kapat
   
17 Şubat 2007 Cumartesi
 
SABAH Gazetesi
 
Servislerimiz
Bizimcity
Sizinkiler
emedya.sabah.com.tr
Google
Google Arama
 
Erdal Safak @ SABAH
SMS:
ES yaz
boşluk bırak
mesajını yaz
4122'ye gönder
 

Can kurtarmak

"Hız sınırını aşmayı alışkanlık haline getiren sürücü, ehliyetsiz ancak hız sınırına uyan sürücüden daha tehlikelidir."
Bu ifadeler, Yargıtay Hukuk Genel Kurulu'nun hasarlı bir trafik kazasıyla ilgili dün açıklanan kararında yer aldı. Kararda dava sanığının yasal hız sınırını bir yıl içinde 5 kez, hem de yüzde 30'un üstünde aştığı için ehliyetine el konulmuş bir sürücü olduğu belirtiliyor.
Yine dün Emniyet Genel Müdürlüğü, son bir haftada polis sorumluluk bölgesinde meydana gelen trafik kazalarında 48 vatandaşımızın can verdiğini açıkladı. Polise göre çok daha geniş olan jandarma sorumluluk bölgesindeki kazalarda ölenlerle bu sayının en az ikiye katlandığını söyleyebiliriz.
Trafiğe bir haftada en az 100 kurban daha... Çoğu direksiyon hâkimiyetini kaybetmek, virajı alamamak, hatalı sollama yapmak gibi aşırı hızdan kaynaklanan kazalar ve ölümler. Yazık.
Yazık, çünkü hiç değilse bazı araç türlerine hız sınırlayıcı cihaz kullanma zorunluluğu getiren Karayolları Trafik Yasası Değişikliği Tasarısı 28 aydır Meclis'te bekliyor. Milletvekillerimizin bu konudaki duyarlılıkları öylesine aşındı ki, (yoksa "Vicdanları nasırlaştı" mı dememiz gerekiyor?) Adalet ve Sanayi komisyonları henüz tasarıyla ilgili raporlarını bile hazırlamadılar.
CHP Konya Milletvekili Nezir Büyükcengiz'in ölümü, AK Parti Genel Başkan Yardımcısı Akif Gülle'nin ölümden dönmesi bile Meclis'i harekete geçirmeye yetmedi. Fahri Trafik Müfettişleri Derneği'nin kurucusu İhsan Memiş'in dediği gibi, "Trafik kazalarında TBMM de çok kurban vermesine rağmen, partiler faciayı seyretmekle yetiniyorlar ve cenazeleri buluşma yeri olarak görüyorlar."
Haydi yasama görevini savsaklıyor; hiç değilse yürütme birşeyler yapamaz mı? Ya da yapabileceği birşeyler yok mu? Olmaz mı? Buyurun size daha önce de biriki kez sözünü ettiğimiz Fransa'daki uygulamanın son bilançosu.

Chirac'ın en büyük gururu
Cumhurbaşkanı Jacques Chirac, 2002'de ikinci kez seçildikten hemen sonra trafik kazalarında can kaybını azaltmayı yeni dönemdeki üç büyük hedefinden biri ilan etti. Birkaç basit önlem alındı: Özellikle hız ve kırmızı ışık ihlallerinde sıfır hoşgörü göstermek, tüm karayollarını radarlarla donatmak, ehliyete el konulmasına gerekçe olacak ceza puanı limitini düşürmek. Bu önlemler çerçevesinde yollara 4 yılda 1250 radar -bu yıl 2 bine çıkarılacak- yerleştirildi. Bu, her sürücünün ayda ortalama 20 kez radar denetiminden geçmesi anlamına geliyor.
Sonuç: Trafik kazalarında 2002 yılında 7.700 olan ölü sayısı 2005'te 5.318'e, 2006'da ise 4.703'e düşürüldü.
Bir başka deyişle, 4 yılda 9 bine yakın (titiz hesaplamalarla elde edilen tam sayıyı vermemiz gerekirse, 8.851) hayat kurtarılmış oldu.
İşin sırrı? Çok basit. Sürücülerin jandarma korkusuna (şehirlerarası yollarda trafikten o sorumlu) bir de ehliyeti yitirme korkusunun eklenmesi sağlandı. Çünkü kimsenin gözünün yaşına bakmadan ehliyete el konabiliyor. Zaten rakamlar da bunu doğruluyor: 2000'lerin başında yılda ortalama 10 bin ehliyete el konulurken, bu sayı 2005'te 54 bine, 2006'da ise 68 bine yükseldi.
Fransızlar, Chirac'ın ikinci dönemindeki performansından pek hoşnut değiller ama bu konuda hakkını teslim ediyorlar.
8.851 hayat kurtarmak... Chirac için bundan büyük mutluluk olur mu?
Başbakan Erdoğan'a, İçişleri Bakanı Aksu'ya, tüm kabineye, iktidarıylamuhalefetiyle tüm Meclis üyelerine bir çağrımız var: Siz de böyle kutsal bir mutluluğu paylaşmak istemez misiniz?

YAZARIN ÖNCEKİ YAZILARI
 Erdoğan ve Ortadoğu   / 16-02-2007
 Önce gaz sonra demokrasi   / 15-02-2007
 Kıbrıs'a bir "Gül"   / 14-02-2007
 Devlet adamı ve aşk   / 13-02-2007
 Musul rüyası   / 12-02-2007
 Soğuk Savaş'ı ısıtmak   / 11-02-2007
 Yepyeni bir devlet   / 10-02-2007
 Ellemeyin daha iyi   / 09-02-2007
 Fransa baskınları   / 08-02-2007
 İki cadde bir tepe   / 07-02-2007
YILMAZ ÖZDİL
Kabahat Şehriban'da...
Şehriban...
37 yaşında. Evli.
MEHMET BARLAS
Alan da, satan da, yapan da yaptıran da aynı kamu...
ERDAL ŞAFAK
Can kurtarmak
"Hız sınırını aşmayı...
Nükleer yarış yeniden başlar
Rusya lideri Putin'den sonra Rusya Genelkurmay Başkanı da ABD'yi...
Brüksel gazetesi Kıbrıs'ı bize bağladı
AB'nin merkezi Brüksel'de yayınlanan "Tribune de Bruxelles" gazetesi,...
Dışarıda kanadı kırık
Dışarıda kanadı kırık
Dün geceye kadar misafir olduğu 9 dış saha maçının sadece ikisini...
 
    Günün İçinden | Yazarlar | Ekonomi | Gündem | Siyaset | Dünya | Televizyon | Hava Durumu
Spor | Günaydın | Kapak Güzeli | Astroloji | Magazin | Sağlık | Bizim City | Çizerler
Cumartesi | Pazar Sabah | Sarı Sayfalar | Otomobil | Dosyalar | Arşiv | Künye | Ana Sayfa
Bize Ulaşın
   
    Copyright © 2003, 2007 - Tüm hakları saklıdır.
MERKEZ GAZETE DERGİ BASIM YAYINCILIK SANAYİ VE TİCARET A.Ş.
Üretim ve Tasarım   Merkez Bilgi Grubu