİ
 Mükemmel bir Coupe!
 Bu otomobil klasik olur
 Atlantik'te first class uçuş
 Dünyanın en güzel yalanı: Las Vegas
 Arazi gemisi
 Özel yolcuya özel terminal
 Kartallar yine satrancın zirvesinde
 Avrupa Yakası özel mönüsü
 Magnum Fotoğrafları ile Türkiye
 'Diyarbakır'da gavurduk İstanbul'da Kürt olduk'
 Müslüman mahallesinde salyangoz üretimi
 Avrasya denizcilik şöleni başladı
 Zor sınıfın çalışkan çocuğu
 Suudilerden sonra en çok iş jeti Türkiye'de
 Frederic Friedel ve yetenek testi
 70 milyona tek ambulans uçak
 Tatlısu arazi aracı...
 A380'i bitirecek adım
 'Aramızda kalsın ama Elvis iyi bir gitarist değildi'
    Pazar Sabah Yazarlar
    Güncel
  » Hobi
    Röportaj
    Gurme
    İyi Yaşa
FATİH ALTAYLI
Mükemmel bir Coupe!
Bunu pek sık söylemem ama BMW 335i...
TURGAY NOYAN
Akın Öngör ve Birol Kutadgu'ya kalpten...
GÜNTAY ŞİMŞEK
Atlantik'te first class uçuş
Airport ekibi, British...
Seks kavga sever mi?
Seks kavga sever mi?
Takıntılı Aşklar kitabının iki yazarı Uzman Psikolog Zehra Erol ve...
Erken gelen ergenlik
Erken gelen ergenlik
Minik kızınız daha yeni okula başladı diye sevinirken, birden...
'Hayatımda hiç Viagra kullanmadım'
Günay Restoran'ın sahibi Günay Tuncel ve eşi Ahu Tuncel'in evliliği yedinci...
Az güneşle daha çok yanacağız
NASA'nın iklim bilimcilerinden Drew Shindell, Amerikan hükümetinin...
 
    Günün İçinden | Yazarlar | Ekonomi | Gündem | Siyaset | Dünya | Televizyon | Hava Durumu
Spor | Günaydın | Kapak Güzeli | Astroloji | Magazin | Sağlık | Bizim City | Çizerler
Cumartesi | Aktüel Pazar | Sarı Sayfalar | Otomobil | Dosyalar
   
    Copyright © 2003, 2004 - Tüm hakları saklıdır.
MERKEZ GAZETE DERGİ BASIM YAYINCILIK SANAYİ VE TİCARET A.Ş.